Początki biznesu / Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych.
Niedziela
07.04.2019
– Widzimy duże zainteresowanie naszą branżą. Rośnie świadomość klientów na temat tego, jak istotny dla każdej firmy jest marketing – mówi Piotr Stefański z Xeromatic.
 

Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych?
Tak, a pierwsza z nich została otwarta w 2006 roku. Jeszcze do niedawna pracowaliśmy jako grupa firm partnerskich, wymieniających się doświadczeniem i wiedzą jak również metodami sprzedaży. Po jakimś czasie doszliśmy do wniosku, że pod nazwą Xeromatic.pl możemy zbudować system online z dostępem do wszystkich usług reklamowych, wraz z całym pakietem szkoleń. Właśnie to pozwoliło nam na stworzenie agencji reklamowych w każdym powiecie w Polsce (sprzedaż licencji dotyczy jednego miasta i powiatu).

Xeromatic ze swoją ofertą franczyzową wystartował dopiero rok temu.
A dzisiaj mamy już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju. Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z tym związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługi o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością. W związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu.

Jakie usługi oferujecie?
Nasi partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp. oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie Xeromatic dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.

Ile trzeba zainwestować, przystępując do sieci?
Obecnie inwestycja w Xeromatic to ok. 10 tys. zł netto, plus program graficzny Corel Draw za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia cały system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.

Na zwrot z inwestycji trzeba długo czekać?
Można na niego liczyć już w ciągu trzech miesięcy. Wszystko zależy od czasu poświęconego na prowadzeniu biznesu i od zaangażowania partnera. Jako operator marki nie pobieramy prowizji, a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Franczyzobiorca Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają możliwość objęcia kilku powiatów.

Cenią państwo doświadczonych partnerów?
Doświadczenie partnera jest pewnym plusem. Ale z drugiej strony często obserwujemy, że partner bez żadnego doświadczenia osiąga lepsze wyniki niż ten z doświadczeniem. Po przejściu wszystkich szkoleń nasz franczyzobiorca otrzymuje dokładny plan pracy i tego, jak powinien rozwijać swój biznes. Osoby z doświadczeniem w branży mają zazwyczaj swoje nawyki i swój system pracy.

Szkolą państwo nowych pracowników?
To podstawa wejścia na rynek i prowadzenia dochodowego biznesu. Dlatego nasze szkolenia są dobierane odpowiednio do poziomu wiedzy przedsiębiorcy. Również po szkoleniach prowadzimy ciągłe konsultacje z naszymi partnerami. 

Jak oceniają państwo aktualną kondycję swojej branży?
Nasza sieć rozwija się bardzo szybko. Widzimy duże zainteresowanie branżą, co wiąże się ze wzrostem świadomości klientów na temat marketingu firmy i rozwojowi marketingu internetowego. Niebawem wchodzimy z ofertą dla klientów, którzy już dysponują lokalem i chcą otworzyć punkt wraz z biurem. Naszym partnerom zapewnimy branding oraz wyposażenie biura, już w cenie wejścia w biznes.

Rozmawiała Maryla Pałasz


Piotr Stefański, dyrektor marketingu w Xeromatic / "Na zwrot z inwestycji franczyzobiorcy Xeromatic mogą liczyć w ciągu trzech miesięcy".

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020