Gotowi na zmiany
Lodowa marka Carte d’Or Cafe ma w tej chwili w Polsce 42 lodziarnio-kawiarni i nie spieszy się z kolejnymi otwarciami.
– Podjęliśmy decyzję o bardzo ostrożnym rozwoju, ze względu na fakt, że nie wiadomo dokładnie, co będzie dalej z niehandlowymi niedzielami: czy utrzymane zostaną trzy w miesiącu, czy dojdzie do tego jeszcze czwarta, a może jednak będą to tylko dwie? – mówi Artur Czoska, dyrektor ds. franczyzy w Carte d'Or Cafe. – Otwarcia nowych punktów planujemy na ostatnie trzy miesiące roku, licząc na to, że do tej pory sytuacja się wyjaśni.
Wprowadzenie zakazu handlu w niedziele spowodowało też, że marka weryfikuje swoją politykę, jeśli chodzi o lokalizacje dla lodziarni. Dotychczas wybierała lokalizacje w centrach handlowych, ale teraz zaczyna się to zmieniać. Koncept szuka miejsc na nowe placówki również w biurowcach oraz lokalach zewnętrznych. Lodziarnie można otwierać w formacie wysp handlowych lub jako lokale stacjonarne. Licencjodawca pomaga w znalezieniu właściwej lokalizacji. Minimalna powierzchnia to ok. 40 m2. Przygotowania lodziarni do otwarcia trwa minimum trzy miesiące. Według szacunków licencjodawcy, średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto.
– Ale inwestuje nie tylko franczyzobiorca – podkreśla Artur Czoska. – Także my, jako centrala ponosimy wydatki związane z otwarciem nowego punktu, czyli np. pokrywamy koszty sprzętu chłodniczego do lodów, obrandowania lokalu.
W tej chwili lodziarnie sieci przechodzą rebranding, zyskując odświeżony wygląd. Nowe będą otwierane już w najnowszej aranżacji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy mi.n. od wielkości lokalu i wynosi od 5 do 15 tys. zł. W jej ramach franczyzodawca zapewnia mi.in. know-how, wsparcie przy realizacji inwestycji, szkolenia.
– Okres zwrotu z inwestycji zakładamy na 24 miesiące. Bywa, że następuje to nieco szybciej, ale zdarza się też, że trzeba czekać dłużej. Nie będę ukrywał że zmiany, które zachodzą w Polsce mają na to ogromny wpływ: ciągłe podwyżki cen produktów, zmiany na rynku pracy, rosnące płace minimalne, ZUS itd. – przyznaje Artur Czoska.
                                Wydatki na start / Według szacunków licencjodawcy Carte dOr Cafe średnia wysokość inwestycji po stronie franczyzobiorcy to ok. 250 tys. zł netto.                            ZOBACZ W KATALOGU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
                                                /29.10.2025
                                            
                                            Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali