Lody z automatu
Marka Mini Melts, sprzedająca lody mrożone ciekłym azotem, ma już ponad 400 punktów. Tym samym franczyzodawca zrealizował swoje tegoroczne plany jeśli chodzi o rozwój sieci.
Współpracę z konceptem można nawiązać albo w systemie partnerskim, albo franczyzowym.
– Dużym zainteresowaniem cieszy się nasz system partnerski. Odbieramy mnóstwo telefonów od właścicieli kawiarni, lodziarni czy cukierni, którzy chcą poszerzyć swoją ofertę o nasze lody – mówi Marek Kordaszewski, prezes zarządu Mini Melts. – W tej chwili punkty partnerskie to ok. 60 proc. naszej sieci sprzedaży.
W systemie partnerskim centrala Mini Melts udostępnia nieodpłatnie urządzenie do mrożenia lodów. Partner pokrywa tylko koszty zatowarowania. Natomiast franczyzobiorcy kupują lub dzierżawią od licencjodawcy stoisko do sprzedaży lodów. Mają do wyboru kilka formatów (wersje Kiosk, Compact i mniejsze Mini, Mini Compact i Mini Glass. Licencjobiorcy najczęściej decydują się na dzierżawę stoisk. Wydatki, na jakie muszą się wówczas przygotować na starcie to ok. 10-15 tys. zł. W tej kwocie zawiera się kaucja, roczna opłata za dzierżawę i koszty pierwszego zatowarowania stoiska.
Kolejną propozycją dla franczyzobiorców są automaty vendingowe.
– Zalecamy, by stawiać je w miejscach, gdzie prowadzenie stoiska z obsługą będzie mało opłacalne, ale z drugiej strony lokalizacja ma jednak potencjał klientów. Mogą to być galerie handlowe, baseny itp. – wyjaśnia Marek Kordaszewski.
W tej chwili pod szyldem Mini Melts stoi już ok. 40 automatów, nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Austrii, Estonii, na Łotwie. Maszyny vendingowe można kupić lup wydzierżawić. Koszt zakupu to ok. 20 tys. zł netto. Popularniejsza jest jednak dzierżawa.
– Opłata wynosi ok. 500 zł miesięcznie, ale jest uzależniona m.in. od ilości wynajmowanych przez jedną osobę maszyn, od ich lokalizacji – informuje Marek Kordaszewski. – W przypadku tej formy prowadzenia biznesu ważna jest skala, czyli im więcej maszyn mamy, tym bardziej rosną nasze możliwości i obroty. Co ważne, automaty pracują przez cały rok, nie tylko w sezonie.
Mini Melts rozwija też nowy kanał sprzedaży – to realizacja zamówień składanych przez sklep on-line, z dowozem do domu.
Maszyna zamiast sprzedawcy / Pod szyldem Mini Melts stoi już ok. 40 automatów vendingowych, nie tylko w Polsce, ale też m.in. w Austrii, Estonii, na Łotwie. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali