Krzysztof Borowiec, dyrektor sprzedaży sieci Sweet Gallery / "Przyczepy Bafra Kebab usytułowane są w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 7 tys. mieszkańców oraz w dużych miastach przy centrach handlowych, parkach biurowych, kampusach czy dworcach".
Wtorek
27.08.2019
– Wystarczy zaledwie 20 tys. zł na start, żeby zostać właścicielem przyczepy gastronomicznej Bafra Kebab – mówi Krzysztof Borowiec, dyrektor sprzedaży sieci Sweet Gallery.
 

Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję?
Wystarczy zaledwie 20 tys. zł na start, żeby zostać właścicielem przyczepy gastronomicznej Bafra Kebab. A zarobić na czysto można około 13 tys. zł miesięcznie. Na dodatek biznes można prowadzić zdalnie i łączyć go z pracą na etacie.

Gdzie otwieracie punkty?
Przyczepy Bafra Kebab usytułowane są w  miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 7 tys. mieszkańców oraz w dużych miastach przy centrach handlowych, parkach biurowych, kampusach czy dworcach. Mamy w firmie dział komercjalizacji. To sztab ludzi, którzy jeżdżą po Polsce i szukają optymalnych lokalizacji dla naszych biznesów oraz negocjują stawki najmu. Sieć Bafra Kebab ma obecnie ok. 30 zarezerwowanych lokalizacji. Osoby zainteresowane otwarciem tego biznesu nie muszą szukać lokalizacji na własną rękę, bo otrzymują ją od franczyzodawcy. 

Na jak długo podpisywana jest umowa najmu?
Umowa najmu podpisywana jest najczęściej na rok z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Dzięki temu franczyzobiorca nie jest na długie lata przywiązany do jednej lokalizacji. Mobilność jest naszym mocnym atutem. W przeciwieństwie do biznesów stacjonarnych, możemy zmienić lokalizacje i przenieść się w bardziej atrakcyjne miejsce. Franczyzobiorca, który rozpoczyna działalność pod szyldem Bafra Kebab otrzymuje gotową, w pełni wyposażoną przyczepę. Franczyzobiorca może niemal natychmiast zacząć działalność. 

Jakie lokalizacje preferujecie?
Interesują nas lokalizacje na zewnątrz obiektów handlowych, a konkretnie przy wejściu, gdzie jest największa kumulacja klientów, a punkt jest bardziej widoczny. Takiej gwarancji nie daje natomiast lokalizacja w środku obiektu. Większość kupujących ma utarte ścieżki zakupowe, które prowadzą do konkretnych sklepów, przez co pozostałe są omijane. Podstawą naszego biznesu jest widoczność, tym bardziej że produkty, które oferujemy, kupowane są pod wpływem chwili. Ponadto dzięki zewnętrznym lokalizacjom firma omija problem niehandlowych niedziel. 

Dlaczego kebab?
Bafra Kebab to trzeci koncept Sweet Gallery (obok Lodolandii i Kołacza na Okrągło). Postawiliśmy na kebab, bo to bardzo popularny produkt, smaczny i chętnie spożywany. Chcieliśmy, żeby ich smak był wyjątkowy, bo wiadomo wtedy, że klient wróci i co więcej, przyprowadzi inne osoby. Przewagą konceptu Bafra Kebab jest mięso robione według własnej receptury. Gwarantujemy najwyższej jakości, wyselekcjonowane mięso, przygotowane z dodatkiem autorskiej mieszanki przypraw i ziół. Sosy również przygotowywane są według naszej receptury. Do tego dochodzi dopracowana w szczegółach strategia sprzedaży i dostaw, co gwarantuje świeżość i najlepszy smak.

Ile wynosi koszt inwestycji?
Koszt inwestycji w pełni wyposażoną przyczepę Bafra Kebab wynosi ok. 109 tys. zł. Na rozpoczęcie działalności wystarczy zaledwie 20 tys. zł, a reszta kwoty jest leasingowana. W pełni wyposażony punkt Bafra Kebab posiada m.in: urządzenia do pieczenia mięsa, grill, frytownicę, opiekacz, chłodnie, zamrażarkę, stół chłodniczy sałatkowy oraz system monitoringu. Zwrot zainwestowanego kapitału następuje po 2-3 miesiącach, natomiast całości wraz z leasingiem w ciągu 2 lat.

Ile można zarobić?
Miesięczna sprzedaż z jednej przyczepy Bafra Kebab wynosi ok. 42 tys. zł. Po odliczeniu czynszu, tzw. food costu, pensji pracowników, opłaty franczyzowej, rachunków za prąd, księgowość czy ubezpieczenia, w kieszeni franczyzobiorcy zostaje około 13 tys. zł zysku. Są również punkty, które osiągają miesięczną sprzedaż na poziomie 80 tys. zł. W ciągu roku na jednym punkcie franczyzobiorca może zarobić nawet ponad 150 tys. zł.

Wśród franczyzobiorców Bafra Kebab jest wiele osób, które również są właścicielami punktów pod marką Lodolandia i Kołacz na Okrągło. To doskonały sposób na rozwój biznesu i zróżnicowanie oferty. W ten sposób oprócz słodkości mają do zaoferowania kuchnię wytrawną, dzięki czemu zyskują nową grupę klientów. 

Jak długo trwa otwarcie punktu?
Aby wystartować z biznesem, potrzeba zaledwie dwóch tygodni od pierwszego spotkania z franczyzodawcą. W tym czasie partnerzy m.in.: przechodzą szkolenie, pozyskują wiedzę z zakresu zarządzania biznesem i personelem. Mile widziane są osoby, które miały już styczność z biznesem gastronomicznym lub ukończyły szkołę gastronomiczną czy hotelarską. Nie jest to jednak konieczne. Mamy wielu franczyzobiorców, którzy nie pracowali wcześniej w branży i świetnie sobie radzą. Nasz system szkoleniowy pozwala szybko wdrożyć się w działalność. Sweet Gallery organizuje również cykliczne szkolenia w trakcie prowadzenia biznesu, jak np. przy okazji zmiany menu.

Ile obecnie macie punktów pod wszystkimi markami?
Pod szyldem Bafra Kebab, Lodolandia, Kołacz na Okrągło funkcjonuje ponad 600 punktów. Część z nich pod szyldem Ice and Roll (Lodolandia) oraz Cake and Roll (Kołacz na Okrągło) znajduje się w Europie, m.in.: na Słowacji, w Czechach, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, we Francji i w Hiszpanii. Wkrótce dojdą kolejne kraje, również spoza Europy, jak np. Australia.

A ile punktów funkcjonuje pod marką Bafra Kebab?
Bafra Kebab, która rozpoczęła rozwój w 2017 roku, posiada obecnie 30 punktów. Do końca roku pod marką ma funkcjonować dodatkowych 30 punktów, a w 2020 roku kolejnych 50. Mamy ambitne plany. Dostrzegamy ogromny potencjał biznesu.

Rozmawiała Magdalena Kurda


Doświadczony franczyzodawca / Bafra Kebab to trzeci koncept Sweet Gallery (obok Lodolandii i Kołacza na Okrągło).
/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Przyczepa gastronomiczna ze świeżym pieczywem

Witam wszystkich, Myślę nad otwarcie swojego małego biznesu a mianowicie nad przyczepą gastronomiczną w której sprzedawałbym świeże pieczywo, którą postawiłbym w...

1 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2020
Subway podsumowuje rok

Jestem z Siedlec i to trudny rynek jakby nie bylo. Kiedys tutaj bylo zycie, ale teraz jest jakby nieco inaczej. Wszystkiego niby jest duzo, a moze nawet i za duzo, ale jakoś...

4 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2020
Chcę założyć restaurację na zasadach fanchisingu - Sphinx

Rozglądam się za biznesem modowym lub gastronomicznym. pytałem jakiś czas temu na modowym forum franczyzy w co warto inwestowac i jakie sa opinie. Zagladam teraz tutaj i...

19 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Napiszę krótko jako były franczyzobiorca... Zamknąłem lokal z olbrzymią stratą... Szkoda nerwów a sama franczyza to amatorszczyzna jakich mało.

4 wypowiedzi
ostatnia 08.07.2020
Subway podsumowuje rok

Niestety, ale podpisuje się obiema rękoma pod tym, co Pani napisała. Włożyłem sporo pieniędzy w założenie Subway’a w Siedlcach, gdzie wg zapewnień DEvelopment Agent...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.07.2020
Spaghetti po nowemu

dokładnie, co za bzdury ludzie pisze, pewnie nie dbali o biznes, przez co nie zarabiali i sie czepiaja. bo siebie to nigdy. jest to jedna z niewielu sieci, ktore kar nie daja,...

4 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Nie wyszło w życiu i biznesie to takim hejterom jak Łucja116. Sfrustrowana sytuacją w ktorej musi pisac hejterskie teksty zeby jej szef był zadowolony. Prosta zasada na...

4 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Spaghetti po nowemu

Znowu konkurencja albo nieudacznik co powinien zostac na etacie. Nie rozumiem po co ludzie zakladaja tutaj konta zeby zrobic 1 wpis "nie polecam" albo "odradzam" i pozniej juz...

4 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020