Krzysztof Borowiec, dyrektor sprzedaży sieci Sweet Gallery / "Przyczepy Bafra Kebab usytułowane są w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 7 tys. mieszkańców oraz w dużych miastach przy centrach handlowych, parkach biurowych, kampusach czy dworcach".
Wtorek
27.08.2019
– Wystarczy zaledwie 20 tys. zł na start, żeby zostać właścicielem przyczepy gastronomicznej Bafra Kebab – mówi Krzysztof Borowiec, dyrektor sprzedaży sieci Sweet Gallery.
 

Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję?
Wystarczy zaledwie 20 tys. zł na start, żeby zostać właścicielem przyczepy gastronomicznej Bafra Kebab. A zarobić na czysto można około 13 tys. zł miesięcznie. Na dodatek biznes można prowadzić zdalnie i łączyć go z pracą na etacie.

Gdzie otwieracie punkty?
Przyczepy Bafra Kebab usytułowane są w  miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 7 tys. mieszkańców oraz w dużych miastach przy centrach handlowych, parkach biurowych, kampusach czy dworcach. Mamy w firmie dział komercjalizacji. To sztab ludzi, którzy jeżdżą po Polsce i szukają optymalnych lokalizacji dla naszych biznesów oraz negocjują stawki najmu. Sieć Bafra Kebab ma obecnie ok. 30 zarezerwowanych lokalizacji. Osoby zainteresowane otwarciem tego biznesu nie muszą szukać lokalizacji na własną rękę, bo otrzymują ją od franczyzodawcy. 

Na jak długo podpisywana jest umowa najmu?
Umowa najmu podpisywana jest najczęściej na rok z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Dzięki temu franczyzobiorca nie jest na długie lata przywiązany do jednej lokalizacji. Mobilność jest naszym mocnym atutem. W przeciwieństwie do biznesów stacjonarnych, możemy zmienić lokalizacje i przenieść się w bardziej atrakcyjne miejsce. Franczyzobiorca, który rozpoczyna działalność pod szyldem Bafra Kebab otrzymuje gotową, w pełni wyposażoną przyczepę. Franczyzobiorca może niemal natychmiast zacząć działalność. 

Jakie lokalizacje preferujecie?
Interesują nas lokalizacje na zewnątrz obiektów handlowych, a konkretnie przy wejściu, gdzie jest największa kumulacja klientów, a punkt jest bardziej widoczny. Takiej gwarancji nie daje natomiast lokalizacja w środku obiektu. Większość kupujących ma utarte ścieżki zakupowe, które prowadzą do konkretnych sklepów, przez co pozostałe są omijane. Podstawą naszego biznesu jest widoczność, tym bardziej że produkty, które oferujemy, kupowane są pod wpływem chwili. Ponadto dzięki zewnętrznym lokalizacjom firma omija problem niehandlowych niedziel. 

Dlaczego kebab?
Bafra Kebab to trzeci koncept Sweet Gallery (obok Lodolandii i Kołacza na Okrągło). Postawiliśmy na kebab, bo to bardzo popularny produkt, smaczny i chętnie spożywany. Chcieliśmy, żeby ich smak był wyjątkowy, bo wiadomo wtedy, że klient wróci i co więcej, przyprowadzi inne osoby. Przewagą konceptu Bafra Kebab jest mięso robione według własnej receptury. Gwarantujemy najwyższej jakości, wyselekcjonowane mięso, przygotowane z dodatkiem autorskiej mieszanki przypraw i ziół. Sosy również przygotowywane są według naszej receptury. Do tego dochodzi dopracowana w szczegółach strategia sprzedaży i dostaw, co gwarantuje świeżość i najlepszy smak.

Ile wynosi koszt inwestycji?
Koszt inwestycji w pełni wyposażoną przyczepę Bafra Kebab wynosi ok. 109 tys. zł. Na rozpoczęcie działalności wystarczy zaledwie 20 tys. zł, a reszta kwoty jest leasingowana. W pełni wyposażony punkt Bafra Kebab posiada m.in: urządzenia do pieczenia mięsa, grill, frytownicę, opiekacz, chłodnie, zamrażarkę, stół chłodniczy sałatkowy oraz system monitoringu. Zwrot zainwestowanego kapitału następuje po 2-3 miesiącach, natomiast całości wraz z leasingiem w ciągu 2 lat.

Ile można zarobić?
Miesięczna sprzedaż z jednej przyczepy Bafra Kebab wynosi ok. 42 tys. zł. Po odliczeniu czynszu, tzw. food costu, pensji pracowników, opłaty franczyzowej, rachunków za prąd, księgowość czy ubezpieczenia, w kieszeni franczyzobiorcy zostaje około 13 tys. zł zysku. Są również punkty, które osiągają miesięczną sprzedaż na poziomie 80 tys. zł. W ciągu roku na jednym punkcie franczyzobiorca może zarobić nawet ponad 150 tys. zł.

Wśród franczyzobiorców Bafra Kebab jest wiele osób, które również są właścicielami punktów pod marką Lodolandia i Kołacz na Okrągło. To doskonały sposób na rozwój biznesu i zróżnicowanie oferty. W ten sposób oprócz słodkości mają do zaoferowania kuchnię wytrawną, dzięki czemu zyskują nową grupę klientów. 

Jak długo trwa otwarcie punktu?
Aby wystartować z biznesem, potrzeba zaledwie dwóch tygodni od pierwszego spotkania z franczyzodawcą. W tym czasie partnerzy m.in.: przechodzą szkolenie, pozyskują wiedzę z zakresu zarządzania biznesem i personelem. Mile widziane są osoby, które miały już styczność z biznesem gastronomicznym lub ukończyły szkołę gastronomiczną czy hotelarską. Nie jest to jednak konieczne. Mamy wielu franczyzobiorców, którzy nie pracowali wcześniej w branży i świetnie sobie radzą. Nasz system szkoleniowy pozwala szybko wdrożyć się w działalność. Sweet Gallery organizuje również cykliczne szkolenia w trakcie prowadzenia biznesu, jak np. przy okazji zmiany menu.

Ile obecnie macie punktów pod wszystkimi markami?
Pod szyldem Bafra Kebab, Lodolandia, Kołacz na Okrągło funkcjonuje ponad 600 punktów. Część z nich pod szyldem Ice and Roll (Lodolandia) oraz Cake and Roll (Kołacz na Okrągło) znajduje się w Europie, m.in.: na Słowacji, w Czechach, w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, we Francji i w Hiszpanii. Wkrótce dojdą kolejne kraje, również spoza Europy, jak np. Australia.

A ile punktów funkcjonuje pod marką Bafra Kebab?
Bafra Kebab, która rozpoczęła rozwój w 2017 roku, posiada obecnie 30 punktów. Do końca roku pod marką ma funkcjonować dodatkowych 30 punktów, a w 2020 roku kolejnych 50. Mamy ambitne plany. Dostrzegamy ogromny potencjał biznesu.

Rozmawiała Magdalena Kurda


Doświadczony franczyzodawca / Bafra Kebab to trzeci koncept Sweet Gallery (obok Lodolandii i Kołacza na Okrągło).
/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Zamkniete lokale to MEET & Fit slow Food

Ktoś zmienił nagłówek bez nazwy logo firmy jakie lokale się zamknęły w związku z tym przypominam jeszcze raz o tym - ciekawe czy ten mój komentarz zniknie szybko

1 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Metody na promocję restauracji - wymiana pomysłów

Strona www to podstawa aby myśleć poważnie o marketingu w internecie. W przypadku restauracji najlepiej jeśli będzie to strona z interaktywnym menu restauracji - czyli...

27 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Bobby Burger

Co myślicie o tej sieci warto ? Szumnie się ogłaszają otwierają lokale sprzedają akcje gdzieś wyczytałem ze 38 milionów obrotu mieli w zeszłym roku Ktoś ma/ miał...

1 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Żadna nowość, marża na poziomie sklepu spożywczego, produkty w cenie 20% większe niż ceny na rynku. Z chwile pozostałe lokale sie pozamykają. Ale właściciel piszę o...

2 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Z końcem sierpnia 2019 roku został zamknięty całkowicie lokal w Złotowie a szkoda bo to jeden z najstarszych lokali tej sieci to już jakieś 13 - 14 zamknięcia lokali...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2019
Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019
Kto może mieć McDonalda?

Wow, bardzo inspirująca historia. Też marzę o swoim MCD! Przy okazji dodam, że mi - roztargnionej dziewczynie też udało się wystartować z biznesem, tyle że mniejszym :)

1 wypowiedzi
ostatnia 18.08.2019