MBE. Nowe pakiety dla franczyzobiorców
Swoim kandydatom oferuje zupełnie nowe pakiety MBE na rynku, które zawierają się w dwóch opcjach:
Pakiet SAVER – którego koszt to zaledwie 29 900 zł oraz Pakiet MAX – za jedyne 33 400 zł. – Koszt inwestycji początkowej zależy oczywiście od kilku czynników, tj. wielkość lokalu, czy rodzaj sprzętu, na jaki się zdecyduje franczyzobiorca, ale jest to absolutnie konkurencyjna oferta, jeśli chodzi o międzynarodową franczyzę działającą w branży przyszłości – zaznacza Sylwia Wiski, menedżer ds. rozwoju sieci w MBE Poland.
Oprócz kosztów „na start” franczyzobiorca musi liczyć się z miesięcznymi opłatami franczyzowymi, które naliczane są procentowo. Obecnie jest to 6,5 proc. na rzecz opłat franczyzowych oraz 1,5 proc. tytułem opłaty marketingowej. W kwestii wyboru lokalu, franczyzobiorca działa wspólnie z franczyzodawcą. Optymalna powierzchnia takiego lokalu to 50-80 m².
Mail Boxes Etc. to międzynarodowa marka, która istnieje na rynku od prawie 40 lat oferując kompleksową obsługę klienta biznesowego w zakresie poligrafii, mikrologistyki, przesyłek i pakowania oraz usług wirtualnych. Grupa MBE liczy wraz PostNet i Alphagraphics ponad 2500 oddziałów w 52 krajach na świecie, generując obrót na poziomie blisko 1 mld euro rocznie. To sprawia, że zasługuje na miano jednego z największych i najbardziej rentownych systemów franczyzowych na rynku.
W Polsce spółka MBE Poland działa od 2015 r. intensywnie budując sieć i nawiązując współpracę z partnerami, którzy chcą rozwijać się w branży logistyczno-wysyłkowej. Oferta dddziałów MBE skierowana jest głównie do małych i średnich firm. Punkty zlokalizowane są przede wszystkim w większych miastach ale franczyzodawca nie ogranicza się jedynie do aglomeracji. Miasta od 40 do 70 tys. mieszkańców również mają bardzo duży potencjał. – Wynika to z faktu, iż koszty prowadzenia biznesu są dużo niższe, dzięki czemu szybciej można osiągnąć rentowność, ponadto jest tam dużo lokalnego biznesu, małych i średnich firm, które potrzebują naszych usług – podkreśla Sylwia Wiski.
MBE od swoich kandydatów oczekuje otwartości na rozwój i zmianę oraz zmysłu do prowadzenia biznesu. –Dobrze jeśli kandydat ma doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy, jest przedsiębiorcą i chce zdywersyfikować swoją działalność lub pójść w zupełnie nowym kierunku. Mile widziani są też kandydaci z doświadczeniem w branży logistycznej, spedycyjnej, kurierskiej, poligraficznej czy szeroko rozumianej sprzedaży, ale nie jest to warunek konieczny, gdyż szkolimy od podstaw – zapewnia Sylwia Wiski.
W ramach pakietu franczyzowego, każdy franczyzobiorca otrzymuje oprócz indywidualnego projektu aranżacji lokalu, umeblowania i obrendowania placówki, pakiet kilkutygodniowych, kompleksowych szkoleń, które mają przygotować nowego przedsiębiorcę do samodzielnego prowadzenia biznesu pod każdym możliwym kątem: produktowym, biznesowym, sprzedażowym, marketingowym, operacyjnym. Szkolenia obejmują część teoretyczną i są to szkolenia z zakresu zarządzania ludźmi i firmą, a także sprzedaży, obsługi klienta i marketingu oraz praktyczną – trzy tygodnie szkoleń w istniejących punktach MBE z zakresu wykonywanych usług.
Kolejnym elementem pakietu franczyzowego jest dostęp do wartej ponad 1,5 mln euro, dedykowanej platformy technologicznej, dającej możliwość współpracy z klientem i dostawcami na każdej płaszczyźnie, wsparcie komercyjne oraz materiały marketingowe, akcje telemarketingowe, dostęp do bazy klientów oraz wsparcie opiekuna i pomoc przy uruchomieniu placówki. Licencja podpisywana jest na 7 lat i uprawnia franczyzobiorcę do korzystania nie tylko ze znaku towarowego firmy, ale też z ciągle rozwijanego know-how, wszelkich szkoleń, nowości technologicznych, wprowadzanych rozwiązań, marketingu i wsparcia ekspertów centrali.
Firma kładzie ogromny nacisk na rozwój, czyli otwieranie nowych oddziałów, ale również stały rozwój obecnej sieci. Stad też wiele projektów i szkoleń organizowanych dla obecnych franczyzobiorców, dzięki którym nie tylko zwiększają swoją wiedzę, ale i budują relacje wewnątrz sieci, wymieniają doświadczeniami, nawiązują współpracę. – A dla nowych kandydatów MBE prowadzi szereg aktywności, tj. spotkania warsztatowe w naszych oddziałach (Open House) z udziałem franczyzobiorców oraz opiekunów punktów, webinaria, spotkania niestacjonarne z kandydatami czy MBE Discovery Day (wdrożenie kandydatów w biznes). Te działania mają na celu nie tylko zwiększyć rozpoznawalność marki, ale również umożliwić przyszłym franczyzobiorcom poznanie i zrozumienie naszego biznesu i franczyzy samej w sobie – tłumaczy Sylwia Wiski.