Sfinks ma całą pizzę
Pod koniec 2016 roku Sfinks Polska zawarł dwuetapową umowę z Fabryką Pizzy. W pierwszym etapie, trwającym do końca marca 2018 roku, Sfinks – jako masterfranczyzodawca – otwierał pizzerie pod tym szyldem i sprawdzał kondycję handlową, finansową i prawną Fabryki Pizzy. Badanie wypadło pomyślnie i Sfinks przeszedł do drugiego etapu umowy, który zakłada dalszy rozwój sieci oraz przejęcie przez Sfinksa wszystkich udziałów w Fabryce Pizzy, a w efekcie – przejęcie marki i całej sieci. Miało się to stać nie później niż do końca marca 2021 roku. Proces jednak zdecydowanie przyspieszył i Sfinks Polska właśnie poinformował, że już za kilka dni, bo 14 października br. dojdzie do zawarcia umowy sprzedaży wszystkich udziałów w Fabryce Pizzy, za cenę 8 mln zł. Finalizacja transakcji i dzień zapłaty przypadną natomiast na 15 kwietnia 2020 roku.
W wyniku realizacji umowy, Sfinks Polska stanie się właścicielem całej sieci Fabryka Pizzy, obecnie obejmującej łącznie 19 lokali (Sfinks zarządza już 10 z nich). Jak informuje spółka, zawarcie umowy przed maksymalnym terminem (czyli 31 marca 2021 r.), oznacza także korzyści finansowe dla Sfinksa, szacowane na ok. 3 mln zł. Dzięki przyspieszeniu transakcji Sfinks zapłaci bowiem niższą cenę za udziały w Fabryce Pizzy oraz zyska na przychodach generowanych przez przejęte restauracje w tym okresie.
– Już w momencie podpisywania umowy inwestycyjnej w 2016 roku byliśmy przekonani o atrakcyjności i powtarzalności tego konceptu. W ciągu ostatnich dwóch lat otworzyliśmy 10 restauracji Fabryka Pizzy, w tym aż cztery w pierwszej połowie tego roku. W przygotowaniu mamy kolejne lokale. Przejęcie całej sieci pozwoli nam skokowo urosnąć w już działających i rentownych punktach. Będziemy też mieli pełen wpływ na działalność całej sieci. To koncept, z którym wiążemy duże nadzieje także ze względu na jego atrakcyjność dla franczyzobiorców, popularność kuchni włoskiej wśród Polaków i sprawdzone menu w kanale delivery – komentuje Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
Fabryka Pizzy to sieć restauracji z segmentu kuchni włoskiej. W ich ofercie jest pizza, a także inne włoskie dania jak risotto, gnocchi i makarony. Z kolei Sfinks Polska zarządza obecnie 179 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym m.in. siecią 91 restauracji Sphinx, 60 pubami Piwiarnia Warki, 12 restauracjami Chłopskie Jadło. Wszystkie lokale wypracowały w I półroczu tego roku przychody w wysokości 93,69 mln zł, czyli o 5,62 mln zł więcej niż przed rokiem. Jednocześnie przychody samej spółki wyniosły 77,27 mln zł wobec 82,71 mln zł, co – jak tłumaczy zarząd -– jest m.in. efektem przekształcenia części lokali własnych na franczyzowe.
Obecnie trwają prace nad uruchomieniem sześciu nowych restauracji z portfolio Sfinksa, m.in. w Krośnie, Nowym Sączu, Stargardzie Gdańskim, Łodzi i Poznaniu. Będą to głównie lokale franczyzowe pod szyldami Fabryka Pizzy, Piwiarnia i Sphinx.
Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska / "Fabryka Pizzy to koncept, z którym wiążemy duże nadzieje także ze względu na jego atrakcyjność dla franczyzobiorców". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Sfinks zamknął pierwsze półrocze 2018 z mniejszymi przychodami ze sprzedaży, niż rok wcześniej. Zarząd spółki twierdzi, że to m.in. efekt niehandlowych niedziel.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali