Spożywczy pod znanym szyldem
Pod marką Stokrotka działa obecnie ponad 640 sklepów, z czego prawie 80 prowadzą franczyzobiorcy.
– Miniony rok był dla nas bardzo intensywny. Położyliśmy duży nacisk na rozwój naszej sieci logistycznej, rozbudowę centrów dystrybucji oraz remodeling istniejących i otwarcia nowych sklepów – mówi Krzysztof Książek, dyrektor zarządzający formatem market i franczyza, członek zarządu sieci Stokrotka. – Łącznie powstało około 20 nowych lokalizacji franczyzowych oraz ponad 80 sklepów własnych. Bieżący rok najpewniej będzie porównywalny do ubiegłego.
Sklepy Stokrotka działają zarówno w dużych miastach, jak i w małych gminnych miasteczkach. Od lokalizacji zależy wielkość placówki – format (market lub supermarket) jest dobierany do potrzeb i możliwości danego rynku.
– Interesuje nas zarówno współpraca z przedsiębiorcami, którzy chcą dopiero otworzyć sklep, jak i z takimi, którzy chcą zmienić szyld istniejącego już sklepu spożywczego – wyjaśnia Krzysztof Książek. – Minimalna powierzchnia hali sprzedaży powinna wynosić 150 m2. A dzięki dogłębnej analizie lokalizacji jesteśmy w stanie określić, czy w danym miejscu z większym zainteresowaniem spotka się format market czy supermarket. Indywidualnie szacujemy też koszty inwestycji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 2 tys. zł. Franczyzobiorcy (a także kadra zarządzająca sklepu) przechodzą szkolenia m. in. z zakresu IT, standardów obsługi klienta. Pracownicy z ramienia centrali firmy projektują układ sali sprzedaży, rozłożenie asortymentu w każdej lokalizacji. Zajmują się również wizualizacją wewnętrzną i zewnętrzną sklepu.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.
– To od franczyzobiorcy zależy ustalenie marż, na których zarabia czy dobór asortymentu dostępnego w jego sklepie – podkreśla Krzysztof Książek. – My w każdej chwili służymy radą i doświadczeniem, przygotowujemy zestawienia i analizy, które mogą być pomocne w decyzjach.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 0,5 proc. od obrotu.
– Z naszych doświadczeń wynika, że w przypadku sklepu już wcześniej działającego, który dołączył do naszej sieci, rentowność powinna pojawić się od pierwszego dnia, a okres zwrotu z inwestycji nie powinien być dłuższy niż 6 miesięcy – dodaje Krzysztof Książek. – Oczywiście dla sklepów nowo otwartych oba okresy są odpowiednio dłuższe. W nowych lokalizacjach wraz z franczyzobiorcą wykorzystujemy odpowiednie narzędzia (promocje otwarciowe i polityka cenowa), które pomagają zdobywać klientów.
WIZYTÓWKA MARKI STOKROTKA
Sieć marketów i supermarketów spożywczych
STOKROTKA W 2019 ROKU
- 640 wszystkich sklepów
- 80 sklepów franczyzowych
- opłata za przystąpienie do sieci 2 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Paulina Krajewska, podejmując pracę w sklepie Stokrotka, nie spodziewała się, że kiedyś zostanie jego franczyzobiorczynią. Przyjęła życiowe wyzwanie. Jak ocenia swoją decyzję?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....