Kawiarnia z oryginalnym menu
Lafaye to rodzinna marka, prowadząca sieć wysp kawowych, w których można napić się kawy, ale też ją kupić (ziarnistą lub mieloną oraz kapsułki typu nesspresso). Kawy pochodzą z własnej palarni. Koncept ma obecnie dwa punkty własne oraz trzy wyspy franczyzowe. W połowie marca rusza kolejny coffee point, w Poznaniu. W najbliższych planach jest również otwarcie we Wrocławiu.
Oprócz kaw, stoiska mają też w ofercie: herbaty z Rwandy, akcesoria kawowe tj. ekspresy na kapsułki, spieniacze do mleka, kubki termiczne. Franczyzobiorcy mogą również sprzedawać przekąski z lokalnych cukierni lub piekarni np.: muffinki, ciasta, sałatki, kanapki, napoje zimne.
Z konopią i suplementami
Asortyment marki Lafaye systematycznie rośnie.
– Wprowadziliśmy do oferty cannabi coffee, czyli kawę z dodatkiem konopi siewnych, mieloną oraz w kapsułkach typu nespresso – mówi Robert Kubrak, współwłaściciel marki Lafaye. – Konopie zawierają wiele witamin i mikroelementów, a ponadto cenne kanabinoidy, w tym CBD, o działaniu prozdrowotnym. Powszechnie stosuje się je w terapiach antynowotworowych, u osób chorych na padaczkę, stwardnienie rozsiane, cierpiących na depresję, bezsenność czy po chemioterapii.
Poza kawą z konopią Lafaye ma w ofercie także cannabi tea. Herbatę z konopi można kupić w postaci suszu w puszkach lub w formie kapsułek.
– Na wiosnę planujemy wprowadzenie do sprzedaży cannabi ice tea, czyli mrożonej herbaty z konopi, z różnymi dodatkami: cytryną, miętą, miodem – zapowiada Robert Kubrak.
To nie wszystkie nowości. Po wielomiesięcznych badaniach i testach Lafaye przygotowało także kawy w kapsułkach z suplementami dla sportowców.
– Dodawane przez nas suplementy, jak AAKG, kreatyna czy l-karnityna m.in. wpływają na zwiększenie wydajności, przyspieszenie rozbudowy mięśni, wspomagają też ich regenerację – wyjaśnia franczyzodawca Lafaye. – Te kawy występują w wersjach smakowych, jest też kawa pure, o bardzo wysokiej zawartości kofeiny. Produkty są przeznaczone dla klubów sportowych, klubów fitness, siłowni. Franczyzobiorcy na swoim terenie mogą zająć się ich bezpośrednią sprzedażą w tego typu miejscach.
Kawa we franczyzie
Sieć coffee pointów Lafaye rozwija się w galeriach handlowych, choć nie jest to jedyna możliwość lokalizacji.
– Jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje franczyzobiorców co do wyboru ciekawych miejsc na nasze wyspy – podkreśla Robert Kubrak. – Doświadczenie pokazuje, że nasz koncept sprawdzi się najlepiej w dużych miastach, nawet powyżej 200 tys. mieszkańców, ewentualnie takich, gdzie jest dużo studentów.
Licencjodawca dostarcza i montuje gotowe do pracy stoisko, którego cena zaczyna się od 44 tys. zł. Przy wyspie jest też kilka stolików dla klientów. Franczyzobiorcy oraz ich pracownicy przechodzą szkolenia, m.in.: z zakresu parzenia kawy, znajomości produktów, standardów obsługi klienta.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 500 zł.
WIZYTÓWKA MARKI LAFAYE
Koncept wysp kawowych, z kawą z własnej palarni.
LAFAYE W 2019 ROKU
- punkty własne 2
- punkty franczyzowe 3
- kwota inwestycji od 44 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...