Nie dać się kryzysowi
Mobilna gastronomia od lat nie traci na popularności. W obecnych czasach tym bardziej chwali się swoimi atutami. Mobilne punkty gastronomiczne w okresie najtwardszego lockdownu wprawdzie też nie zarabiały, ale nie generowały przy tym kosztów stałych. Teraz, pomimo odmrożenia gastronomii, klienci wciąż mają opory, aby pójść do stacjonarnej kawiarni czy restauracji. Łatwiej im sięgnąć po lody czy kawę na świeżym powietrzu, podczas spaceru.
– Niezaprzeczalnym atutem naszych rowerowych kawiarni jest elastyczność, która pozwala nam dostosować się do praktycznie każdych warunków – podkreśla Marcin Łojewski, prezes zarządu Bike Cafe. – To pozwoliło nam łagodniej przejść przez okres epidemii. Dzięki mobilności naszych kawiarni, można w razie potrzeby w każdej chwili zmienić ich lokalizację. Np. te, które wcześniej stały wewnątrz pozamykanych z dnia na dzień biurowców czy muzeów przestawić w inne miejsca. Jak tylko zostały otwarte lasy i parki, mogliśmy wznowić działalność. Teraz pracujemy już pełną parą.
Kawiarnia w leasingu
Franczyzodawca Bike Cafe mówi, że od momentu zakończenia lockdownu podpisał już siedem nowych umów franczyzowych.
– Zainteresowanie naszą franczyzą w ostatnim czasie wyraźnie wzrosło. Zapewne ma to także związek z faktem, że wielu osobom skomplikowała się sytuacja zawodowa – zauważa Marcin Łojewski. – Inwestycja w nasz koncept nie jest wysoka, natomiast jest bezpieczniejsza, niż otwarcie stacjonarnego lokalu gastronomicznego. Jestem przekonany, że z obecnego kryzysu wyjdziemy mocniejsi.
Rowerowe kawiarnie mają drewnianą zabudowę, zadaszenia, pozwalające pracować nawet zimą, a oprócz tego oczywiście ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy, wszelkie akcesoria konieczne do zaparzenia kawy i jej sprzedaży oraz zasilanie, które pozwala przygotować 800 espresso bez ładowania. Są też wyposażone w ścianki oddzielające klientów od osoby obsługującej. Wszystkie rowery mają również Bike Cafe Monitoring System, który ułatwia zarządzanie punktem, pozwala na wgląd w informacje o sprzedaży, na kontrolę pracowników, zlokalizowanie roweru. W pełni wyposażony rower, gotowy do pracy, jest dostarczany franczyzobiorcy we wskazane miejsce.
Standardowa wersja rowerowej kawiarni pod szyldem Bike Cafe kosztuje 57,9 tys. zł netto. Obecnie można jednak w istotny sposób obniżyć kwotę inwestycji na starcie, dzięki możliwości skorzystania z leasingu.
– Wówczas wymagany wkład własny wynosi 5-10 tys. zł – wyjaśnia Marcin Łojewski. – Oczywiście, trzeba mieć także zdolność kredytową. My ze swojej strony pomagamy w uzyskaniu leasingu. Jesteśmy całkowicie gotowi na przyjęcie nowych franczyzobiorców, i sprzętowo, i organizacyjnie.
WIZYTÓWKA MARKI BIKE CAFE
Sieć rowerowych kawiarni.
- 3 kawiarnie własne
- 80 franczyzowych
- marka ma swoje punkty nie tylko w Polsce, ale także w Szwajcarii, Finlandii, Danii, Szwecji, na Węgrzech

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Przedstawiamy franczyzy, które z powodzeniem można otworzyć w mieście. Magda Gessler opowiada o swoim nowym pomyśle na biznes we franczyzie. W numerze bilet na Targi Franczyza gratis!
Mobilna gastronomia, zwłaszcza wiosną i latem jest kuszącym biznesem. Ale w tej branży można zarabiać przez cały rok. Trzeba tylko dobrze wybrać.
Ponad połowa rowerowych kawiarni Bike Cafe pracuje też poza sezonem wiosenno-letnim. Już wkrótce franczyzodawca zaproponuje licencjobiorcom nową formę współpracy.
Krok po kroku opisujemy, jak zarabiać na wynajmie mieszkań i lokali. Sprawdzamy, który biznes sezonowy jest najbardziej zyskowny. Radzimy, jak rozwinąć sieć franczyzową za granicą. Jarosław Szanajca, założyciel Dom Development, opowiada nam jak zbudował firmę gigant od zera.
Rowerowe kawiarnie mogą przynosić zyski nie tylko latem, lecz także zimą. Ile trzeba zainwestować, by wejść w taki biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
Kandydaci na franczyzobiorców Intermarché mają zagwarantowane wsparcie ze strony centrali, a to ułatwia proces uruchomienia nowego lub przejęcia istniejącego supermarketu.
W co zainwestować – czy warto porzucić ciepły etat i wybrać własną firmę? Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
Teraz można zostać franczyzobiorcą inwestując jedynie 27 000 zł netto. W tym jest już wliczone zatowarowanie!
Jak pokonać wirusa, który niszczy restauracje? Wyjaśnia Marcin Ciesielski, prezes Mastergrupy, do której należy sieć pizzerii Stopiątka i Stopiątka Fabbrica.
POPULARNE NA FORUM
North Fish podwojony
Proszę o pilny kontakt w sprawie franczyzy pod nr telefonu 731610809
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Troska o Mc Donalda, który przekonał do siebie prawie całą Azję gdzie słowo ,,hamburger" z powodów oczywistych jest niemal zakazane- wydaje się po prostu zwykłym...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Panie Rafale! Znakomita robota. W końcu ktoś wypunktował to co wiemy od kilkunastu lat, a określenie wolna amerykana pasuje tu idealnie. Niestety z amerykańskich...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Pandemia pokazałą ,że król jest nagi-edukacja potencjalnych franczyzobiorców wzrasta, i koncepty np takie jak szeroko tu reklamowany Intermarche będą miały kłopot z...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Dziękuję za obszernie przedstawione stanowisko. Będziemy musieli zostać przy swoich zdaniach - ja nadal uważam, że zaproponowany w Raporcie projekt kodyfikacji norm na...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowny Panie Prezesie! Cieszę się z Pana zaproszenia do dyskusji. Myślę, że możemy ją bezpośrednio prowadzić publicznie na forum. Oczywiście spotkamy się także...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Szanowni Państwo, Nie jest tak, że byli franczyzobiorcy muszą żyć z piętnem długu do końca życia! W marcu tego roku weszły w życie przepisy o upadłości...
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?
Faktycznie przytoczenie rozwiązań z USA w kontrze do straszenia przeregulowaniem rynku franczyzy trudno uznać za efekt talentu polemicznego, no ale Pan Arkadiusz odwołuje...