Biznes na oku
Jak salony marki Dobre Oko przeszły przez okres pandemii?
Salony zlokalizowane w galeriach handlowych siłą rzeczy nie mogły pracować. Natomiast sklepy w lokalizacjach przyulicznych były otwarte. Ich czas pracy momentami był ograniczony, miały kilkugodzinne dyżury, które stopniowo były wydłużane. Klienci przez cały czas składali zamówienia. Może nie było ich aż tyle, co normalnie, ale jednak salon optyczny jest trochę jak apteka. Można nie kupić sobie nowych butów, ale jeżeli okulary są potrzebne, to nie należy z tym zwlekać. Przeprowadzaliśmy też badania wzroku, dbając oczywiście o standardy higieny i bezpieczeństwa. Część wywiadu z pacjentem była przeprowadzana telefonicznie, personel został wyposażony w maski, przyłbice, rękawiczki, dbaliśmy i nadal dbamy o dezynfekcję. W tej chwili ruch w salonach wrócił już do normy.
Koronawirus przeszkodził wam w rozbudowie sieci?
Właśnie niedługo otwieramy nowy salon. Planowaliśmy to otwarcie na koniec czerwca, ale ze względu na przedłużające się sprawy urzędowe przesunęliśmy je ostatecznie na początek lipca. To w sumie niewielkie opóźnienie. Salon powstaje w Mosinie koło Poznania. To niespełna 20-tysięczne miasteczko. Takie miejscowości to atrakcyjne lokalizacje dla naszego konceptu. Zresztą placówki otwieramy nawet już w kilkutysięcznych miejscowościach. Franczyzobiorców szukamy w całej Polsce. W tej chwili obniżyliśmy o połowę opłatę wstępną, która obecnie wynosi 5 tys. zł.
A z jakimi wydatkami na inwestycję powinien liczyć się kandydat na franczyzobiorcę?
Wszystko zależy oczywiście od konkretnej lokalizacji, ale szacujemy, że to wydatki od 80 do 120 tys. zł. Połowę tej kwoty, na którą składa się np. zakup sprzętu medycznego, wyposażenie gabinetu optometrysty można sfinansować leasingiem, co obniża wysokość inwestycji początkowej. Pomagamy franczyzobiorcy w przygotowaniu kalkulacji kosztów, ale najłatwiej zrobić to w sytuacji, gdy mamy już wybrany konkretny lokal. W wyborze lokalizacji pomagamy zresztą naszym licencjobiorcom. Budujemy też własną bazę lokali do wynajęcia, którą będziemy się oczywiście dzielić z franczyzobiorcami.
Jakiego jeszcze wsparcia udzielacie licencjobiorcom?
Staramy się pomagać we wszystkim, jeśli tylko franczyzobiorca tej pomocy od nas oczekuje. Przygotujemy aranżację wnętrza, mamy sprawdzonych dostawców sprzętu, możemy pomóc w uzyskaniu finansowania w postaci leasingu czy kredytu. Gwarantujemy także szkolenia wstępne, które uczą technik sprzedaży oraz tego, jak pomóc klientom w doborze najodpowiedniejszych szkieł, oprawek. Inne szkła polecimy np. grafikowi, którzy dużo pracuje przy komputerze, a inne zawodowemu kierowcy. Dlatego dużą wagę przywiązujemy do tzw. kompetencji miękkich. Sprzedawca musi umieć rozmawiać z klientami, zadawać właściwe pytania, zdiagnozować potrzeby.
Ile trzeba czekać na zwrot z inwestycji?
Wszystko zależy oczywiście od konkretnej lokalizacji, uwarunkowań rynku itd., ale szacujemy, że powinien on nastąpić w okresie od 12 do 15 miesięcy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI DOBRE OKO
Sieć salonów optycznych
- 10 salonów, jedenasty w przygotowaniu
- kwota inwestycji" 80-120 tys. zł
- potrzebny lokal: min. 50 m2

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Obecnie szukamy alternatywnych sposobów na zbudowanie odporności i dobre zdrowie. A gdyby połączyć dbanie o zdrowie z zarabianiem pieniędzy?
W ostatnich miesiącach sprzedaż w automatach vendingowych Pharmashop24 wzrosła o 20-30 proc. Teraz marka wprowadza na rynek nowe lekomaty, które umożliwią nawet rozmowę z farmaceutą.
Karolina Chylińska i Anna Mazurek-Halo wspólnie zainwestowały we franczyzę Naturhouse. Czy spółka wyszła im na zdrowie?
Koncept Dobre Oko pomaga franczyzobiorcom w otwarciu salonu optycznego. Czy taki sklep to dochodowy biznes?
W wydaniu październikowym "FRANCHISING" zdradzamy receptę na sukces w biznesie. Poza tym prezentujemy SuperBrands na Targach Franczyza. W numerze gratisowy bilet wstępu na targi.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
W jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski? Oto nasze podpowiedzi.
Franczyzodawca Cukrem i Solą zapewnia, że jego koncept od pierwszego miesiąca przynosi zyski. Na czym polega ten biznes?
– Planujemy otwierać 20 stacji franczyzowych rocznie – mówi Piotr Żuromski, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen.
W co zainwestować – czy warto porzucić ciepły etat i wybrać własną firmę? Podpowiadamy, jaki biznes najlepiej otworzyć w 2020 roku.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...
Firma w zgodzie z naturą
Nie wiem, dlaczego Pani twierdzi, że nie ma konkurencji, skoro tak naprawdę jest jej bardzo dużo. Mnóstwo firm oferuje też produkty naturalne...
Psychoterapia
Dla mnie psychoterapia opierająca się na jakiejkolwiek doktrynie religijnej nie brzmi zbyt wiarygodnie :/