Obszary do zagospodarowania / "Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski".
Niedziela
16.08.2020
– Sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
 

Czy bardzo odczuliście zamrożenie polskiej gospodarki spowodowane pandemią koronawirusa?

Zamrożenie gospodarki było dla naszej sieci bardzo dużym wyzwaniem. Momentem zwrotnym był dla nas dzień ogłoszenia  informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany wtedy głównie przez stałych klientów, którzy kupowali karmę na zapas. Jednocześnie musieliśmy zapewnić ciągłość dostaw produktów z naszej fabryki, co w związku z obostrzeniami i obowiązkową kwarantanną również wymagało zwiększonego wysiłku organizacyjnego ze strony naszej logistyki. Żeby oddać atmosferę tamtych dni w Husse wystarczy powiedzieć, że sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok.

Jak obecnie radzą sobie franczyzobiorcy Husse?

W tej chwili nasz biznes wrócił w zasadzie do normy. Patrząc z perspektywy kilku miesięcy trwania pandemii, wspólnie z franczyzobiorcami i dystrybutorami jesteśmy zadowoleni, że model działania naszej marki świetnie sprawdził się w tym trudnym czasie. Ze względu na bezpośrednią dostawę do klienta nie dotyczył nas problem związany z zamknięciem lub ograniczeniem działalności sklepów. Pewnym wyzwaniem jest dla nas oczywiście pozyskiwanie nowych klientów, gdyż wiele narzędzi z których korzystaliśmy do tej pory nie jest w tej chwili dostępne lub ich wykorzystanie jest ograniczone. Od początku wakacji ruszyliśmy już z pierwszymi akcjami promocyjnymi. Zachęcamy również naszych obecnych klientów do polecania swoim znajomym naszych produktów i usług. I co ciekawe robią to nawet chętniej niż przed pandemią.

Można zostać franczyzobiorcą albo dystrybutorem marki Husse. Czym różnią się te formy współpracy?

Zarówno działalność współpracujących z nami franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dostawie karmy do ich domów oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Zasadniczą różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.

W jakich regionach Polski chcielibyście otworzyć kolejne placówki franczyzowe?

Rekrutację prowadzimy w całym kraju. Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy w naszej firmie. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski, ale osoby zainteresowane zapraszamy do bezpośredniego kontaktu w celu omówienia szczegółów.

Jakie według pana biznes Husse ma perspektywy na najbliższą przyszłość?

Z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość, mamy wręcz poczucie, że paradoksalnie pandemia wzmocniła nas jako zespół. Z powodzeniem udaje się nam funkcjonować w tej nowej rzeczywistości. Jeszcze na przełomie 2019 i 2020 roku rozpoczęliśmy wspólnie z naszą szwedzką centralą duży projekt związany z całkowitą przebudową platformy e-commerce, której uruchomienie w Polsce planujemy jesienią. W tej chwili digital generuje bardzo niewielką część naszych przychodów, ale naszym celem jest zbudowanie drugiej, silnej cyfrowej nogi naszego biznesu, która będzie wspierała działania i sprzedaż generowaną przez franczyzobiorców i dystrybutorów.

Rozmawiała Anna Smolińska

WIZYTÓWKA HUSSE

Husse to szwedzki producent najwyższej jakości suchej i mokrej karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.

kwota inwestycji dla franczyzobiorcy: 40-50 tys. zł
kwota inwestycji dla dystrybutora: 5 tys. zł


Karma z dostawą do domu / Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dowozie karmy do ich domów oznakowanym samochodem.

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022