Obszary do zagospodarowania / "Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski".
Niedziela
16.08.2020
– Sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
 

Czy bardzo odczuliście zamrożenie polskiej gospodarki spowodowane pandemią koronawirusa?

Zamrożenie gospodarki było dla naszej sieci bardzo dużym wyzwaniem. Momentem zwrotnym był dla nas dzień ogłoszenia  informacji o zamknięciu szkół. Równolegle ze skokiem sprzedaży w sklepach spożywczych, dosłownie z godziny na godzinę nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany wtedy głównie przez stałych klientów, którzy kupowali karmę na zapas. Jednocześnie musieliśmy zapewnić ciągłość dostaw produktów z naszej fabryki, co w związku z obostrzeniami i obowiązkową kwarantanną również wymagało zwiększonego wysiłku organizacyjnego ze strony naszej logistyki. Żeby oddać atmosferę tamtych dni w Husse wystarczy powiedzieć, że sprzedaż w marcu i w kwietniu była prawie dwukrotnie większa niż zakładały nasze plany na ten rok.

Jak obecnie radzą sobie franczyzobiorcy Husse?

W tej chwili nasz biznes wrócił w zasadzie do normy. Patrząc z perspektywy kilku miesięcy trwania pandemii, wspólnie z franczyzobiorcami i dystrybutorami jesteśmy zadowoleni, że model działania naszej marki świetnie sprawdził się w tym trudnym czasie. Ze względu na bezpośrednią dostawę do klienta nie dotyczył nas problem związany z zamknięciem lub ograniczeniem działalności sklepów. Pewnym wyzwaniem jest dla nas oczywiście pozyskiwanie nowych klientów, gdyż wiele narzędzi z których korzystaliśmy do tej pory nie jest w tej chwili dostępne lub ich wykorzystanie jest ograniczone. Od początku wakacji ruszyliśmy już z pierwszymi akcjami promocyjnymi. Zachęcamy również naszych obecnych klientów do polecania swoim znajomym naszych produktów i usług. I co ciekawe robią to nawet chętniej niż przed pandemią.

Można zostać franczyzobiorcą albo dystrybutorem marki Husse. Czym różnią się te formy współpracy?

Zarówno działalność współpracujących z nami franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dostawie karmy do ich domów oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Zasadniczą różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.

W jakich regionach Polski chcielibyście otworzyć kolejne placówki franczyzowe?

Rekrutację prowadzimy w całym kraju. Na terenach, na których współpracujemy już z franczyzobiorcami, możliwa jest współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy w naszej firmie. Jeśli chodzi o franczyzę to również dysponujemy jeszcze wolnymi obszarami, przede wszystkim we wschodniej części Polski, ale osoby zainteresowane zapraszamy do bezpośredniego kontaktu w celu omówienia szczegółów.

Jakie według pana biznes Husse ma perspektywy na najbliższą przyszłość?

Z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość, mamy wręcz poczucie, że paradoksalnie pandemia wzmocniła nas jako zespół. Z powodzeniem udaje się nam funkcjonować w tej nowej rzeczywistości. Jeszcze na przełomie 2019 i 2020 roku rozpoczęliśmy wspólnie z naszą szwedzką centralą duży projekt związany z całkowitą przebudową platformy e-commerce, której uruchomienie w Polsce planujemy jesienią. W tej chwili digital generuje bardzo niewielką część naszych przychodów, ale naszym celem jest zbudowanie drugiej, silnej cyfrowej nogi naszego biznesu, która będzie wspierała działania i sprzedaż generowaną przez franczyzobiorców i dystrybutorów.

Rozmawiała Anna Smolińska

WIZYTÓWKA HUSSE

Husse to szwedzki producent najwyższej jakości suchej i mokrej karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów.

kwota inwestycji dla franczyzobiorcy: 40-50 tys. zł
kwota inwestycji dla dystrybutora: 5 tys. zł


Karma z dostawą do domu / Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów polegającej na dowozie karmy do ich domów oznakowanym samochodem.

POPULARNE NA FORUM

Piekarnia - franczyza

kontakt z oskroba to masakra. traktowanie jak za karę

3 wypowiedzi
ostatnia 05.04.2021
Odważna decyzja

Pani Joanna zostanie wygolona przez Żabkę z majątku który posiada oraz takiego , którego nie posiada. A wszystko za sprawą magicznej faktury korekty i weksla in blanco.

1 wypowiedzi
ostatnia 19.03.2021
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej

Mogę podpowiedzieć jeżeli chodzi o wady;) ale w wiadomości prywatnej.

2 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2021
Sprawdzony format, elastyczne podejście

wow jaki świetny system (oczywiście dla franczyzodawcy). Biorco jak masz nadmiar gotówki, lubisz pracować 17h/dobę i lubisz spłacać długi ten system jest dla Ciebie:)

1 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2021
Piekarnia - franczyza

Witam z chęcią dowiem się czegoś więcej na temat prowadzenia piekarni ( franczyzy ) Putka ; Grzybki

3 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Praca licencjacka o franczyzie w branży spożywczej

Witam, Jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej w branży spożywczej, i głównie skupiam się na franczyzach Żabki oraz Carrefour. Czy przedsiębiorcy korzystający z...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.01.2021
Husse (sprzedaż karmy) - opinie

Polecam współpracę z firmą HUSSE w Polsce wszystko jest ok wkład na wejście nie wielki. Plusem jest to że jak znajdziesz klienta raz i wypróbuję karmę HUSSE to na 80...

11 wypowiedzi
ostatnia 07.01.2021
Husse (sprzedaż karmy) - opinie

Witam Poszukuje opinii na temat współpracy z firmą Husse. Czy ktoś może się wypowiedzieć. Dzięki i Pozdrawiam

11 wypowiedzi
ostatnia 02.12.2020