Mała inwestycja, szybki zwrot
Choć mogłoby się wydawać, że wydatki na reklamę i marketing, to ostatnie, o czym myślą firmy podczas kryzysu, to okazuje się, że wiele spółek oferujących takie usługi rośnie teraz jak na drożdżach. Szczególnie, jeśli działają w sieci.
Przyszłość leży w sieci
Agencjawirtualna.pl, zajmująca się usługami reklamowymi, głównie marketingiem internetowym, powstała ledwie półtora roku temu, na początku 2019 roku, i ma już ma sieć 19 franczyzobiorców. Do końca tego roku chce uruchomić jeszcze 10 punktów franczyzowych.
– Wiele firm w czasie pandemii musiało przenieść swoją działalność do internetu, dlatego ten czas bardzo pozytywnie wpłynął na naszą działalność – mówi Michał Schnell, właściciel Agencjiwirtualnej.pl
Oprócz promowania firm w internecie, spółka prowadzi też profile firm w social mediach, robi filmy reklamowe, spacery wirtualne oraz dostosowuje strony do wymogów RODO. Ponadto może zaprojektować i wydrukować wszelkie materiały promocyjne, takie jak foldery, wizytówki, gadżety.
Franczyzobiorcy mają za zadanie pozyskiwać klientów na usługi reklamowe, zbierać zamówienia oraz dbać o podtrzymywanie dobrych relacji handlowych. Nie muszą mieć doświadczenia w marketingu. Wystarczy chęć do pracy, pogłębiania wiedzy i rozwoju zawodowego. Franczyzodawca zapewnia szkolenie, podczas którego franczyzobiorca uczy się, jak oferować klientom usługi sieci a nawet jak obsługiwać media społecznościowe.
– Do tego każdy partner jest przez całą dobę pod opieką przypisanego mu konsultanta – mówi Michał Schnell.
Wysoki zysk, niska inwestycja
Agencjawirtualna.pl szuka partnerów w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Oferuje dwie formy współpracy. Pierwsza wymaga inwestycji rzędu 19,9 tys. zł. W zamian za to w pakiecie startowym partner dostaje m.in. szkolenia, wizytówki, wzory umów z klientami, foldery ofertowe. W tej opcji wszystkie zarobione przez partnera pieniądze ze zleceń trafiają do jego kieszeni. Druga opcja to inwestycja rzędu 9,9 tys. zł na start. W tym przypadku partner również dostaje pakiet startowy, ale franczyzodawca w trakcie współpracy pobiera 20 proc. prowizji od jego zysku netto.
– Franczyzobiorcy najczęściej wybierają opcję współpracy bez prowizji, ponieważ ta opcja bardziej im się opłaca – mówi Michał Schnell.
Niezależnie od wybranego wariantu współpracy, franczyzobiorcy są zobowiązani do miesięcznej opłaty marketingowej w wysokości 399 zł. Zwrot z inwestycji następują zwykle po dwóch miesiącach, choć firma ma partnerów, którym zajęło to znacznie mniej czasu. Franczyzodawca nie wymaga biura, ponieważ spotkania najczęściej odbywają się u klienta. Ale część partnerów zdecydowała się na własny lokal.
Zdaniem Michała Schnella, wystarczy 20 klientów firmowych, aby partner mógł liczyć na zyski. Twierdzi, że w ramach współpracy można zarobić 40 tys. zł miesięcznie.
– Mamy partnerów, którzy osiągają takie miesięczne zarobki. Ale oczywiście wszystko zależy od wkładu pracy i poświęcenia odpowiedniej ilości czasu. Posiadamy również partnerów, którzy łącza działalność agencji z innym rodzajem wykonywanej pracy. W naszej branży bardzo ważna jest systematyczność i motywacja do pracy – mówi Michał Schnell. Przyznaje, że konkurencja w branży jest duża. – Naszą przewagą jest jednak szeroki wachlarz usług, kompleksowa obsługa i konkurencyjne ceny – zapewnia Michał Schnell.
WIZYTÓWKA AGENCJIWIRTUALNEJ.PL
Firma zajmująca się reklamą i marketingiem, szczególnie w internecie.
- liczba franczyzobiorców: 19,
- minimalna kwota inwestycji: 9,9, tys. zł,
- miesięczna opłata marketingowa: 399 zł,
- zwrot z inwestycji: dwa miesiące.
![](https://img.franchising.pl/pl/431/352/aw.jpg)
![](https://img.franchising.pl/pl/83a/bd5/autorka.jpg)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/226/f72/mbe-potwierdzenie-odbioru.jpg)
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/04e/49c/partner_aliorbank_lc_4_fraj_franchising-1-2.jpg)
Czy warto dziś ryzykować etat dla własnej firmy? – Zdecydowanie warto – odpowiada Joanna Fraj, franczyzobiorczyni Alior Banku.
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Good Chicken to nowa marka franczyzowa na polskim rynku z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...