Czas decyzji
Zbliżają się XVIII Targi Franczyza. W dniach 15-17 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, kilka tysięcy gości będzie wybierać pomysły na biznes spośród marek odpornych na kryzys.
Każdy przynajmniej raz w życiu myśli o założeniu własnej firmy. Niektórzy poprzestaną na myśleniu i marzeniach, inni spróbują wziąć sprawy w swoje ręce. Dla wszystkich, którzy nie mają pomysłu na firmę, październik to czas biznesowych inspiracji. W dniach 15-17 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, największe wydarzenie na rynku franczyzy w Europie Środkowej i Wschodniej. Przyszli franczyzobiorcy i partnerzy mogą tu poznać zasady współpracy z najbardziej znanymi markami na rynku franczyzy. W tym numerze prezentujemy wybrane marki spośród wystawców obecnych na Targach Franczyza.
100 marek do wyboru
O przyszłych franczyzobiorców zabiegać będą przedstawiciele firm z kilkunastu branż - tradycyjnie najliczniej reprezentowana jest gastronomia. Zainteresowani nią przedsiębiorcy mają do wyboru kilkadziesiąt marek, głównie restauracyjnych. Swoje koncepty zaprezentują między innymi: Bafra Kebab, Ciasto i Farsz, Crazy Bubble, Gruby Benek, Chicken King Family, Kołacz na Okrągło, Kurcze Pieczone, Lodolandia, Lody Piccolo, Makarun, McDonald’s, Minimelts, Ministerstwo Śledzia i Wódki, Olimp, Olio Pizza Napoletana, Sushi Wok, Royal Sushi, William Wallace, Zdrowa Krowa. Wśród wystawców z branży handlowej pojawią się między innymi: Auchan, Bricomarche, Carrefour, Delikatesy Centrum, Intermarche Kosmetix, Sorvella oraz Żabka – partner strategiczny targów. Branża modowa będzie reprezentowana między innymi przez marki z portfolio GPoland (np. Armani Exchange, Calvin Klein, LIU JO), Pako Jeans, 5.10.15 etc. Kandydatów szukających konceptów z branży uroda i fitness zainteresują oferty Fit Arena, Yasumi, Yasumi Beauty Point, Yasumi Epil. Wśród konceptów oferujących usługi dla biznesu oraz klientów indywidualnych pojawią się Mailboxes etc., Furgonetka oraz Twój Prawnik24. Przedsiębiorcy zainteresowani konceptami z branży ubezpieczeniowej oraz nieruchomości znajdą oferty między innymi oferty franczyzowe PZU i Metrohouse. Na kandydatów szukających pomysłów z branży edukacyjnej czekać będą Early Stage, Edukido, Giganci Programowania.
Dowiedz się więcej o franczyzie
Targom Franczyza towarzyszy Forum Własnego Biznesu, na którym eksperci ds. franczyzy oraz praktycy rynku, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami z przyszłymi franczyzobiorcami. Słuchacze forum będą mieli okazję poznać zasady współpracy we franczyzie, dowiedzą się na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy. Gościem specjalnym Forum będzie Maciej Orłoś, dziennikarz i szkoleniowiec, który opowie o własnych doświadczeniach biznesowych i prowadzeniu kanału na YouTubie. W czasie tegorocznej edycji targów po raz pierwszy głos zabiorą franczyzobiorcy, którzy odpowiedzą na pytania kandydatów. Opowiedzą też, jak prowadzi im się własny biznes pod marką franczyzodawcy, jak oceniają współpracę z centralą, na jakie wsparcie mogą liczyć etc. To znakomita okazja by z pierwszej ręki pozyskać informacje o codziennej pracy franczyzobiorcy, zadać pytania i dobrze wybrać. Wstęp na Forum Szkoleniowe jest nieodpłatny, na podstawie biletu wstępu na targi.
Więcej czasu na wybór biznesu
Na Targach Franczyza funkcjonuje system elektronicznych biletów. Czytelnicy miesięcznika FRANCHISING mogą nieodpłatnie pobrać bilet po zarejestrowaniu się na stronie bilet.franczyza.pl oraz wpisaniu kodu promocyjnego dostępnego w aktualnym wydaniu miesięcznika. Bilety są ważne przez wszystkie dni targów. Dzięki temu odwiedzający mają możliwość poznania wszystkich ofert franczyzowych dostępnych na targach. Będą też mogli wziąć udział w większej liczbie wykładów na Forum Własnego Biznesu. Zachęcamy do zakupu biletów online.
Targi Franczyza odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi. Organizatorem Targów Franczyza jest portal Franchising.pl oraz firma doradcza PROFIT system. Partnerem strategicznym targów jest Żabka.
Targi Franczyza to:
- 100 marek franczyzowych
- Spotkania z franczyzobiorcami
- Wykłady ekspertów
- Bilet ważny przez trzy dni!
RADY DLA PRZYSZŁYCH BIZNESMENÓW
- Biznes, który wybierzesz, będziesz prowadził przez co najmniej kilka najbliższych lat. Szukaj konceptu zgodnego z twoimi zainteresowaniami i pasjami.
- Dowiedz się, jak rozwija się branża, którą się interesujesz.
- Poproś wystawcę o podstawowe warunki współpracy w ramach franczyzy, która Cię interesuje.
- Poznaj wszystkie składowe inwestycji, aby właściwie ocenić swoje możliwości. Zapytaj, po jakim czasie po uruchomieniu punktu powinieneś zacząć zarabiać.
- Dowiedz się od franczyzodawcy, jakie wsparcie oferuje przy starcie biznesu. Być może twój przyszły franczyzodawca zapewnia wsparcie w finansowaniu inwestycji.
- Zapytaj, jakiego poziomu zaangażowania oczekuje Twój przyszły franczyzodawca. W niektórych systemach, franczyzobiorca powinien osobiście prowadzić swój biznes.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska to już ponad 93 proc. Grupa przede wszystkim przekształca lokale własne, oddając je w ręce franczyzobiorców.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć lub poprawić jej funkcjonowanie, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Burger w środku nocy? Lokale Night Burger obsługują klientów nawet do godz. 2.30.
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...