Poszukiwani franczyzobiorcy / Franczyzodawca propozycję współpracy kieruje przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy już prowadzą biznes i chcieliby poszerzyć ofertę swoich usług o przesyłki kurierskie.
Wtorek
06.10.2020
Furgonetka wystartowała z franczyzą raptem trzy miesiące temu, a ma już ponad stu franczyzobiorców. Szybki rozwój sieci to m.in. zasługa niskiej kwoty inwestycji.
 

Furgonetka działa jako broker przesyłek kurierskich od 2010 roku. Firma oferuje przesyłki krajowe oraz międzynarodowe do ponad 40 państw na całym świecie. Do tej pory właściciele marki prowadzili działalność tylko w internecie.

W tym roku postanowiliśmy zaistnieć również w świecie offline. Chcemy, żeby nasze usługi były łatwo dostępne także dla klientów, którzy wolą korzystać z tradycyjnych punktów kurierskich. Miesięcznie obsługujemy 800 tys. paczek, a z naszych usług korzysta 100 tys. osób – mówi Grzegorz Sierak, menedżer ds. franczyzy Furgonetka.

Dodatkowy dochód

Franczyzodawca propozycję współpracy kieruje przede wszystkim do przedsiębiorców, którzy już prowadzą biznes i chcieliby poszerzyć ofertę swoich usług o przesyłki kurierskie.

W połowie czerwca bieżącego roku zaczęliśmy szukać pierwszych franczyzobiorców. Mamy już podpisanych ponad 100 umów, głównie z właścicielami biur nieruchomości, punktów gastronomicznych, agencji ubezpieczeniowych, sklepów spożywczych i serwisów samochodowych. Dzięki dodatkowej usłudze ich biznesy notują jeszcze większe przychody. Nasze punkty znajdują się wszędzie tam, gdzie klienci mogą w wygodny sposób przynieść i nadać paczkę, załatwiając przy okazji swoje codzienne sprawy – mówi Grzegorz Sierak. – To, co wyróżnia Furgonetka Punkt na tle konkurencji to multibrandowość usług. Naszym zdaniem miejsca, w których klient może wybierać z oferty usług wielu kurierów, już teraz zyskują przewagę nad punktami nadań poszczególnych operatorów i stanowią przyszłość tego rynku. Wielość usług w jednym miejscu to wygoda i lepsze dopasowanie do potrzeb klienta. Dzięki wypracowanej przez lata pozycji możemy zaoferować dostęp do najszerszego wachlarza usług w najlepszych cenach. Dodatkowo proponujemy franczyzobiorcom najlepszy system informatyczny, minimalną inwestycję na starcie i brak jakichkolwiek opłat w trakcie współpracy – dodaje.

Franczyzodawca Furgonetki twierdzi, że punkt kurierski marki najlepiej sprawdza się w mniejszych miejscowościach, których mieszkańcy wolą zanieść przesyłkę do punktu nadań niż czekać na kuriera aż przyjedzie odebrać paczkę.

Inwestycja w punkt kurierski

Ile trzeba zainwestować na starcie?

Wystarczy raptem kilkaset złotych. Za tę kwotę franczyzobiorca musi kupić wagę towarową do ważenia przesyłek oraz nasz pakiet startowy. Nie obejdzie się też bez komputera i drukarki, ale te urządzenia i tak najczęściej przedsiębiorcy już posiadają. Konieczny jest także dostęp do internetu – mówi Grzegorz Sierak.

Franczyzodawca umożliwia otwarcie punktu kurierskiego Furgonetka również osobom, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Ale muszą się oni liczyć z wyższą kwotą inwestycji na starcie (adaptacja lokalu, kupno komputera i drukarki, wagi, kaucja na czynsz) oraz dłuższym zwrotem z inwestycji. Lokal, w którym będzie znajdował się punkt kurierski najlepiej, żeby mieścił się na parterze, miał witrynę oraz parking. Franczyzobiorca nie płaci żadnej opłaty na rzecz franczyzodawcy. – Nie pobieramy opłaty licencyjnej, marketingowej. Zarabiamy tylko na prowizji za zrealizowane przesyłki – zapewnia menedżer ds. franczyzy Furgonetka.

Franczyzobiorca Furgonetki otrzymuje dostęp do nowoczesnego systemu nadawania przesyłek, w którym w czytelny sposób ma przedstawioną cenę przesyłki konkretnej paczki dla klienta we wszystkich współpracujących z marką firmach kurierskich. – Co ważne, to partner określa wysokość marży. My tylko sugerujemy cenę, ale o niej nie decydujemy – twierdzi Grzegorz Sierak.

Ile można zarobić? Franczyzodawca twierdzi, że marża za wysyłkę paczki krajowej do 15 kg wynosi średni 5 zł, a takiej do 30 kg – 10 zł. Jest jeszcze wyższa dla palet i paczek międzynarodowych i opiewa na 20 zł.

ABC biznesu

Jak dokładnie działa Furgonetka Punkt? Klient przynosi paczkę do punktu, następnie pracownik punktu wprowadza dane do dedykowanego systemu. Klient wybiera usługę i opłaca zamówienie. System automatycznie zamawia kuriera i generuje dokumenty przewozowe. Kurier odbiera przesyłki z punktu i realizuje dostawę. Raz na miesiąc następuje rozliczenie za wysłane paczki i wówczas franczyzobiorca wystawia fakturę. Prowizję franczyzobiorca otrzymuje bezpośrednio po sprzedaży każdej paczki. Żeby uruchomić punkt nadawania i odbioru paczek wystarczy założyć konto firmowe w serwisie Furgonetka.pl.

Partner otrzyma umowę i link do jej podpisania. Następnie przedstawimy mu cennik usług kurierskich oraz zaprosimy go na szkolenie online. Wówczas będzie mógł zamówić pakiet startowy. Wystarczy raptem jeden dzień, aby nasz partner mógł zacząć sprzedawać usługi kurierskie w swoim punkcie – mówi menedżer ds. franczyzy Furgonetki.

Pakiet startowy kosztuje 585 zł brutto i zawiera: certyfikat partnera, zestaw naklejek reklamowych, potykacz z plakatem, miarkę z logo i dostęp do systemu informatycznego dedykowanego dla punktów partnerskich.

Obiecujące perspektywy

Branża kurierska od lat świetnie sobie radzi, a koronawirus tylko ją wzmocnił. Popyt na usługi kurierskie urósł w czasie pandemii o ponad 20 proc.

Izolacja domowa przyniosła boom na zakupy online, zwiększając liczbę przesyłek oraz nadawanych zwrotów. Poza tym wielu sprzedawców stacjonarnych przeniosło usługi do sieci – twierdzi Grzegorz Sierak.

W ubiegłym roku Polacy wysłali niemal 550 mln paczek, a wartość rynku przesyłek kurierskich wyniosła 7,9 mln zł.

24 proc. tych przesyłek zrealizowano z udziałem punktów nadań i odbioru przesyłek. Szacuje się, że w 2023 roku liczba nadanych w Polsce przesyłek wyniesie aż 848 mln, a wartość rynku osiągnie 11,7 mld zł – mówi menedżer ds. franczyzy Furgonetka.

 

WIZYTÓWKA FURGONETKA PUNKT

Sieć punktów kurierskich.

  • pakiet startowy: 585 zł brutto
  • marża franczyzobiorcy za wysyłkę jednej przesyłki: 5-20 zł
  • szacowana wartość rynku kurierskiego w 2023 roku: 11,7 mld zł

Grzegorz Sierak, menedżer ds. franczyzy Furgonetka / "W połowie czerwca bieżącego roku zaczęliśmy szukać pierwszych franczyzobiorców. Mamy już podpisanych ponad 100 umów, głównie z właścicielami biur nieruchomości, punktów gastronomicznych, agencji ubezpieczeniowych, sklepów spożywczych i serwisów samochodowych".