Licencja na dowóz
Gastronomia w tym roku opiera się głównie na dowozach. Wygląda na to, że ten trend zostanie z nami na dłużej, nawet gdy pandemia wreszcie się skończy.
– To nie jest chwilowa moda – zapewnia Marcin Czuba, franczyzodawca Speedy Dowozy. – Dowozy jedzenia to branża, która ma przed sobą przyszłość.
Nieduża inwestycja
Firma Speedy Dowozy zadebiutowała półtora roku temu. Działa w Ostrowcu Świętokrzyskim, gdzie świadczy usługi 14 lokalom.
– Podpisaliśmy umowę na otwarcie oddziału franczyzowego w Warszawie i finalizujemy umowę w Ostrołęce – mówi Marcin Czuba.
Koncept chce się rozwijać głównie w miastach liczących do 100 tys. mieszkańców – choć, jak pokazuje przykład Warszawy, nie wyklucza też tych większych.
– W dużych miastach trzeba się jednak liczyć z większą konkurencją – zastrzega franczyzodawca Speedy Dowozy.
Franczyzodawca zapewnia, że aby wystartować z biznesem wystarczy maksymalnie 30 tys. zł. W tej kwocie mieści się opłata licencyjna, która wynosi 10 tys. zł.
– Na początek wystarczą dwa auta. Zresztą, nie trzeba ich kupować, można zatrudnić kierowców dysponujących samochodami – wyjaśnia Marcin Czuba. – Trzeba natomiast kupić torby do przewożenia posiłków, zainwestować w marketing.
Franczyzobiorca dostaje w pakiecie startowym firmowe koszulki, naklejki, magnesy na samochody, wizytówki. Jak twierdzi franczyzodawca, na start wystarczy dwóch, trzech klientów. Oczywiście trzeba cały czas zdobywać nowych, aby biznes się rozwijał. Licencjobiorca natomiast nie musi otwierać stacjonarnego biura.
Może być na dodatek
Franczyzobiorcy otrzymają dostęp do aplikacji mobilnej, przy pomocy której pracują – otrzymują zamówienia od lokali, z informacją o której godzinie powinny zostać odebrane. Przejdą szkolenie z jej obsługi.
– Po podpisaniu umowy franczyzowej przesyłamy też licencjobiorcy wzory wszystkich potrzebnych dokumentów: umów z kierowcami, ofert dla klientów – dodaje Marcin Czuba.
Od każdego wykonanego kursu licencjobiorcy płacą licencjodawcy 1 zł plus VAT.
Jak mówi franczyzodawca Speedy Dowozy, ten pomysł na biznes może być ciekawą propozycją także dla firm cateringowych.
– Zestawy cateringowe są dowożone w nocy lub wczesnym rankiem. Natomiast w ciągu dnia firma może wykorzystać kierowców i auta do dowożenia zamówień z restauracji – wyjaśnia Marcin Czuba.
WIZYTÓWKA SPEEDY DOWOZY
- wydatki na inwestycję: maksymalnie 30 tys. zł
- opłata licencyjna: 10 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU
















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– W czasie pandemii uruchomiliśmy kilka nowych placówek i wzrosło zainteresowanie naszymi usługami – mówi Piotr Bijański, prezes Twój Prawnik 24.
Agnieszka Walter-Janiak i Arkadiusz Janiak, partnerzy Energi Obrotu z Grupy ORLEN opowiadają jaki jest ich klucz do sukcesu
Wirtualne asystentki na początku często łączą działalność biznesową z etatem. Gdy zdobędą kilku klientów, skupiają się już tylko na rozwoju firmy. Na jaki zarobek mogą liczyć?
Agencja reklamowa Ad Awards startuje z franczyzą. Właściciele firmy twierdzą, że franczyzobiorcy będą mogli liczyć na stały, pasywny dochód. Ale najpierw muszą spełnić kilka warunków.
Zapotrzebowanie na usługi związane z prowadzeniem kanałów w social mediach w czasie pandemii rośnie. Firma Social Media Group chce wykorzystać ten trend.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, w jaki biznes zainwestować, żeby zwiększyć swoje szanse na godziwe zyski.
– Planujemy otwierać 20 stacji franczyzowych rocznie – mówi Piotr Żuromski, dyrektor biura zarządzania siecią PKN Orlen.
Joanna Tabisz zainwestowała w pierwszy sklep pod szyldem Al. Capone tuż przed pandemią, a drugi otworzyła w jej trakcie. Czy udało jej się zarobić?
Franczyzodawca Cukrem i Solą zapewnia, że jego koncept od pierwszego miesiąca przynosi zyski. Na czym polega ten biznes?
POPULARNE NA FORUM
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...
Księgowość we własnej firmie
U nas również postawilismy na system do zarządzania zasobami ludzkimi z modułami do fakturowania.
Szkolenia sprzedażowe
Dzień dobry, czy wie ktoś z Państwa kto prowadzi szkolenia sprzedażowe czy szkolenia dla handlowców?
Agencja marketingowa - czy warto?
Moim zdaniem warto. W takich agencjach pracują przeważnie doświadczeni specjaliści, którzy starają się zadbać o klienta oraz zapewnić mu możliwie profesjonalną i...
Księgowość we własnej firmie
Nie wyobrażam sobie samodzielnego prowadzenia księgowości. Prowadząc swoją firmę ma się wystarczająco dużo na głowie! Praktycznie wszyscy moi znajomi przedsiębiorcy ...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...