Jeden lokal, dwa biznesy
Marka New York Pizza Department jest obecna na polskim rynku od 2009 roku. Teraz pod jej szyldem w całej Polsce działają już 33 lokale. Grudzień jest dla marki bardzo intensywny.
– Na początku miesiąca otworzyliśmy lokal w Bochni, 9 grudnia kolejny w Warszawie, a następne otwarcie mamy zaplanowane na 14 grudnia w Krakowie – wylicza Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department. – Jeżeli się uda to jeszcze przed świętami uruchomimy lokal w Tarnowie.
Chińszczyzna w dowozie
Co istotne, wszystkie te lokale to połączone dwa koncepty: NYPD oraz ŻarWok. Od blisko roku franczyzodawca NYPD pracował nad drugą marką gastronomiczną. I pomimo trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się gastronomia, marka ŻarWok wystartowała.
– ŻarWok to jedyna tego rodzaju polska sieć franczyzowa na naszym rynku – podkreśla Tomasz Jench. – To koncept skupiony wyłącznie na dowozie, z kuchnią american chinese. Jest to styl kuchni chińskiej, opracowanej przez rodowitych chińskich kucharzy, jednak lekko zmodyfikowanej, aby trafić w gusta klientów w Ameryce i Europie.
ŻarWok to przede wszystkim pomysł na poszerzenie oferty przez franczyzobiorców NYPD, ponieważ koncept można łatwo połączyć z pizzeriami.
– Łącząc dwa koncepty poszerzamy ofertę i zwiększamy grupę docelowych klientów – zauważa Tomasz Jench. – Współpracujemy z portalami do zamawiania posiłków, gdzie udało nam się wynegocjować stworzenie wspólnego profilu dla obu marek. Można więc na jednym zamówieniu mieć i pizzę, i chińskie dania. Kuchnia chińska, którą proponujemy jest prosta i szybka w przygotowaniu. Wystarczy zatrudnić dodatkowo jednego kucharza lub pomocnika kucharza.
Dwa w jednym
NYPD można otworzyć w kilku różnych formatach. Klasyczny, z salą konsumpcyjną, to koszt minimum 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 12 tys. zł (zawiera projekt technologiczny i dokumentację HACPP), a miesięczna opłata franczyzowa to 1250 zł. New York Pizza Express i Express Mini to formaty nastawione wyłącznie na dowóz. Kwoty inwestycji to odpowiednio 40 i 30 tys. zł, opłaty wstępne 7,5 i 5 tys. zł, a miesięczne 1 tys. oraz 850 zł. Franczyzobiorcy, którzy już prowadzą któryś z tych formatów, mogą dołączyć do niego model NYPD by night, który umożliwia prowadzenie lokalu także nocą.
– Poszerzenie oferty o ŻarWoka zwiększa inwestycję zaledwie o 10 tys. zł – zapewnia franczyzodawca. – Franczyzobiorcom, którzy zdecydują się na dwa koncepty obniżamy o połowę opłatę za przystąpienie do sieci oraz opłatę miesięczną – podkreśla Tomasz Jench.
Standardowo opłata wstępna wynosi 5 tys. zł, a miesięczna 1 tys. zł.
– Średni miesięczny dodatkowy zysk, wygenerowany przez samego ŻarWoka to ok. 5,5 tys. zł. Inwestycja zwraca się więc w dwa miesiące – dodaje Tomasz Jench.
Pierwszeństwo na zakup licencji ŻaroWOKa mają franczyzobiorcy NYPD, ale docelowo będzie ona też dostępna szerzej – jeśli licencjobiorca NYPD z danego terenu nie będzie zainteresowany.
– Mamy już zaplanowane następne otwarcia, na początek przyszłego roku: w Żorach, Tarnowie, Gdyni, Tomaszowie Mazowieckim – informuje Tomasz Jench.
WIZYTÓWKA MARKI NEW YORK PIZZA DEPARTMENT I ŻARWOK
Pizzerie roaz lokale z kuchnią chińską
- 33 lokale
- kwota inwestycji od 30 tys. zł, powiększenie o koncept ŻarWok plus 10 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali