Jeden lokal, dwa biznesy
Marka New York Pizza Department jest obecna na polskim rynku od 2009 roku. Teraz pod jej szyldem w całej Polsce działają już 33 lokale. Grudzień jest dla marki bardzo intensywny.
– Na początku miesiąca otworzyliśmy lokal w Bochni, 9 grudnia kolejny w Warszawie, a następne otwarcie mamy zaplanowane na 14 grudnia w Krakowie – wylicza Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department. – Jeżeli się uda to jeszcze przed świętami uruchomimy lokal w Tarnowie.
Chińszczyzna w dowozie
Co istotne, wszystkie te lokale to połączone dwa koncepty: NYPD oraz ŻarWok. Od blisko roku franczyzodawca NYPD pracował nad drugą marką gastronomiczną. I pomimo trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się gastronomia, marka ŻarWok wystartowała.
– ŻarWok to jedyna tego rodzaju polska sieć franczyzowa na naszym rynku – podkreśla Tomasz Jench. – To koncept skupiony wyłącznie na dowozie, z kuchnią american chinese. Jest to styl kuchni chińskiej, opracowanej przez rodowitych chińskich kucharzy, jednak lekko zmodyfikowanej, aby trafić w gusta klientów w Ameryce i Europie.
ŻarWok to przede wszystkim pomysł na poszerzenie oferty przez franczyzobiorców NYPD, ponieważ koncept można łatwo połączyć z pizzeriami.
– Łącząc dwa koncepty poszerzamy ofertę i zwiększamy grupę docelowych klientów – zauważa Tomasz Jench. – Współpracujemy z portalami do zamawiania posiłków, gdzie udało nam się wynegocjować stworzenie wspólnego profilu dla obu marek. Można więc na jednym zamówieniu mieć i pizzę, i chińskie dania. Kuchnia chińska, którą proponujemy jest prosta i szybka w przygotowaniu. Wystarczy zatrudnić dodatkowo jednego kucharza lub pomocnika kucharza.
Dwa w jednym
NYPD można otworzyć w kilku różnych formatach. Klasyczny, z salą konsumpcyjną, to koszt minimum 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 12 tys. zł (zawiera projekt technologiczny i dokumentację HACPP), a miesięczna opłata franczyzowa to 1250 zł. New York Pizza Express i Express Mini to formaty nastawione wyłącznie na dowóz. Kwoty inwestycji to odpowiednio 40 i 30 tys. zł, opłaty wstępne 7,5 i 5 tys. zł, a miesięczne 1 tys. oraz 850 zł. Franczyzobiorcy, którzy już prowadzą któryś z tych formatów, mogą dołączyć do niego model NYPD by night, który umożliwia prowadzenie lokalu także nocą.
– Poszerzenie oferty o ŻarWoka zwiększa inwestycję zaledwie o 10 tys. zł – zapewnia franczyzodawca. – Franczyzobiorcom, którzy zdecydują się na dwa koncepty obniżamy o połowę opłatę za przystąpienie do sieci oraz opłatę miesięczną – podkreśla Tomasz Jench.
Standardowo opłata wstępna wynosi 5 tys. zł, a miesięczna 1 tys. zł.
– Średni miesięczny dodatkowy zysk, wygenerowany przez samego ŻarWoka to ok. 5,5 tys. zł. Inwestycja zwraca się więc w dwa miesiące – dodaje Tomasz Jench.
Pierwszeństwo na zakup licencji ŻaroWOKa mają franczyzobiorcy NYPD, ale docelowo będzie ona też dostępna szerzej – jeśli licencjobiorca NYPD z danego terenu nie będzie zainteresowany.
– Mamy już zaplanowane następne otwarcia, na początek przyszłego roku: w Żorach, Tarnowie, Gdyni, Tomaszowie Mazowieckim – informuje Tomasz Jench.
WIZYTÓWKA MARKI NEW YORK PIZZA DEPARTMENT I ŻARWOK
Pizzerie roaz lokale z kuchnią chińską
- 33 lokale
- kwota inwestycji od 30 tys. zł, powiększenie o koncept ŻarWok plus 10 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...