Jeden lokal, dwa biznesy

Chińszczyzna w dowozie / ŻarWok to koncept skupiony wyłącznie na dowozie, z kuchnią american chinese.
Piątek
11.12.2020
New York Pizza Department kończy rok z mocnym przytupem. W samym grudniu ma cztery otwarcia, dodatkowo franczyzodawca uruchomił nowy koncept, który można połączyć z pizzerią.
 

Marka New York Pizza Department jest obecna na polskim rynku od 2009 roku. Teraz pod jej szyldem w całej Polsce działają już 33 lokale. Grudzień jest dla marki bardzo intensywny. 

– Na początku miesiąca otworzyliśmy lokal w Bochni, 9 grudnia kolejny w Warszawie, a następne otwarcie mamy zaplanowane na 14 grudnia w Krakowie – wylicza Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department. – Jeżeli się uda to jeszcze przed świętami uruchomimy lokal w Tarnowie.

Chińszczyzna w dowozie

Co istotne, wszystkie te lokale to połączone dwa koncepty: NYPD oraz ŻarWok. Od blisko roku franczyzodawca NYPD pracował nad drugą marką gastronomiczną. I pomimo trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się gastronomia, marka ŻarWok wystartowała. 

– ŻarWok to jedyna tego rodzaju polska sieć franczyzowa na naszym rynku – podkreśla Tomasz Jench. – To koncept skupiony wyłącznie na dowozie, z kuchnią american chinese. Jest to styl kuchni chińskiej, opracowanej przez rodowitych chińskich kucharzy, jednak lekko zmodyfikowanej, aby trafić w gusta klientów w Ameryce i Europie.

ŻarWok to przede wszystkim pomysł na poszerzenie oferty przez franczyzobiorców NYPD, ponieważ koncept można łatwo połączyć z pizzeriami. 

– Łącząc dwa koncepty poszerzamy ofertę i zwiększamy grupę docelowych klientów – zauważa Tomasz Jench. – Współpracujemy z portalami do zamawiania posiłków, gdzie udało nam się wynegocjować stworzenie wspólnego profilu dla obu marek. Można więc na jednym zamówieniu mieć i pizzę, i chińskie dania. Kuchnia chińska, którą proponujemy jest prosta i szybka w przygotowaniu. Wystarczy zatrudnić dodatkowo jednego kucharza lub pomocnika kucharza.

Dwa w jednym

NYPD można otworzyć w kilku różnych formatach. Klasyczny, z salą konsumpcyjną, to koszt minimum 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 12 tys. zł (zawiera projekt technologiczny i dokumentację HACPP), a miesięczna opłata franczyzowa to 1250 zł. New York Pizza Express i Express Mini to formaty nastawione wyłącznie na dowóz. Kwoty inwestycji to odpowiednio 40 i 30 tys. zł, opłaty wstępne 7,5 i 5 tys. zł, a miesięczne 1 tys. oraz 850 zł. Franczyzobiorcy, którzy już prowadzą któryś z tych formatów, mogą dołączyć do niego model NYPD by night, który umożliwia prowadzenie lokalu także nocą.

– Poszerzenie oferty o ŻarWoka zwiększa inwestycję zaledwie o 10 tys. zł – zapewnia franczyzodawca. – Franczyzobiorcom, którzy zdecydują się na dwa koncepty obniżamy o połowę opłatę za przystąpienie do sieci oraz opłatę miesięczną – podkreśla Tomasz Jench.

Standardowo opłata wstępna wynosi 5 tys. zł, a miesięczna 1 tys. zł.

– Średni miesięczny dodatkowy zysk, wygenerowany przez samego ŻarWoka to ok. 5,5 tys. zł. Inwestycja zwraca się więc w dwa miesiące – dodaje Tomasz Jench.

Pierwszeństwo na zakup licencji ŻaroWOKa mają franczyzobiorcy NYPD, ale docelowo będzie ona też dostępna szerzej – jeśli licencjobiorca NYPD z danego terenu nie będzie zainteresowany.

– Mamy już zaplanowane następne otwarcia, na początek przyszłego roku: w Żorach, Tarnowie, Gdyni, Tomaszowie Mazowieckim – informuje Tomasz Jench.

 

WIZYTÓWKA MARKI NEW YORK PIZZA DEPARTMENT I ŻARWOK

Pizzerie roaz lokale z kuchnią chińską

  • 33 lokale
  • kwota inwestycji od 30 tys. zł, powiększenie o koncept ŻarWok plus 10 tys. zł

Tomasz Jench, franczyzodawca NYPD / "Łącząc dwa koncepty poszerzamy ofertę i zwiększamy grupę docelowych klientów".