Zarządzaj agentami i zarabiaj

Sieć agentów / Franczyzobiorcy RE/MAX mają za zadanie zbudowanie zespołu agentów nieruchomości. Prawdziwym klientem franczyzobiorcy sieci nie jest więc właściciel nieruchomości, tylko pośrednik, który dzieli się swoim wynagrodzeniem z każdej transakcji ze swoim szefem.
Poniedziałek
21.12.2020
Franczyzobiorcy RE/Max działają na rynku pośredników nieruchomości. Zyski czerpią z zarządzania agentami.
 

RE/MAX to międzynarodowa sieć biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Firma funkcjonuje od 47 lat i jest obecna w ponad 110 krajach. Jej franczyza różni się od tradycyjnego modelu, wybieranego przez większość biur nieruchomości w Polsce.

Zespół agentów

Franczyzobiorca RE/MAX jako firma nie działa na rynku nieruchomości, tylko na rynku pośredników w obrocie nieruchomościami. 

Prawdziwym klientem naszego franczyzobiorcy nie jest właściciel nieruchomości, tylko pośrednik, który zaspokaja potrzeby tego właściciela. To bardzo istotny niuans w naszym modelu biznesowym – mówi Monika Saniternik, menedżer do spraw franczyzy i konsultant biznesowy w RE/MAX Polska. 

Tłumaczy, że franczyzobiorca ma być menedżerem, liderem i mentorem. Jego zdaniem jest zbudowanie zespołu profesjonalnych i skutecznych agentów nieruchomości. 

Sprzedażą, wynajmem oraz kupnem nieruchomości zajmują się natomiast agenci nieruchomości. Zadaniem franczyzobiorcy RE/MAX jest stworzenie im możliwości osiągania jak największych sukcesów, poprzez zapewnienie najlepszej możliwej obsługi – mówi Monika Saniternik. 

Franczyzobiorcy zarabiają na zarządzaniu zespołem agentów. Agenci nieruchomości otrzymując w biurze wszystkie niezbędne szkolenia i narzędzia do pracy, pomoc administratora i mentora, wpłacają co miesiąc stałą ustaloną kwotę, w zależności od modelu wynagrodzenia, jaki wybrali oraz dzielą się swoim wynagrodzeniem z każdej transakcji z właścicielem biura, czyli franczyzobiorcą.

Jedna strona

Przy tym sieć RE/MAX podpisuje wyłącznie umowy z klauzulą wyłączności. Zasadą jest też, że firma reprezentuje jedną stronę transakcji i tylko od niej pobiera wynagrodzenie. 

Uważamy, że współpraca na zasadzie wyłączności to zdecydowanie więcej korzyści dla klienta i więcej możliwości dla agenta. Z kolei dla franczyzobiorcy to szansa na dobre planowanie biznesu – mówi Monika Saniternik.

Dzięki takiemu modelowi agenci RE/MAX mogą współpracować z innymi agentami wewnątrz sieci i poza nią. Klient ma pewność, że jego ofertę promuje wiele biur i agentów. 

Franczyzobiorcą RE/MAX może zostać każda ambitna i przedsiębiorcza osoba, która wytrwale dąży do realizacji wyznaczonych przez siebie celów. Oczekujemy pozytywnego nastawienia franczyzobiorcy, zaangażowania i systematyczności działań, które są kluczowymi elementami, by osiągnąć sukces – mówi Monika Saniternik. 

Firma nie wymaga doświadczenia w branży. 

Mamy wśród naszych franczyzobiorców więcej franczyzobiorców bez wcześniejszego doświadczenia na rynku nieruchomości, niż tych, którzy prowadzili już w przeszłości swoje biura, lub byli agentami nieruchomości. Doświadczenie w branży pomaga w skróceniu okresu rozruchu nowej firmy, ale nie przesądza o jej sukcesie, który jest zależny od wielu innych czynników – uważa Monika Saniternik. 
Przy tym firma nie preferuje konkretnych miast. Biuro RE/MAX może powstać zarówno w małych, jak i dużych miastach. 

Krok po kroku

Po podpisaniu umowy franczyzowej, franczyzobiorca najpierw przechodzi liczne szkolenia, a dopiero po około 3-4 miesiącach oficjalnie otwiera biuro. Lokal powinien mieć minimum 80 m2. Istotna jest także dostępność miejsc parkingowych. 

Wstępna opłata licencyjna wynosi od 5 tys. euro do 10 tys. euro w zależności od liczby mieszkańców w miejscowości, w której franczyzobiorca chce otworzyć biuro. Dodatkowo, co miesiąc, każdy licencjobiorca wpłaca do biura regionalnego opłatę stałą, niezależną od transakcji, oraz odprowadza określony procent swoich przychodów. 

– Szacowana kwota inwestycji łącznie z opłatą wstępną oraz zabezpieczeniem finansowym na okres tzw. rozruchu biura wynosi od 80 tys. zł do 200 tys. zł, w zależności od lokalizacji. Na tę kwotę składa się opłata licencyjna, ewentualne koszty adaptacji lokalu oraz kapitał potrzebny na rozruch i koszty stałe prowadzenia biznesu, czyli na bieżącą działalność biura przez kilka pierwszych miesięcy – mówi Monika Saniternik. 

Dobrze zorganizowane biuro, działające zgodnie z modelem i wskazówkami, może przynieść zwrot z inwestycji (break even point) już w pierwszym roku działalności. 
 Jednak dwa lata to przewidywany okres na pozyskanie stabilnej i silnej pozycji na rynku – mówi Monika Saniternik.

RE/MAX w Polsce ma 24 franczyzobiorców i 28 biur. Jeden franczyzobiorca posiada pięć biur w różnych miejscowościach. Do końca tego roku sieć ma w planach podpisanie jeszcze dwóch umów franczyzowych. 

WIZYTÓWKA SIECI RE/MAX

  • Wstępna opłata franczyzowa – od 5 do 10 tys. euro
  • Kwota inwestycji – od 80 do 200 tys. zł
  • Zwrot z inwestycji – w pierwszym roku

Pieniądze na start / Trzeba mieć co najmniej 80 tys. zł, żeby móc współpracować z siecią RE/MAX Polska.
Dominika Pronarska
dziennikarz