Wege na fali
– W ostatnim ciężkim dla wszystkich czasie obserwujemy trend na prowadzenie zdrowego życia i rosnącą świadomość społeczną, dotyczącą także ochrony środowiska – mówią Mateusz Woźniak, Mateusz Łuczyński i Kamil Kowalski, właściciele sieci Falla i FallaWrap. – Dodatkowy impuls to także rosnące koszty, a zarazem niska jakość mięsa. Można spodziewać się, że wegańskie jedzenie będzie nadal „mega trendem” także w 2021 roku, a co za tym idzie także przyszłość fast foodów jest wegańska.
Koncept restauracji Falla powstał w 2016 roku. Dziś ma 11 lokali w największych polskich miastach. W tym roku udało się otworzyć restauracje w Łodzi oraz w Katowicach. I także w tym roku franczyzodawcy wystartowali z nową marką – FallaWrap.
– Uruchomiliśmy ją podczas pierwszej fali pandemii, wiosną, wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych gości na zdrowe i smaczne jedzenie wegańskie na wynos, w formie wrapów – wyjaśnia Mateusz Woźniak.
W 2021 roku franczyzodawcy chcą uruchomić minimum trzy restauracje Falla oraz pięć lokali FallaWrap. – Chcemy podkreślić, że nie zamykamy się tylko na rynek polski - dodają.
Koncept do wyboru
Jeśli chodzi o restauracje Falla, koncept chce się rozwijać w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców – w Polsce jest więc miejsce na jeszcze ok. 15 lokali. Najlepsze lokalizacje to centra miast lub okolice modnych towarzysko miejsc i dużych ciągów pieszych.
FallaWrap sprawdzi się natomiast w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców. Franczyzodawcy docelowo planują 30-40 placówek.
– Będziemy także szukać lokalizacji sezonowych nad morzem i w górach i w tym modelu planujemy uruchomić 10-15 miejsc – dodaje Mateusz Łuczyński. – FallaWrap można prowadzić w różnych formatach: jako lokal w centrum miasta, ale także na osiedlu czy w food courcie galerii handlowej lub punkt mobilny typu mini food truck czy pawilon gastronomiczny.
Otwarcie obu konceptów przebiega w pięciu krokach: przedstawienie kandydatowi na franczyzobiorcę oferty współpracy, akceptacja lokalizacji, zawarcie umowy franczyzowej, budowa i odbiór restauracji, otwarcie.
– Na podstawie naszego doświadczenia, możemy stwierdzić, że powyższy proces zwykle zamyka się w 3-4 miesiące – mówi Kamil Kowalski.
Wsparcie z centrali
Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny i architektoniczny dla każdego lokalu. Pomaga też w uzyskaniu wszelkich odbiorów, np. sanepidowskich, przygotowaniu dokumentacji HACCP. W przypadku restauracji kwota inwestycji mieści się w przedziale od 250 tys. zł do 400 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna za wejście do sieci wynosi 15 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu.
Natomiast inwestycja w FallaWrap to – w zależności od formatu – od 85 do 150 tys. zł. Jednorazowa opłata za wejście do sieci to także 15 tys. zł, opłata miesięczna 6 proc. od obrotu.
Oprócz wsparcia w przygotowaniach lokalu, franczyzodawca zapewnia know-how prowadzenia biznesu, począwszy od założenia działalności poprzez zdobycie finansowania, pozyskanie lokalizacji, szkolenia. Dostarcza podręcznik franczyzowy wraz z opisem standardów oraz procedur, gwarantuje serwis polegający na kompleksowym zaopatrzeniem towarowym z dostawą oraz rozwiązaniami księgowymi. Franczyzobiorcy mogą też liczyć na pomoc w zakresie marketingu, prowadzenia social mediów.
WIZYTÓWKA MARKI FALLA
Sieć restauracji wegańskich.
- 12 restauracji
- kwota inwestycji w restaurację: 250-400 tys. zł
- kwota inwestycji w FallaWrap: 85-150 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kto może zostać franczyzobiorcą McDonald's oraz w jakie koncepty gastronomiczne warto zainwestować – m.in. o tym przeczytasz w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Filip i Alicja Voigt mieli wątpliwości, gdy otwierali wegańską restaurację w stolicy. Czy żałują?
Prezentujemy pomysły na biznes, które z powodzeniem można łączyć z pracą na etacie lub prowadzeniem innej firmy.
Falla podpowiada franczyzobiorcom, jak otworzyć i zarabiać na restauracji z kuchnią roślinną.
Czy we franczyzie można liczyć na szybki zwrot z inwestycji? W majowym numerze miesięcznika "FRANCHISING" opisujemy biznesy, które pozwolą najszybciej zarobić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...