Coccodrillo zamyka sklepy, Studio Synergy świętuje
Powody do radości mają zarządcy centrów handlowych oraz najemcy sklepów w nich ulokowanych – od 1 lutego będą mogły zostać znów otwarte. Nadal będzie obowiązywać limit osób przebywających jednocześnie w sklepach – jedna osoba na 10 m2 w lokalach o powierzchni do 100 m2 oraz jedna osoba na 15 m2, gdy sklep ma ponad 100 m2. Niezmiennie pozostają zamknięte restauracje (możliwy jest jedynie dowóz oraz podawanie żywności na wynos), kluby fitness oraz kina – również te znajdujące się w centrum handlowym. To zapewne spowoduje mniejszy footfall. Zamknięte co najmniej do 14 lutego pozostają również hotele i teatry.
Coccodrillo nie przedłuża umowy
CDRL, właściciel marki Coccodrillo optymalizuje sieć sprzedaży stacjonarnej zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Mimo pandemii, w II półroczu 2020 roku zostało otwartych 12 nowych salonów franczyzowych. Obecnie na rynku polskim spółka posiada łącznie 243 salony – większość z nich znajduje się przy ulicach, w związku z czym ok. 150 salonów nie zostało objętych obowiązującym zakazem handlu.
Coccodrillo skupia się obecnie na umacnianiu sklepu internetowego, który w związku z pandemią i ograniczeniami, odnotowuje rekordowe wyniki sprzedaży. Równolegle, trwa optymalizacja sieci stacjonarnej. Spółka nie planuje otwierania kolejnych sklepów własnych w galeriach handlowych – wraz z zakończeniem umów zostanie zamkniętych kilka z nich. Coccodrillo nie rezygnuje jednak z rozbudowywania sieci stacjonarnej w formule franczyzowej.
W minionym półroczu, Coccodrillo otworzyło również trzy sklepy franczyzowe na Słowacji oraz na Łotwie i we Włoszech. Firma rozwija się także poza Unią Europejską. W ostatnich miesiącach otwarte zostały dwa sklepy monobrandowe w Rosji oraz dwa w Kazachstanie.
Pierwszy franczyzobiorca Studio Synergy
Studio Synergy otworzyło pierwsze franczyzowe butikowe studio treningu personalnego EMS z elektrostymulacją w Katowicach.
– Zainteresowanie klientów jest ogromne. Rynek katowicki jest rynkiem nieodkrytym, natomiast potencjał jest bardzo duży. Chcemy rozwinąć studio w Katowicach do poziomu, na jakim są nasze własne studia w Krakowie. Zapewniamy jakość treningu na najwyższym poziomie w Polsce – mówi Bartłomiej Stanek, CEO i dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej Studio Synergy.
Takiego samego zdania są Dominika Maciaszek-Rogowska oraz Norbert Rogowski, właścicele Studia Synergy w Katowicach. – Mamy w sobie wiele pozytywnej energii. Od pierwszych dni obserwujemy bardzo duże zainteresowanie ze strony klientów. Mile nas to zaskoczyło, szczególnie że otworzyliśmy biznes w czasie pandemii – stwierdzają franczyzobiorcy.
Koku Sushi w nowym formacie
Mimo że rok 2020 należał do najgorszych dla branży gastronomicznej od dwóch dekad, sieć franczyzowych sushi barów Koku Sushi ciągle jest na wznoszącej fali. W ubiegłym roku podpisała dziewięć umów na nowe restauracje. Zgłaszają się też do niej kolejni inwestorzy, którzy z powodu kryzysu chcą się przebranżowić.
– Mimo iż gastronomia przez blisko 40 proc. ubiegłego roku była zamknięta, nasza sytuacja finansowa pozostaje stabilna i notujemy wzrost obrotów. Niewątpliwie zawdzięczamy to szybkiemu przejściu na rynek delivery i inwestycji w rozwiązania IT, np.: aplikację do zamówień online, marketing w internecie – uważa Piotr Olechno, jeden z trójki właścicieli marki Koki Sushi.
Okazało się też, że chociaż zamrożenie gastronomii podczas dwukrotnego lockdownu trwało nie – jak zapowiadano dwa tygodnie – ale znacznie dłużej, ludzie nie chcieli rezygnować z przyjemności jedzenia sushi. Jest to potrawa, którą trudno samodzielnie wykonać w domu, wymagająca wielu składników oraz pewnej wiedzy.
– Z miesiąca na miesiąc odnotowaliśmy więc ogromny przyrost zamówień na wynos. O ile w 2019 roku stosunek sprzedaży delivery do konsumpcji w lokalu wynosił 40 proc. do 60, to w tym roku proporcje te się odwróciły. Pomijając okresy kwarantanny, kiedy dowozy i dania z odbiorem stanowiły 100 proc. naszej sprzedaży – dodaje Urszula Olechno, współwłaścicielka Koku Sushi. – To nas zmotywowało do szukania rozwiązań, które wzmocniłyby sektor dowozów. Opracowaliśmy więc nowy format franczyzowy Koku Sushi Point, nastawiony tylko na sprzedaż na zewnątrz.
Jest to opcja, w której koszty inwestycyjne są zdecydowanie niższe. Wystarczy 40 m2 w lokalizacji dobrze skomunikowanej z resztą miasta. Aranżacja wnętrza jest prostsza a zatem i tańsza. Do obsługi gości potrzebnych jest mniej pracowników. Szacunkowy kapitał konieczny do otwarcia Koku Sushi Point to 40 tys. zł (bez kosztów remontu).
– W pierwszym zamyśle chcieliśmy w ten sposób odciążyć restauracje naszych dotychczasowych franczyzobiorców. Informowali nas bowiem, że obsługa segmentu delivery spowodowana ograniczeniami w pracy części punktów gastronomicznych zaczyna przekraczać możliwości przepustowości ich lokalu. Mieli więc potrzebę otwarcia następnego, który w przyszłości odciąży pracę kuchni w ich głównej restauracji – wyjaśnia Urszula Olechno. – I rzeczywiście, niektórzy właściciele standardowych restauracji Koku zdecydowali się na zainwestowanie w Koku Sushi Point, np. w Szczecinie, Poznaniu, Świnoujściu, Ostrowie Wielkopolskim. Nasi partnerzy poszukują też odpowiednich lokalizacji w Łodzi, Warszawie i Krakowie. Koncept ten okazał się też atrakcyjną propozycją dla przedsiębiorców, którzy dopiero chcą dołączyć do naszej sieci. Point sprawdzi się również jako samodzielny lokal wszędzie tam, gdzie nasza marka jest rozpoznawalna.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Konferencja liderów franczyzy, nowe otwarcie w So Coffee i Carrefour, finansowe podsumowania w CDRL oraz Sfinksie. Przegląd tygodnia 27 maja-3 czerwca.
Moda na sushi wśród Polaków nie przemija. Jak otworzyć własny sushi-bar we franczyzie?
Wręczenie dyplomów absolwentom studiów Zarządzania Franczyzą, zagraniczne sukcesy, podsumowania i plany franczyzodawców. Przegląd tygodnia 16-22 stycznia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...