Sery dla menedżera
The House of Cheese działa na rynku od 2012 roku. To sieć butikowych sklepów, która oferuje kilkaset gatunków serów m.in. z Francji, Holandii, Włoch czy Szwajcarii, a także wino, oliwy, makarony, sosy, trufle, oryginalne słodycze, konfitury i octy balsamiczne.
– Naszą misją jest przybliżenie klientom kultury jedzenia sera, która panuje we Włoszech czy Francji. Chcemy sprawić, żeby zakochali się w aromatach z najdalszych zakątków Europy, a nasze przysmaki, w połączeniu z różnymi gatunkami wspaniałego wina towarzyszyły im na stołach podczas miłych chwil – mówi Justyna Paliszewska, menedżer ds. rozwoju sieci The House of Cheese.
Sklep pod marką The House of Cheese może otworzyć każdy.
– Na pewno łatwiej będą jednak miały osoby, które prowadziły już własny biznes lub miały doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, ale i w tych kwestiach służymy wsparciem. Idealnie odnajdą się tutaj osoby, kochające rodzaj kuchni, który proponujemy, dużo podróżujące i w praktyce wiedzące na czym polega klimat tego typu butików w krajach śródziemnomorskich. Takie osoby zwykle same angażują się w sklepie, rozmawiają z klientami, dzielą się swoimi doświadczeniami i mają dodatkowe pomysły jak wypromować lokalnie swój sklep – mówi Justyna Paliszewska.
Jej zdaniem to także idealny biznes dla osób, które chcą zamienić pracę w korporacji na coś swojego.
– Zyski z takiego sklepu są w stanie spokojnie zastąpić pensję menedżera w korporacji. Dla nas plusem jest, że takie osoby zwykle mają doświadczenie m.in. w zarządzaniu ludźmi – mówi Justyna Paliszewska.
Zgłaszają się do The House of Cheese również właściciele lokali, którzy nie mogą dzisiaj wynająć swoich nieruchomości i szukają pomysłu na biznes. Kolejna grupa to przedsiębiorcy, którzy aktualnie prowadzą działalność w zbyt dużym lokalu jak na ich potrzeby i są w stanie wydzielić 30-40 m2 na nowy biznes, lub tacy którzy wynajmują już sklep i chcą zmienić jego asortyment.
Lokal House of Cheese zwykle ma 40-50 m2. Inwestycja zaczyna się od stworzenia projektu oraz zrobienia remontu.
– Największy jednorazowy koszt związany jest z zakupem regałów chłodniczych, mebli i wyposażenia, które można sfinansować w różny sposób, np. poprzez leasing. Na koniec jest jeszcze zatowarowanie sklepu. Na bazie doświadczeń z ostatnio uruchomionego sklepu, na ten cel powinno wystarczyć około 150 tys. zł netto. Ostatnio wycenialiśmy adaptację części lokalu w którym prowadzona jest inna działalność. Szacowana kwota inwestycji wraz z zakupem urządzeń chłodniczych wyniosła 83 tys. zł netto – mówi Justyna Paliszewska.
Miesięczna opłata wynosi 4 proc. od obrotu netto danego sklepu i jest to jedyna opłata jaką ponosi partner w trakcie współpracy. Zwrot z inwestycji, według zapewnień franczyzodawcy, zajmie maksymalnie trzy lata. Obecnie w sieci działa pięć sklepów, z czego jeden jest franczyzowy.
– W przyszłości chcielibyśmy pojawić się z naszą marką w innych miastach w Polsce, oprócz Warszawy i okolic – mówi Justyna Paliszewska.
Dodaje, że sklepy The House of Cheese w czasie pandemii notują wzrosty sprzedaży.
– Kiedy pozamykano restauracje, zabroniono albo ograniczono możliwość podróżowania za granicę, klientom pozostało rozwijać zdolności kulinarne w zaciszu swoich domów. Idealnie wpisaliśmy się z naszym w konceptem w ten trend – mówi Justyna Paliszewska.
WIZYTÓWKA MARKI THE HOUSE OF CHEESE
Sieć butikowych sklepów z serami i innymi produktami spożywczymi.
- sklepy własne: 4
- sklepy franczyzowe: 1
- kwota inwestycji: 150 tys. zł
- opłaty: 4 proc. od obrotu netto sklepu
Pieniądze na biznes / Lokal House of Cheese zwykle ma 40-50 m kw. Na inwestycję potrzeba około 150 tys. zł netto.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pięć otwarć w trzy miesiące
/09.12.2025
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Polskie społeczeństwo się starzeje. Rodziny często nie mają czasu ani możliwości zająć się bliskimi w podeszłym wieku. Z pomocą przychodzą im przedsiębiorcy – właściciele prywatnych domów seniora.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów