Groszek przyspiesza
– Generalnie 2020 rok zamknęliśmy liczbą 1939 placówek. W tym roku chcemy zwiększyć ekspansję dwukrotnie – mówi Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowych w grupie Eurocash, do której należy Groszek.
Dodaje, że pandemia pokazała sklepom detalicznym, że działanie w zorganizowanej sieci jest dużą wartością dodaną dla biznesu. Natomiast konsumenci polubili zakupy w lokalnych sklepach, blisko domu – bezpiecznie i bez kolejek.
– Jako konsumenci nauczyliśmy się zakupów blisko domu, z listą. Przychodzimy rzadziej, liczba paragonów spadła, natomiast wzrosła ich wartość. Częstotliwość odwiedzin jest rzadsza, ale wyższy jest koszyk zakupowy – mówi Magdalena Pajor.
Szał zakupoów
Wspomina, że początki pandemii były wyzwaniem. Wszystkie sklepy z dnia na dzień musiały się odnaleźć w zupełnie nowej rzeczywistości.
– To sytuacja, której nikt z nas nie przeżył i nie wiedział, jak się na nią przygotować. Spoczywała na nas duża odpowiedzialność – zapewnienie milionom Polaków codzienny dostęp do żywności – mówi Magdalena Pajor.
Większe zakupy Polacy zaczęli robić zaraz po wybuchu pandemii. Produkty typu kasza, ryż, mąka i pozostałe kategorie odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 500 proc. Po początkowym szale zakupowym sprzedaż zaczęła się stabilizować. Teraz klienci przychodzą rzadziej, ale kupują więcej.
Przy tym Groszek w czasie pandemii uruchomił opcję zakupów na telefon oraz z dowozem. Wielu franczyzobiorców firmy przystąpiło też do inicjatywy „Zakupy dla seniora”, zorganizowanej przez grupę Eurocash. W jej ramach osoby najbardziej narażone na zachorowanie miały stały dostęp do potrzebnych produktów bez wychodzenia z domu.
– Wspólnie z naszymi klientami wsparliśmy również osoby pracujące na pierwszej linii frontu – personel medyczny, służby mundurowe i tym podobne. Jako sieć przekazaliśmy darowiznę rzeczową w postaci środków ochrony dla jednego z lubelskich szpitali – mówi Magdalena Pajor.
Równorzędni partnerzy
Koszt inwestycji w sklep Groszek ustalany jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni min. 80 m2 w lokalizacji gwarantującej odpowiedni potencjał sprzedaży.
Marcin Duda, franczyzobiorca i przewodniczący rady franczyzowej sieci Groszek, zaczął prowadzić biznes pod szyldem tej marki pięć lat temu. Jednak jego przygoda z handlem zaczęła się wcześniej – 11 lat temu.
– Wtedy wspólnie z żoną wynajęliśmy podupadający sklep. Natomiast pięć lat temu, za namową przyjaciół, którzy również byli franczyzobiorcami Groszka, zdecydowaliśmy się przystąpić do sieci. Z perspektywy czasy widzimy, że była to bardzo dobra decyzja. Obecnie prowadzimy już cztery sklepy o powierzchni od 220 do 500 m2 – mówi Marcin Duda.
Twierdzi, że dzięki współpracy z Groszkiem jego biznes stale się rozwija. To nie tylko efekt działania pod rozpoznawalnym szyldem, ale też dostępu do mnóstwa narzędzi ułatwiających codzienną pracę.
– Dzięki ofertom negocjowanym centralnie, możemy zapewnić klientom produkty w atrakcyjnych cenach, a przez to konkurować z dużymi sieciami. Znaczącą wygodą jest również to, że nie musimy sami jeździć do hurtowni po zaopatrzenie – składamy zamówienia internetowo i towar przyjeżdża prosto pod nasze drzwi. Dzięki temu mamy czas na inne zajęcia. We współpracy z Groszkiem cenimy sobie również dostęp do profesjonalnych narzędzi marketingowych m.in. gazetek, czy akcji konsumenckich – mówi Marcin Duda.
Jak równy z równym
Ważne jest dla niego również traktowanie przez Groszek franczyzobiorców jako równorzędnych partnerów.
– Mamy duży wpływ na decyzje podejmowane w sieci. W 2018 roku została powołana rada franczyzowa, której miałem przyjemność zostać pierwszym przewodniczącym. To wymagająca rola, jednak daje wiele satysfakcji. Dzięki działalności rady możemy współdecydować o przyszłych działaniach sieci. Wspólnie omawiamy problemy i staramy się je rozwiązać. Porozumienie nie zawsze jest łatwe, jednak zawsze staramy się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony – mówi Marcin Duda.
WIZYTÓWKA SIECI GROSZEK
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – 1939
- powierzchnia lokalu – min. 80 m2
- kwota inwestycji – ustalana indywidualnie


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów