Dwa biznesy pod jednym dachem
Pandemia wam nie zaszkodziła, a raczej chyba wręcz przeciwnie?
Od dawna obserwuję zagraniczne rynki i zawsze byłem pewien, że dostawy to przyszłość gastronomii. Od początku istnienia sieci New York Pizza Department, czyli od 2009 roku, przekonywałem do tego wszystkich naszych franczyzobiorców. Pandemia tylko potwierdziła tę tezę. Lokale NYPD zawsze prowadziły sprzedaż na wynos, klienci wiedzieli, że dowozy to nasza specjalność. Dlatego nowe warunki rynkowe ani dla nas, ani dla nich nie były zaskoczeniem. Nasze lokale świetnie sobie radzą w tym okresie, niektóre wręcz odnotowały rekordy sprzedażowe, zwłaszcza w czasie lockdownu. Pewne spadki dało się odczuć na początku tego roku, ale sadzę, że wynika to z naturalnej sezonowości w gastronomii.
Na dodatek uruchomiliście nowy koncept franczyzowy...
Nad konceptem ŻarWok pracowaliśmy od dłuższego czasu. To koncept skupiony wyłącznie na dowozie, z kuchnią american chinese. Jest to styl kuchni chińskiej, opracowanej przez rodowitych chińskich kucharzy, jednak lekko zmodyfikowanej, aby trafić w gusta klientów w Ameryce i Europie. Niedawno wystartowaliśmy z franczyzą ŻarWoka, a już na pierwsze półrocze mamy w sumie zaplanowane 15 otwarć, co oznacza że do końca czerwca grafik mamy już w miarę wypełniony. Zdecydowana większość to otwarcia podwójne, obu naszych konceptów połączonych pod jednym dachem. Taki zresztą przyświecał nam cel, aby franczyzobiorcy dzięki połączeniu dwóch konceptów poszerzyli swoją ofertę i zwiększyli grupę docelowych klientów. Pizza statystycznie najlepiej sprzedaje się w godzinach lunchowych i popołudniowych. Oferta ŻarWoka może wypełnić inne pory dnia. Można też dzięki temu zwiększyć kwotę paragonu, bo klienci mają większy wybór – jedna osoba w domu może mieć ochotę na pizzę, a druga wybrać makaron.
Prowadzenie dwóch lokali pod jednym dachem pozwala na oszczędności?
Oczywiście, można dzięki temu skutecznie optymalizować koszty, oszczędzając chociażby na czynszu i pracownikach. Jeśli decydujemy się na otwarcie obu konceptów, poszerzenie oferty o ŻarWoka zwiększa standardową inwestycję w pizzerię zaledwie o 10 tys. zł. Franczyzobiorcom, którzy zdecydują się na dwie marki obniżamy o połowę opłatę za przystąpienie do sieci oraz opłatę miesięczną, co w efekcie daje ponad 30 tys. zł oszczędności w czasie trwania umowy. Jednak ŻarWoka można otworzyć nie tylko w połączeniu z New York Pizza Department. Można go dołączyć do każdego innego lokalu gastronomicznego lub poprowadzić samodzielnie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...