Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców w Żabka Polska / "Od początku pandemii widzimy zwiększone zainteresowania franczyzą z naszą siecią. Żabka zapewnia stabilny model biznesowy, który sprawdził się już u kilku tysięcy przedsiębiorców'.
Środa
12.05.2021
– Obecnie poszukujemy ponad 2 tys. kandydatów, którzy w różnych częściach kraju będą mogli prowadzić swój własny sklep pod szyldem Żabka – mówi Damian Rybak z Żabka Polska.
 

Dlaczego zdecydował się pan na rozpoczęcie współpracy z Żabką?

Żabka to unikalna na polskim rynku organizacja, która daje olbrzymie możliwości rozwoju, ale także  jest prekursorem wielu unikatowych rozwiązań dedykowanych biznesowi. Cenię wartości firmy i jej otwartość na nowe pomysły, a także możliwość realnego wpływu na jej funkcjonowanie. Bardzo mocno identyfikuję się z dynamicznym otoczeniem sieci oraz nieustannym odpowiadaniem przez nią na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz franczyzobiorców, którzy znajdują się w centrum zainteresowania Żabki. Niezwykle bliska jest mi otwartość sieci, która przekłada się również na franczyzobiorców – są wśród nich osoby w różnym wieku, ze wszystkich niemal stron Polski, ze zróżnicowanym bagażem doświadczeń i poglądami – właśnie oni tworzą bogactwo i wyjątkowość Żabki. Cieszę się, że będę mógł mieć swój udział w rozwoju sieci i pozyskiwaniu nowych przedsiębiorców do współpracy z nami – obecnie poszukujemy ponad 2000 kandydatów, którzy w różnych częściach kraju będą mogli prowadzić swój własny sklep pod naszym szyldem.

Gdzie i jak pan widzi sieć w ciągu najbliższych trzech lat?

W tej chwili sieć bardzo dynamicznie się rozwija, a to niesie za sobą potrzebę nieustannego patrzenia naprzód i jeszcze lepszego odpowiadania na potrzeby obecnych i przyszłych franczyzobiorców w myśl zasady „bigger demands better”. Aktywnie odpowiadamy na oczekiwania przedsiębiorców, z którymi współpracujemy, słuchamy ich głosu i zastanawiamy się, jak jeszcze ulepszyć funkcjonowanie ich biznesu. Przed nami kontynuacja rozwoju innowacyjnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore, rozwiązań z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która pozwoli choćby na mocniejsze dostosowywanie oferty sklepów do lokalnych potrzeb. Jesteśmy przekonani, że stawiając franczyzobiorców w centrum zainteresowania i mając na uwadze rozwój drobnej przedsiębiorczości, do naszej sieci będą dołączać nowi przedsiębiorcy – niedługo przekroczymy już liczbę 6000. franczyzobiorców.

Jak COVID wpłynął na pozyskiwanie franczyzobiorców?  

Od początku pandemii widzimy zwiększone zainteresowania franczyzą z naszą siecią. Żabka zapewnia stabilny model biznesowy, który sprawdził się już u kilku tysięcy przedsiębiorców. Działamy w stosunkowo stabilnej branży, a przy tym współpracujący z nami franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze szerokie wsparcie. W ubiegłym roku zwiększyliśmy gwarantowany miesięczny przychód podstawowy i wydłużyliśmy okres jego obowiązywania – obecnie przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. W kwietniu i lipcu 2020 roku sieć biła rekordy, jeśli chodzi o liczę zgłoszeń kandydatów na franczyzobiorców, wielu z mniejszych miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Ta tendencja się utrzymuje – każdego dnia zgłaszają się do nas chętni, dla których nasza oferta jest atrakcyjna i  którzy chcieliby poprowadzić sklep pod naszym szyldem.

Jakie innowacje firma planuje wdrożyć w najbliższym czasie, które jeszcze bardziej wyróżnią sieć na rynku i ułatwią działalność franczyzobiorców?

Idea franczyzocentryczności, którą kierujemy się w działaniach Żabki, jest mi bardzo bliska. Franczyzobiorca znajduje się w centrum naszych działań, szereg inicjatyw realizujemy z myślą o jego rozwoju w sieci i ułatwieniu w prowadzeniu sklepów pod naszym szyldem. W tym zakresie efektywnie współpracujemy między innymi z Radą Franczyzobiorców, by jeszcze lepiej odpowiadać na wyzwania i reagować na bieżąco na oczekiwania współpracujących z nami przedsiębiorców. Sfinalizowaliśmy właśnie stworzenie jednego punktu kontaktu – centrum rekrutacyjnego – dla wszystkich kandydatów na franczyzobiorców. Jesteśmy również w przeddzień wdrożenia nowej platformy e-learningowej połączonej z wirtualną platformą sklepu, a także przygotowujemy się do wprowadzenia narzędzia gwarantującego franczyzobiorcom jeszcze większe bezpieczeństwo finansowe. Ponadto, rozpoczynamy pracę nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiającym dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności wewnątrz naszej sieci.

Rozmawiała Magdalena Kurda


Dużo sklepów, wielu klientów / Żabka zrzesza dzisiaj prawie 6 tys. franczyzobiorców oraz liczy łącznie ponad 7 tys. sklepów. Według analiz, każdego dnia jej sklepy odwiedza w całej Polsce 2,5 mln klientów.

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022