Pizzeria pod światowym szyldem
Papa John’s to jedna z trzech największych na świecie sieci specjalizujących się w dostawie pizzy. Ma ponad 5,2 tys. restauracji w blisko 50 krajach. Z tego 80 proc. lokali prowadzą franczyzobiorcy. Rozwojem marki w Polsce zarządza Lech Pizza, należący do grupy PJ Western. Nad Wisłą Papa John's działa od 2017 roku. Ma obecnie siedem lokali, z czego cztery franczyzowe. Prowadzi je dwóch subfranczyzobiorców.
– Do końca roku planujemy otworzyć około pięciu nowych lokali, głównie poza Warszawą – informuje Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John's w Polsce.
Strefa dostaw
W pierwszej kolejności marka skupia się na miastach liczących ok. 200 tys. mieszkańców lub mniejszych miastach-satelitach, skupionych przy największych aglomeracjach.
– Tak też doradzamy naszym partnerom, którzy zgłaszają się do nas z konkretną kwotą, ale bez pomysłu na lokalizację – dodaje Grzegorz Ziarek.
Zalecane lokalizacje to te z dużym natężeniem ruchu, na terenie dużych nowych osiedli mieszkaniowych, w pobliżu biurowców czy uczelni.
– Na pewno ważna jest dobra zewnętrzna widoczność lokalu, ale nie jest niezbędna, szczególnie jeśli mówimy np. o Warszawie – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Liczy się łatwość podjazdu/parkowania dla dostawców oraz liczba mieszkańców w planowanej strefie dostaw.
Koszty inwestycji to kwota rządu 400 tys. zł. Istnieje też możliwość dołączenia do sieci dla już funkcjonujących lokali gastronomicznych. Przy rebrandingu należy się liczyć z wydatkami minimum 40 tys. zł. miesięczne opłaty oscylują na poziomie 5-6 proc.
– Towarzyszymy naszemu partnerowi przez cały czas. Może dowolnie korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy – już na etapie planowania, budowania modelu biznesowego, projektowania lokalu, opracowywania strategii i planu działań marketingowych, po rekrutację i szkolenie zespołu. Wspólnie analizujemy wyniki sprzedażowe, optymalizujemy koszty czy pomagamy w dalszym rozwoju – zapewnia Grzegorz Ziarek.
Franczyzobiorca idealny
Jaki jest idealny kandydat na franczyzobiorcę?
– Przede wszystkim szukamy osób otwartych, przedsiębiorczych, znających specyfikę gastronomii – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Nie muszą mieć wieloletniego doświadczenia. Ważne jest nastawienie i gotowość do nauki. Preferujemy model, gdy franczyzobiorca jest również operatorem w swoich lokalach. Jesteśmy też w stanie przygotować model dla franczyzobiorcy – inwestora, gdzie my jako Papa John’s zajmujemy się prowadzeniem i zarządzaniem lokalami. Inwestor zajmuje się wtedy tylko kwestiami formalnymi.
Marka chętnie nawiązuje współpracę z osobami, które chcą otworzyć większą liczbę lokali. Przy ustalaniu wyłączności terytorialnej są ustalane minima dotyczące otwarć.
WIZYTÓWKA PAPA JHON'S
Międzynarodowa sieć pizzeri, specjlaizująca się w dostawie.
- 5,2 tys. lokali na świecie
- 7 lokali w Polsce
- inwestycja w nową restaurację ok. 400 tys. zł
Duże rynki / W pierwszej kolejności marka skupia się na miastach liczących ok. 200 tys. mieszkańców lub mniejszych miastach-satelitach. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali