Jedni rosną, inni próbują naprawiać
Marka Dr Irena Eris uruchomiła nowy franczyzowy instytut kosmetyczny w Lublinie. Gabinet ma 150 m2 oferuje zabiegi na twarz i ciało, masaże, zabiegi wyszczuplające i modelujące sylwetkę oraz specjalistyczne kuracje upiększające i lecznicze z zakresu medycyny estetycznej.W salonie można także kupić kosmetyki Dr Irena Eris Kosmetyczny.
Instytuty Dr Irena Eris to sieć salonów rozwijana od ponad 20 lat w modelu franczyzowym. Obecnie liczy dwadzieścia trzy placówki rozmieszczone w całej Polsce (w tym 3 we własnych hotelach SPA). Aktualnie firma poszukuje partnerów zainteresowanych otwarciem salonu w miastach powyżej 120 tys. mieszkańców.
Oprócz tego firma oferuje program franczyzowy Dr Irena Eris Beauty Partner skierowany do hoteli cztero- i pięciogwiadkowych z rozbudowaną strefą SPA & Wellness.
Delikatesy do weryfikacji
Sklepy franczyzowe Eurocashu, działające pod szyldem Delikatesy Centrum, mają lepsze wyniki sprzedażowe niż placówki własne. Właśnie m.in. gorsze rezultaty sklepów własnych miały wpływa na stratę netto spółki Eurocash, która w I kwartale wyniosła 70 mln zł.
– Spadek rentowności wynika przede wszystkim z gorszych rezultatów własnych sklepów detalicznych w sieci Delikatesy Centrum. Pod względem efektywności, w tym sprzedaży na metr kwadratowy, ustępują one placówkom prowadzonym przez franczyzobiorców. Naszym celem jest, aby „równały w górę” do najlepszych. Na początku br. wdrożyliśmy program naprawczy, do którego wytypowaliśmy 180 placówek najsłabiej radzących sobie na rynku. W pierwszej fazie działania naprawcze wdrożyliśmy w 120 sklepach. Druga faza, planowana na sierpień, obejmie kolejne 60 sklepów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
W rozmowie z PAP Jacek Owczarek dodał, że jeśli nie uda się wskaźników dostatecznie poprawić, część sklepów może zostać zamknięta. Może to dotyczyć maksymalnie kilkudziesięciu placówek.
Żabka z ISO
Żabka pozytywnie przeszła kolejne audyty dotyczące przestrzegania norm ISO, przeprowadzone przez międzynarodową Jednostkę Certyfikującą TÜV NORD Polska.
– Jako największa sieć sklepów convenience w kraju, jesteśmy świadomi odpowiedzialności spoczywającej na nas, jako dostawcy produktów spożywczych. Bardzo ważne dla nas jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa produktów, oferowanych w sklepach naszej sieci. Utrzymanie certyfikatów ISO w wyniku audytów niezależnej, międzynarodowej jednostki certyfikującej są dowodem potwierdzającym efektywność wprowadzonych przez nas systemów i konsekwentnych działań naszej firmy, mających na celu stałe udoskonalanie procesów, składających się na zakup, magazynowanie i dystrybucję produktów najwyższej jakości. Nasi klienci darzą nas zaufaniem, my możemy dać im gwarancję jakości sprzedawanych przez nas produktów – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Mowa o standardach zarządzania bezpieczeństwem żywności), systemu zarządzania środowiskowego oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Zespół audytorów prowadził weryfikacje we wszystkich lokalizacjach Żabki zgłoszonych do certyfikacji.
Click&collect w Intermarché
Grupa Muszkieterów uruchomiła rozwiązanie Drive w pięciu kolejnych placówkach Intermarché. Dzięki temu klienci mają możliwość zamawiać produkty przez Internet, a następnie odbierać je w sklepie o wybranej przez siebie godzinie. Łącznie udogodnienie Intermarché Drive jest dostępne w 53 supermarketach sieci.
– Ostatnie miesiące utwierdziły nas w przekonaniu, że rozwijanie usług z zakresu e-commerce powinno należeć do najwyższych priorytetów Intermarché. Zależy nam, aby odpowiadać na bieżące potrzeby klientów, dlatego konsekwentnie rozwijamy usługę Intermarché Drive w kolejnych miastach w całej Polsce, a w planach mamy następne lokalizacje. Cieszymy się, że właściciele supermarketów Intermarché dostrzegają potencjał tego rozwiązania i chętnie wprowadzają je w swoich sklepach – mówi Thierry Klupczynski, prezes dyrekcji handlowej Intermarché w Polsce.
Klienci odbierają zakupy w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się na parkingu przed sklepem. Obsługa supermarketu przygotowuje artykuły zamówione przez Internet i dostarcza je bezpośrednio do samochodu klienta. Zakupy mogą być gotowe do odbioru nawet po upływie dwóch godzin od momentu złożenia zamówienia. Produkty można odebrać w ciągu 24 godzin. W zależności od lokalizacji w ofercie dostępnych jest od 9 do 12 tys. artykułów.
Franczyza zza granicy
Rumuńska marka Meron szuka franczyzobiorców w Polsce. To sieć kawiarni, która powstała w 2015 roku. Meron ma też własną palarnię kawy. Przewidywana kwota inwestycji w kawiarnię to 100-120 tys. euro. Franczyzodawca zapewnia wsparcie i doradztwo przy wyborze lokalizacji, projekt kawiarni, biznesplan, symulację rentowności, szkolenia, system zarządzania i sprzedaży.
![](https://img.franchising.pl/pl/4b6/367/dr-irena-eris5.jpg)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/7c7/61d/sklep-zabka-small.jpg)
Przedsiębiorcy, którzy otworzą sklep w sierpniu i wrześniu, otrzymają dodatkowe środki do 14 tys. zł. Sieć gwarantuje też w pełni wyposażony sklep, szkolenia i inne wsparcie.
Wakacje w pełni, ale praca nie ustaje. Tutti Santi otwiera nowe lokale, Żabka rusza w plener, a Sfinks podlicza przychody. Przegląd tygodnia 29 czerwca-6 lipca.
Żabka ma rekordową liczbę franczyzobiorców, inne sieci franczyzowe też nie spoczywają na laurach. Przegląd tygodnia 22-28 czerwca.
Żabka łączy zakupy z gastronomią i konsumpcją. Pierwszy tego typu sklep powstał w Poznaniu w centrum handlowym Avenida, w którym testowane są nowe rozwiązania.
Franczyzodawcy spotkali się na Best Franchise, Muszkieterowie liczą zyski, a Mrówka realizuje strategię. Przegląd tygodnia 18-25 maja.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/04e/49c/partner_aliorbank_lc_4_fraj_franchising-1-2.jpg)
Czy warto dziś ryzykować etat dla własnej firmy? – Zdecydowanie warto – odpowiada Joanna Fraj, franczyzobiorczyni Alior Banku.
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Good Chicken to nowa marka franczyzowa na polskim rynku z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...