Jedni rosną, inni próbują naprawiać
Marka Dr Irena Eris uruchomiła nowy franczyzowy instytut kosmetyczny w Lublinie. Gabinet ma 150 m2 oferuje zabiegi na twarz i ciało, masaże, zabiegi wyszczuplające i modelujące sylwetkę oraz specjalistyczne kuracje upiększające i lecznicze z zakresu medycyny estetycznej.W salonie można także kupić kosmetyki Dr Irena Eris Kosmetyczny.
Instytuty Dr Irena Eris to sieć salonów rozwijana od ponad 20 lat w modelu franczyzowym. Obecnie liczy dwadzieścia trzy placówki rozmieszczone w całej Polsce (w tym 3 we własnych hotelach SPA). Aktualnie firma poszukuje partnerów zainteresowanych otwarciem salonu w miastach powyżej 120 tys. mieszkańców.
Oprócz tego firma oferuje program franczyzowy Dr Irena Eris Beauty Partner skierowany do hoteli cztero- i pięciogwiadkowych z rozbudowaną strefą SPA & Wellness.
Delikatesy do weryfikacji
Sklepy franczyzowe Eurocashu, działające pod szyldem Delikatesy Centrum, mają lepsze wyniki sprzedażowe niż placówki własne. Właśnie m.in. gorsze rezultaty sklepów własnych miały wpływa na stratę netto spółki Eurocash, która w I kwartale wyniosła 70 mln zł.
– Spadek rentowności wynika przede wszystkim z gorszych rezultatów własnych sklepów detalicznych w sieci Delikatesy Centrum. Pod względem efektywności, w tym sprzedaży na metr kwadratowy, ustępują one placówkom prowadzonym przez franczyzobiorców. Naszym celem jest, aby „równały w górę” do najlepszych. Na początku br. wdrożyliśmy program naprawczy, do którego wytypowaliśmy 180 placówek najsłabiej radzących sobie na rynku. W pierwszej fazie działania naprawcze wdrożyliśmy w 120 sklepach. Druga faza, planowana na sierpień, obejmie kolejne 60 sklepów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
W rozmowie z PAP Jacek Owczarek dodał, że jeśli nie uda się wskaźników dostatecznie poprawić, część sklepów może zostać zamknięta. Może to dotyczyć maksymalnie kilkudziesięciu placówek.
Żabka z ISO
Żabka pozytywnie przeszła kolejne audyty dotyczące przestrzegania norm ISO, przeprowadzone przez międzynarodową Jednostkę Certyfikującą TÜV NORD Polska.
– Jako największa sieć sklepów convenience w kraju, jesteśmy świadomi odpowiedzialności spoczywającej na nas, jako dostawcy produktów spożywczych. Bardzo ważne dla nas jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa produktów, oferowanych w sklepach naszej sieci. Utrzymanie certyfikatów ISO w wyniku audytów niezależnej, międzynarodowej jednostki certyfikującej są dowodem potwierdzającym efektywność wprowadzonych przez nas systemów i konsekwentnych działań naszej firmy, mających na celu stałe udoskonalanie procesów, składających się na zakup, magazynowanie i dystrybucję produktów najwyższej jakości. Nasi klienci darzą nas zaufaniem, my możemy dać im gwarancję jakości sprzedawanych przez nas produktów – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Mowa o standardach zarządzania bezpieczeństwem żywności), systemu zarządzania środowiskowego oraz systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Zespół audytorów prowadził weryfikacje we wszystkich lokalizacjach Żabki zgłoszonych do certyfikacji.
Click&collect w Intermarché
Grupa Muszkieterów uruchomiła rozwiązanie Drive w pięciu kolejnych placówkach Intermarché. Dzięki temu klienci mają możliwość zamawiać produkty przez Internet, a następnie odbierać je w sklepie o wybranej przez siebie godzinie. Łącznie udogodnienie Intermarché Drive jest dostępne w 53 supermarketach sieci.
– Ostatnie miesiące utwierdziły nas w przekonaniu, że rozwijanie usług z zakresu e-commerce powinno należeć do najwyższych priorytetów Intermarché. Zależy nam, aby odpowiadać na bieżące potrzeby klientów, dlatego konsekwentnie rozwijamy usługę Intermarché Drive w kolejnych miastach w całej Polsce, a w planach mamy następne lokalizacje. Cieszymy się, że właściciele supermarketów Intermarché dostrzegają potencjał tego rozwiązania i chętnie wprowadzają je w swoich sklepach – mówi Thierry Klupczynski, prezes dyrekcji handlowej Intermarché w Polsce.
Klienci odbierają zakupy w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się na parkingu przed sklepem. Obsługa supermarketu przygotowuje artykuły zamówione przez Internet i dostarcza je bezpośrednio do samochodu klienta. Zakupy mogą być gotowe do odbioru nawet po upływie dwóch godzin od momentu złożenia zamówienia. Produkty można odebrać w ciągu 24 godzin. W zależności od lokalizacji w ofercie dostępnych jest od 9 do 12 tys. artykułów.
Franczyza zza granicy
Rumuńska marka Meron szuka franczyzobiorców w Polsce. To sieć kawiarni, która powstała w 2015 roku. Meron ma też własną palarnię kawy. Przewidywana kwota inwestycji w kawiarnię to 100-120 tys. euro. Franczyzodawca zapewnia wsparcie i doradztwo przy wyborze lokalizacji, projekt kawiarni, biznesplan, symulację rentowności, szkolenia, system zarządzania i sprzedaży.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
25 lat temu w Swarzędzu powstał pierwszy sklep pod marką Żabka. W ciągu ćwierć wieku niewielka sieć sklepów zmieniła się w Grupę Żabka, która notuje rocznie ponad miliard wizyt klientów.
Lviv Croissants, Katane Gelato, Żabka oraz Gentlemen Barber Shop to laureaci konkursu na najlepsze stoiska na tegorocznych Targach Franczyza.
Blisko 70 franczyzobiorców prowadzących sklepy Żabka odebrało specjalny certyfikat ukończenia Akademii Przedsiębiorczości.
Największe marki rynku spożywczego pojawią się w Pałacu Kultury i Nauki 19-21 października, na tegorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów spa i masażu balijskiego w Europie – takie ambitne plany mają Piotr Buchalski i dr Martyna Buchalska, właściciele sieci Orient Massage & Thai Organic.
Stokrotka inwestuje nawet 1 mln zł w sklep franczyzobiorcy. Sieć stawia partnerom konkretne warunki, bez spełnienia których szanse na wsparcie finansowe maleje.
POPULARNE NA FORUM
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.
Chciałbym otworzyć punkt z nawozami
Witam, posiadam plac oraz sprzęt potrzebny do dystrybucji nawozów dla rolnictwa i ogrodnictwa. Obecnie zajmujemy się sprzedażą wyrobów węglowych, a Nasza siedziba...