Żabka otwarta na mniejsze rynki
Żabka dominuje w segmencie convenience, który jest jeszcze nowością w małych miejscowościach. Firma zaproponowała klientom ofertę, której wcześniej nie było w tradycyjnych sklepach spożywczych. To, co wyróżnia placówki sieci to przede wszystkim mała gastronomia, czyli gorące przekąski i napoje oraz usługi kurierskie, przy zachowaniu tradycyjnego asortymentu. Do wyboru są hot dogi, panini, mini pizza, a także kawa, świeżo parzona na miejscu. Ponadto można zagrać w LOTTO, opłacić rachunki, czy wypłacić gotówkę. Dodatkowo od jakiegoś czasu w sieci funkcjonują nowe usługi, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz”. Klienci mogą zdalnie zamówić produkty, po czym odebrać je o umówionej godzinie.
– Życie mieszkańców małych miejscowości zdecydowanie upodabnia się do stylu funkcjonowania w dużych miastach. Tempo życia determinuje zmiany na rynku, a klienci tym bardziej oczekują w tym pośpiechu wygody i skrócenia czasu podstawowych czynności, jakimi są m.in. zakupy. Dlatego staramy się spełniać te warunki, wychodząc jednocześnie z dodatkowymi propozycjami. Takie rozwiązania są dobre dla klientów i franczyzobiorców, którzy czerpią dochody z różnych źródeł – mówi Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców w Żabka Polska.
Jak podkreśla, firma stawia na otwartość, co przekłada się na zróżnicowanie franczyzobiorców. Są wśród nich osoby w różnym wieku, z różnych części Polski, każdy z innym wykształceniem i bagażem doświadczenia. Żabka czerpie z ich zasobów i to oni są często źródłem różnych pomysłów na rozwój sklepów, wykorzystywanych przez firmę.
– Nasi partnerzy to doświadczeni przedsiębiorcy. Znają rynek, mają kontakt z klientem i są świadomi ich potrzeb. Franczyzobiorcy znajdują się w centrum naszych działań. Wraz z nimi realizujemy szereg inicjatyw, które wspierają rozwój i ułatwiają prowadzenie sklepu – dodaje Damian Rybak.
Ważnym elementem tej współpracy jest Rada Franczyzobiorców, która opiniuje działania firmy i odpowiada za komunikację między franczyzobiorcami, a siecią.
Rozwój w ramach sieci
Firma zapewnia także rozwój swoim partnerom i ich pracownikom, oferując dostęp do platformy szkoleniowej połączonej z wirtualną makietą sklepu. Żabka tworzy cykle tematyczne, które poruszają różne aspekty związane z prowadzeniem biznesu. Franczyzobiorcy mają też stały kontakt ze szkoleniowcami, do których mogą kierować jakiekolwiek pytania. Ponadto, Żabka rozpoczyna prace nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiający dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności w sieci.
– Rozbudowany system szkoleniowy rozwija umiejętności biznesowe oraz osobiste. Dzięki temu jestem świadomym przedsiębiorcą i łatwiej podejmuję decyzje. Takie wsparcie pomogło mi również przetrwać najtrudniejsze momenty pandemii. Ponadto Żabka to niedrogi, ale efektywny biznes, na który nie mogłabym sobie sama pozwolić. To samo dotyczy bieżącej działalności. Korzystam m.in. z ogromnego zaplecza marketingowego, co nie byłoby osiągalne bez współpracy z siecią – podkreśla Wioletta Michta, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.
Firma tworzy także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz partnerów ds. sprzedaży, które pomaga w bieżącej działalności.
Koszt inwestycji umożliwiający otwarcie sklepu Żabka wynosi ok. 5 tys. zł. Kwota przeznaczona jest na zakup kasy fiskalnej, produktów regionalnych i koncesji. Franczyzobiorcy otrzymują gotowy w pełni wyposażony, zatowarowany i umeblowany sklep, którego wartość wynosi ok. 300 tys. zł. Po stronie Żabki są również wszystkie formalności związane z wynajmem i adaptacją lokalu do standardów sieci. Franczyzobiorcy Żabki mają także zagwarantowany miesięczny przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwszy rok działalności, co pozwala w pełni skupić im się na wdrożeniu w nowe obowiązki.
Nowocześność i ekologia
Żabka dużą uwagę skupia na rozwoju narzędzi opartych na nowoczesnych technologiach z obszaru IT. Klienci mogą korzystać z aplikacji żappka. Sieć opracowała także rozwiązania z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która analizuje i dopasowuje ofertę do lokalnych potrzeb. Posiada dodatkowo system zdalnego zarządzania sklepem za pomocą smartfonu, tj. aplikację Cyberstore, który umożliwia franczyzobiorcom monitorowanie poziomu sprzedaży, czy sprawdzanie terminu kolejnej dostawy.
Na rynku działają także sklepy Żabka zasilane odnawialną energią. W pobliżu wielu placówek powstały też stacje naprawy rowerów. We wszystkich punktach sieci zostały całkowicie wyeliminowane torebki foliowe, opakowania marek własnych wytwarzane są z plastiku pochodzącego z recyklingu, a kubki do kawy na wynos są wykonane z surowców w pełni biodegradowalnych.
– Wszystko to sprawia, że placówki sieci prowadzone przez tysiące franczyzobiorców w całej Polsce stają się jeszcze bardziej nowoczesne, przyjazne, dostosowane do oczekiwań współczesnych czasów i klientów – mówi Damian Rybak.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów spożywczych
- 6 tys. franczyzobiorców
- ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
- kwota inwestycji ok. 5 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Coccodrillo chwali się rosnącymi przychodami, The White Bear Coffee otwiera nowe kawiarnie. Przegląd tygodnia 2-9 lipca.
Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Sprawdźcie, jak działa nowa formuła rozliczeń finansowych z partnerami.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Echa artykułu w Gazecie Wyborczej
Kodano Optyk gwarantuje franczyzobiorcom marżę na poziomie minimum 60 proc. W przypadku gdy takiej marży nie uda się osiągnąć - franczyzodawca refunduje różnicę.
POPULARNE NA FORUM
Technologie dla franczyzy
A Areczek i Madziunia dalej kłamią na temat Żabka Polska ,bardzo nieładnie.
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?
Odważna decyzja
Zamierzam od nowego roku rozpocząć działalność gospodarczą i w związku z tym poszukuje producenta zdrowiej żywności... Jeśli to możliwe, proszę o informację tu lub...