Żabka otwarta na mniejsze rynki
Żabka dominuje w segmencie convenience, który jest jeszcze nowością w małych miejscowościach. Firma zaproponowała klientom ofertę, której wcześniej nie było w tradycyjnych sklepach spożywczych. To, co wyróżnia placówki sieci to przede wszystkim mała gastronomia, czyli gorące przekąski i napoje oraz usługi kurierskie, przy zachowaniu tradycyjnego asortymentu. Do wyboru są hot dogi, panini, mini pizza, a także kawa, świeżo parzona na miejscu. Ponadto można zagrać w LOTTO, opłacić rachunki, czy wypłacić gotówkę. Dodatkowo od jakiegoś czasu w sieci funkcjonują nowe usługi, jak „Żabka do domu” czy „Zamów i odbierz”. Klienci mogą zdalnie zamówić produkty, po czym odebrać je o umówionej godzinie.
– Życie mieszkańców małych miejscowości zdecydowanie upodabnia się do stylu funkcjonowania w dużych miastach. Tempo życia determinuje zmiany na rynku, a klienci tym bardziej oczekują w tym pośpiechu wygody i skrócenia czasu podstawowych czynności, jakimi są m.in. zakupy. Dlatego staramy się spełniać te warunki, wychodząc jednocześnie z dodatkowymi propozycjami. Takie rozwiązania są dobre dla klientów i franczyzobiorców, którzy czerpią dochody z różnych źródeł – mówi Damian Rybak, dyrektor rozwoju i wsparcia franczyzobiorców w Żabka Polska.
Jak podkreśla, firma stawia na otwartość, co przekłada się na zróżnicowanie franczyzobiorców. Są wśród nich osoby w różnym wieku, z różnych części Polski, każdy z innym wykształceniem i bagażem doświadczenia. Żabka czerpie z ich zasobów i to oni są często źródłem różnych pomysłów na rozwój sklepów, wykorzystywanych przez firmę.
– Nasi partnerzy to doświadczeni przedsiębiorcy. Znają rynek, mają kontakt z klientem i są świadomi ich potrzeb. Franczyzobiorcy znajdują się w centrum naszych działań. Wraz z nimi realizujemy szereg inicjatyw, które wspierają rozwój i ułatwiają prowadzenie sklepu – dodaje Damian Rybak.
Ważnym elementem tej współpracy jest Rada Franczyzobiorców, która opiniuje działania firmy i odpowiada za komunikację między franczyzobiorcami, a siecią.
Rozwój w ramach sieci
Firma zapewnia także rozwój swoim partnerom i ich pracownikom, oferując dostęp do platformy szkoleniowej połączonej z wirtualną makietą sklepu. Żabka tworzy cykle tematyczne, które poruszają różne aspekty związane z prowadzeniem biznesu. Franczyzobiorcy mają też stały kontakt ze szkoleniowcami, do których mogą kierować jakiekolwiek pytania. Ponadto, Żabka rozpoczyna prace nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiający dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności w sieci.
– Rozbudowany system szkoleniowy rozwija umiejętności biznesowe oraz osobiste. Dzięki temu jestem świadomym przedsiębiorcą i łatwiej podejmuję decyzje. Takie wsparcie pomogło mi również przetrwać najtrudniejsze momenty pandemii. Ponadto Żabka to niedrogi, ale efektywny biznes, na który nie mogłabym sobie sama pozwolić. To samo dotyczy bieżącej działalności. Korzystam m.in. z ogromnego zaplecza marketingowego, co nie byłoby osiągalne bez współpracy z siecią – podkreśla Wioletta Michta, franczyzobiorczyni Żabki z Kielc.
Firma tworzy także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców oraz partnerów ds. sprzedaży, które pomaga w bieżącej działalności.
Koszt inwestycji umożliwiający otwarcie sklepu Żabka wynosi ok. 5 tys. zł. Kwota przeznaczona jest na zakup kasy fiskalnej, produktów regionalnych i koncesji. Franczyzobiorcy otrzymują gotowy w pełni wyposażony, zatowarowany i umeblowany sklep, którego wartość wynosi ok. 300 tys. zł. Po stronie Żabki są również wszystkie formalności związane z wynajmem i adaptacją lokalu do standardów sieci. Franczyzobiorcy Żabki mają także zagwarantowany miesięczny przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł przez pierwszy rok działalności, co pozwala w pełni skupić im się na wdrożeniu w nowe obowiązki.
Nowocześność i ekologia
Żabka dużą uwagę skupia na rozwoju narzędzi opartych na nowoczesnych technologiach z obszaru IT. Klienci mogą korzystać z aplikacji żappka. Sieć opracowała także rozwiązania z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która analizuje i dopasowuje ofertę do lokalnych potrzeb. Posiada dodatkowo system zdalnego zarządzania sklepem za pomocą smartfonu, tj. aplikację Cyberstore, który umożliwia franczyzobiorcom monitorowanie poziomu sprzedaży, czy sprawdzanie terminu kolejnej dostawy.
Na rynku działają także sklepy Żabka zasilane odnawialną energią. W pobliżu wielu placówek powstały też stacje naprawy rowerów. We wszystkich punktach sieci zostały całkowicie wyeliminowane torebki foliowe, opakowania marek własnych wytwarzane są z plastiku pochodzącego z recyklingu, a kubki do kawy na wynos są wykonane z surowców w pełni biodegradowalnych.
– Wszystko to sprawia, że placówki sieci prowadzone przez tysiące franczyzobiorców w całej Polsce stają się jeszcze bardziej nowoczesne, przyjazne, dostosowane do oczekiwań współczesnych czasów i klientów – mówi Damian Rybak.
WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA
Sieć sklepów spożywczych
- 6 tys. franczyzobiorców
- ponad 7 tys. sklepów w 950 miastach
- kwota inwestycji ok. 5 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Sieci chwalą się tegorocznymi otwarciami i wzrostami przychodów. Przegląd tygodnia 30 marca-6 kwietnia.
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....