Zarabiamy na perfumach
Perfumerie Refan sprzedają perfumy rozlewane. Co oznacza, że klient wybiera zapach i kupuje we flakoniku o preferowanej przez siebie pojemności. Niestety pandemia odcisnęła swoje piętno i na tej branży.
– Wszystkie nasze punkty w centrach handlowych były zamknięte. Sklepy w centrach miast też odnotowały spadek sprzedaży, ponieważ ludzie nie przemieszczali się – nie ukrywa Jarosław Wójcicki, regionalny kierownik ds. sprzedaży Refan Polska. – Nasza branża jest w pewnym stopniu uzależniona od stylu życia klientów. Jeśli nie chodzą do pracy, nie uczestniczą w uroczystościach, nie wychodzą do restauracji itp., to tym samym nie kupują takiej ilości perfum jak wcześniej. W pandemii postawiliśmy na rozwój pracowników i wykupiliśmy szkolenia podnoszące kwalifikacje oraz znacznie zwiększyliśmy nakłady na reklamę. W 2020 roku udało się jeszcze skorzystać z tarcz antykryzysowych, ale w 2021 roku nasze PKD nie było ujęte w nowych formach wsparcia ze strony rządu. Na szczęście sytuacja wraca do normy i zapotrzebowanie na perfumy rośnie.
Trudności do pokonania
Na szczęście sytuacja pandemiczna nie odbiła się drastycznie na wielkości sieci.
– Jeszcze przed pandemią wykupiliśmy szkolenia „Jak skutecznie reklamować się w social mediach”. Zwiększyliśmy znacznie nakłady na reklamę i dzięki temu udało nam się pozyskać wielu nowych partnerów – podkreśla Jarosław Wójcicki. – Oczywiście zdarzały się przypadki, że niektóre osoby nie podejmowały współpracy ze względu na groźbę lockdownu. Szczególnie niekomfortowe były dla nas sytuacje, kiedy partner był już zdecydowany na współpracę, zamówienie zostało ustalone lecz kolejne wprowadzane obostrzenia powodowały wycofanie się z decyzji. Sytuacja była i nadal jest bardzo niepewna, jednak udało nam się utrzymać obecnych partnerów i dodatkowo pozyskać nowych. Tylko jeden z naszych franczyzobiorców ograniczył swoją działalność z czterech do trzech punktów w centrach handlowych. Drugi przeniósł jeden punkt z centrum handlowego do sklepu w mieście. Udało się też nam utrzymać cały zespół pracowników w firmie.
Obecnie sieć punktów i perfumerii Refan liczy ok. 140 placówek. Można je prowadzić w różnej formie. Pierwsza możliwość to otwarcie wyspy handlowej lub samodzielnego sklepu, pod szyldem Refan. Mimo trudności, z jakimi borykały się galerie handlowe podczas licznych lockdownów, marka nadal chętnie wybiera je jako lokalizacje dla swoich punktów. Partner sam kupuje wyspę, kierując się przede wszystkim wymogami zarządcy galerii. Może być nowa lub używana – franczyzodawca dopuszcza obie opcje
– My jako centrala zajmujemy się oklejeniem i obrandowaniem takiego stoiska – dodaje Jarosław Wójcicki. – Koszty współpracy zależą przede wszystkim od wielkości wyspy czy sklepu i ilości asortymentu, jak partner chce mieć w ofercie.
Perfumy na dodatek
Inna możliwość współpracy, na której zresztą teraz firma się najbardziej koncentruje, to dołączenie perfum do asortymentu już działającego sklepu czy punktu usługowego. Mogą to być np. sklepy odzieżowe, kosmetyczne, solaria, salony fryzjerskie i kosmetyczne, sklepy z biżuterią oraz z asortymentem do domu czy kwiaciarnie.
– Przedsiębiorcy, którzy po lockdownach ponownie mogli otworzyć swoje biznesy, często szukają dodatkowego źródła dochodu i możliwości przyciągnięcia nowych klientów. Nasza oferta idealnie sprawdza się w takiej roli – zapewnia Jarosław Wójcicki. – W przypadku dodania naszego asortymentu do funkcjonującej już działalności mamy bardzo atrakcyjne pakiety i podchodzimy elastycznie do współpracy, w zależności od wielkości miejsca, które możemy wykorzystać oraz możliwości finansowych inwestora.
Refan nie pobiera opłat wstępnych, miesięcznych ani marketingowych. Franczyzobiorcy kupują natomiast od centrali towar. Wielkość zamówień oraz ich częstotliwość zależy od bieżących potrzeb danego punktu.
– Oferujemy pełną obsługę każdego punktu, czyli dostarczamy towar, szkolimy personel, ale też zajmujemy się reklamą. Projektujemy reklamy wewnętrzne i zewnętrzne na wymiar. Tworzymy indywidualne ulotki, dajemy dostęp do szerokiej bazy postów związanych z tematyką perfum, co znacznie pomaga reklamować się naszym Inwestorom. Co ważne, jesteśmy zawsze na miejscu osobiście i pomagamy we wszelkich działaniach związanych z wprowadzeniem naszego asortymentu – wylicza Jarosław Wójcicki.
Jak zapewnia franczyzodawca, średnio zwrot z inwestycji następuje po 2 - 6 miesiącach.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Perfumerie z perfumami nalewanymi.
- ok. 140 placówek
- zwrot z inwestycji 2-6 miesięcy
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...