Punkty kurierskie z ambicjami
W tym i w minionym roku dobrze się rozwija Epaka.pl, sieć punktów nadających i odbierających przesyłki kurierskie, oraz platforma wysyłkowa. Obecnie firma ma trzy oddziały własne i prawie 300 franczyzowych. W 2020 roku otworzyła 75 oddziałów. W tym roku liczba placówek franczyzowych w sumie ma sięgnąć 400.
Pół roku bez opłat
Joanna Kuśmierczyk, menedżer do spraw rozwoju sieci Epaka.pl, mówi, że wiele nowych oddziałów otwierają obecni partnerzy sieci, w ramach własnego rozwoju. – To niewątpliwie świadczy o tym, że zarówno biznes, jak i współpraca z nami, jest stabilna i rokująca – twierdzi Joanna Kuśmierczyk.
Dodaje, że Epaka.pl to dobry pomysł na biznes dla osób, które nie boją się sprzedaży, oraz bezpośredniego kontaktu z klientem – energicznych, zaangażowanych i otwartych na poszerzanie wiedzy.
– Nasz partner oprócz tych predyspozycji personalnych, powinien prowadzić działalność gospodarczą i posiadać lub wynajmować lokal, w którym będzie prowadzony oddział – mówi Joanna Kuśmierczyk.
Początkowa inwestycja to kwota 16 tys. zł netto. Zawiera ona pełną adaptację lokalu, wyposażenie w niezbędny sprzęt, licencję, szkolenia wstępne, know-how oraz opiekę koordynatorów. Miesięczne opłaty ruszają dopiero po pół roku współpracy. W przypadku miasta do 15 tys. zł jest to 49 zł brutto, powyżej 15 tys. mieszkańców 99 zł brutto. Po roku rosną do 99 zł albo 199 zł miesięcznie.
Aby rozpocząć współpracę, potrzebny jest także lokal o wielkości między 20 a 50 m2, z witryną, na parterze oraz z możliwością łatwego dojazdu i parkingiem. Musi on zostać zaadaptowany zgodnie z zaleceniami Epaki.
Do kilkunastu miesięcy
Czas zwrotu inwestycji uzależniony jest od wielu czynników.
– Przede wszystkim jest to czynnik ludzki, czyli to, na ile zaangażowany jest nasz partner. Zależy on również od miesięcznych kosztów, bo każdy partner ma inne. Niektórzy nasi partnerzy uzyskują zwrot z inwestycji po trzech miesiącach, inni potrzebują kilkunastu miesięcy – mówi Joanna Kuśmierczyk.
Partnerzy Epaki zarabiają na każdej przyjętej paczce w punkcie, awizacji paczek, sprzedaży materiałów do pakowania, oraz na pozyskiwaniu klientów online.
Oddziały Epaki w czasie pandemii dobrze się obroniły.
– W tym czasie ogromną rolę odgrywały przesyłki kurierskie. Byliśmy też alternatywą dla osób poszukujących innego stabilnego biznesu. Pandemia nas na pewno wzmocniła. W tym momencie sytuacja jest bardzo stabilna, klienci którzy wcześniej byli przekonani tylko do usług poczty polskiej zobaczyli, że można w sposób łatwiejszy tańszy nadać paczkę w punkcie kurierskim, więc część klientów przeszła do nas i wiemy, że już z nami zostaną – mówi Joanna Kuśmierczyk.
WIZYTÓWKA EPAKA.PL
Sieć punktów kurierskich.
- Kwota inwestycji – 16 tys. zł
- Miesięczne opłaty – od 49 do 199 zł
- Liczba placówek franczyzowych – prawie 300.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
Firma oferująca usługi kurierskie szuka partnerów przede wszystkim w takich miastach, jak: Wrocław, Poznań, Szczecin oraz Toruń.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...