Otwieramy salon optyczny
Koncept Dobre Oko ma już ponad 10 lat doświadczenia na rynku. W tej chwili sieć liczy cztery salony własne oraz 11 franczyzowych.
– W tym roku otworzyliśmy już trzy placówki, w Żurominie, Gostyninie oraz Opalenicy – wylicza Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander z sieci Dobre Oko. - W planach mamy trzy kolejne otwarcia.
Jak podkreśla franczyzodawca, pandemia pokazała, że salon optyczny to bezpieczny biznes. – Byliśmy zamknięci tylko około miesiąca, w pierwszym lockdownie wiosną 2020 roku – mówi Aleksandra Pilaczyńska. – Później nasze sklepy mogły działać normalnie, ponieważ należymy do branży medycznej.
Wydatki na inwestycję
Dobre Oko chętnie otwiera salony w małych miastach, liczących nawet poniżej 10 tys. mieszkańców. Co nie oznacza, że zamyka się na większe rynki – z powodzeniem działa też placówka tej sieci we Wrocławiu. Centrala pomaga znaleźć odpowiedni lokal, który powinien mieć min. 40 m2 powierzchni. – Powinien mieścić się w centrum handlowo-usługowym danej miejscowości – podkreśla Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Otwieramy też sklepy w galeriach handlowych. To wprawdzie trudniejsze lokalizacje, ze względu na wymagania zarządców galerii, ale też generują duży traffic.
Inwestycja w salon zależy od stanu wyjściowego lokalu. Oprócz kosztów remontu, należy zaplanować budżet w wysokości ok, 60-70 tys. zł na zakup sprzętu (niezbędny jest m.in. autorefraktometr, unit okulistyczny, lampa szczelinowa, foropter, kaseta okulistyczna). Zakup mebli to wydatek rzędu 25-30 tys. zł. Natomiast na pierwsze zatowarowanie należy przeznaczyć 30-40 tys. zł.
– Pomagamy w wyborze sprzętu oraz doborze zatowarowania – zapewnia Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Ofertę należy dopasować do potrzeb rynku. Uczymy, jak to robić, jakie względy brać pod uwagę. Przy czym minimalny asortyment to 400-500 sztuk oprawek.
Każdy się nauczy?
Czy trzeba mieć wiedzę optyczną, aby poprowadzić sklep w tej branży? Przedstawicielka sieci Dobre Oko zapewnia, że nie.
– Prowadzimy szkolenia, tak długie jak tego potrzebuje nasz franczyzobiorca – podkreśla Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. - Uczymy podstaw optyki, zasad obsługi klienta, prowadzenia salonu. Natomiast jeśli chodzi o badanie wzroku, franczyzobiorca musi zatrudnić specjalistę, czyli optometrystę.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł – przy czym płatna jest dopiero od momentu otwarcia salonu.
– Klienci pojawiają się już od pierwszego miesiąca – zapewnia Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. - Przygotowujemy kampanie marketingowe oraz akcje promocyjne. Dzięki temu na zyski można liczyć już od pierwszych miesięcy.
Według szacunków franczyzodawcy zwrot z inwestycji następuje najczęściej w ciągu 12-15 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI DOBRE OKO
Sieć salonów optycznych.
- 4 salony własne
- 11 salonów franczyzowych
- opłata wstępna 5 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...