Inwestycja będzie niższa
Sieć Stava, specjalizująca się w dowozach posiłków z restauracji i zakupów ze sklepów, liczy obecnie 48 oddziałów w 44 miastach. Kolejne są w trakcie uruchamiania. Wszystkie są prowadzone przez franczyzobiorców.
– Od początku 2020 roku podwoiliśmy liczbę oddziałów – informuje Jarosław Chłopecki, kierownik ds. rozwoju sieci Stava. – Co tydzień zgłasza się do nas kilkadziesiąt osób zainteresowanych prowadzeniem biznesu na naszej licencji. Aby jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój, zmieniliśmy zasady dołączenia do sieci.
Jak zaoszczędzić?
Teraz, aby otworzyć własny oddział, wystarczy mieć 10 tys. zł kapitału.
– Obniżyliśmy dziesięciokrotnie wymogi kapitałowe – podkreśla Jarosław Chłopecki.
Jak to możliwe? Otóż resztę inwestycji można finansować leasingiem, część kosztów może pokryć też franczyzodawca (np. zakup telefonów, toreb do przewozu posiłków, terminali płatniczych).
– Co istotne, franczyzobiorca nie musi mieć kapitału własnego, aby móc skorzystać z leasingu. Wspieramy go poprzez poręczenia umów lub finansowanie przez Stava opłaty wstępnej za samochody, dzięki czemu nie musi angażować z góry swojego kapitału. – dodaje Jarosław Chłopecki. – Zrezygnowaliśmy też z opłaty wstępnej, co również obniża próg wejścia w biznes.
Poza tym nie ma już także wymogu otwarcia biura od razu na początku prowadzenia działalności. Oczywiście franczyzobiorca może to zrobić – wówczas akurat 10 tys. zł wystarczy np. na kamery i sejf.
Wsparcie od franczyzodawcy
Franczyzodawca chce otwierać oddziały w miastach liczących od 40 tys. mieszkańców.
– Widzimy duży potencjał w mniejszych miejscowościach – podkreśla Jarosław Chłopecki. – Chcemy mieć w całym kraju między 100 a 120 oddziałów.
Na start oddział zazwyczaj dysponuje przynajmniej trzema autami. Oprócz pomocy w uzyskaniu finansowania, centrala gwarantuje szkolenia operacyjne i sprzedażowe, dostęp do umów sieciowych w wybranych lokalizacjach (w tym do umów z McDonald’s), stałe wsparcie opiekuna regionu w sprzedaży, logistyce, zarządzaniu, rozwiązywaniu problemów oraz wsparcie działu obsługi konsumentów.
– Oczywiście zapewniamy też jedyny w swojej klasie system IT do automatycznego przydzielania zleceń kurierom i optymalizacji logistyki dostaw – dodaje Jarosław Chłopecki.
Wysokość miesięcznej opłaty franczyzowej zależy od lokalizacji oddziału i wolumenu dostaw. Jak informuje licencjodawca, można negocjować okres zawieszenia opłat – ale zależy to od tego, jak duży był wkład finansowy franczyzobiorcy w inwestycję.
Według obliczeń Stavy, dochód z jednego samochodu waha się od 1,5 do 2,5 tys. zł, w zależności od miasta. Także w zależności od lokalizacji, oddziały są rentowne przy 30-50 dowozach dziennie.
WIZYTÓWKA MARKI STAVA
Sieć specjalizująca się w dowozie posiłków z restauracji oraz zakupów ze sklepów.
- 48 oddziałów
- kwota inwestycji od 10 tys. zł
- miasta od 40 tys. mieszkańców
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Stava proponuje nowy model współpracy – dla inwestorów, którzy wolą mniej angażować się w prowadzenie biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...