Otwieramy salon optyczny
Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku.
– Sieć sklepów rozwijamy od ponad pięciu lat, jednak najbardziej dynamiczny okres pod względem wzrostu liczby salonów notujemy w 2020-2021 r. – mówi Karol Kożusznik, kierownik ds. rozwoju Kodano Optyk.
Na bieżący rok marka ma zaplanowane 28 otwarć, co na koniec grudnia da liczbę 50 salonów własnych.
– Niemal każdy z salonów zarabia od momentu jego otwarcia – zapewnia Karol Kożusznik. – Notujemy ogromne zainteresowanie naszymi usługami i ofertą. Branża optyczna jest jedną z tych, które skorzystały na pandemii COVID. Zamknięcie w domach, praca zdalna, tablety, telefony i cała elektronika, z której ludzie nie mogą zrezygnować, powoduje nasilanie się wad wzroku, a co za tym idzie potrzebę pomocy w ich korekcji.
Inwestycja w salon
Teraz Kodano Optyk zaczyna rozwój poprzez franczyzę.
– Nasza oferta skierowana jest niemal do każdego. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Głównym walorem kandydata któremu przekażemy cenne know-how, dostęp do najlepszych cen zakupowych, wsparcia sprzedażowego, marketingu jest jego chęć do pracy, do prowadzenia własnej działalności oraz żyłka przedsiębiorczości – mówi Karol Kożusznik.
Marka bierze pod uwagę wszystkie miasta, liczące powyżej 20 tys. mieszkańców. Salon na pewno warto otworzyć się w centrum handlowym, w centrum miasta - ale ostateczny wybór lokalizacji powinien być poprzedzony solidną analizą rynku.
– Jest wiele czynników, na które należy zwrócić uwagę. Mamy doświadczenie w doborze dobrych lokalizacji i wiele możemy doradzić. Żaden z salonów pod szyldem Kodano Optyk do tej pory nie został zamknięty i nie zapowiada się, aby do takiego zamknięcia miało dojść w najbliższym czasie – zapewnia Karol Kożusznik.
Inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto. Maksymalna kwota, która może być potrzebna to – według zapewnień franczyzodawcy – ok. 250 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, poziomu zatowarowania.
– Jeśli chodzi o wymaganą powierzchnię, to rozpoczynać możemy od lokalu wielkości ok. 35-40 m2 – dodaje Karol Kożusznik. – To lokal, w którym mieści się ekspozycja oraz gabinet badań. Optymalna wielkość zależy od konkretnej lokalizacji - miasta, liczby ludności, konkurencji. Salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci.
Do sieci Kodano Optyk mogą również dołączyć już działające salony optyczne.
– Koszt rebrandingu zależy od stanu lokalu, ale na pewno jest dużo mniejszy niż nowa inwestycja – wyjaśnia Karol Kożusznik. – Istnieje też możliwość dołączenia pod swoją marką do naszej grupy zakupowej – wówczas partner otrzymuje dostęp do unikalnego cennika, w naszej opinii najlepszego na rynku, co oczywiście łatwo zweryfikować.
Czas na zwrot
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca nie tylko pomaga ocenić lokalizację i oszacować koszt inwestycji. Zapewnia także szkolenia produktowe oraz sprzedażowe oraz wsparciem regionalnych kierowników sprzedaży.
– Franczyzobiorca otrzyma również dostęp do najlepszych cen na rynku oprawek i szkieł najlepszych marek, a my dodatkowo zapewnimy 60-procentowe marże na towarze, uwzględniając efektywne promocje sieciowe – podkreśla Karol Kożusznik.
Jedyna opłata jaką ponosi franczyzobiorca, to opłata operacyjna w wysokości 500 zł, która pokrywa koszty związane z wysyłkami, kontaktem i bieżącym wsparciem. Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja może się zwrócić nawet w pół roku, ale średni czas oczekiwania to od 18 do 24 miesięcy.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 42 salony własne
- inwestycja 80-250 tys. zł
- opłata miesięczna 500 zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kodano Optyk ma promocję dla nowych franczyzobiorców. Można sporo zaoszczędzić na inwestycji.
Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Kodano Optyk to dynamicznie rozwijająca się polska sieć salonów optycznych, oferująca unikalny system franczyzowy.
Kodano Optyk szybko rośnie na polskim rynku, planuje też zacząć budowę sieci salonów za granicą.
Jaki biznes otworzyć w dużym albo średnim mieście? Franczyza daje odpowiedź i na takie pytanie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...