Otwieramy salon optyczny
Kodano Optyk to polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku.
– Sieć sklepów rozwijamy od ponad pięciu lat, jednak najbardziej dynamiczny okres pod względem wzrostu liczby salonów notujemy w 2020-2021 r. – mówi Karol Kożusznik, kierownik ds. rozwoju Kodano Optyk.
Na bieżący rok marka ma zaplanowane 28 otwarć, co na koniec grudnia da liczbę 50 salonów własnych.
– Niemal każdy z salonów zarabia od momentu jego otwarcia – zapewnia Karol Kożusznik. – Notujemy ogromne zainteresowanie naszymi usługami i ofertą. Branża optyczna jest jedną z tych, które skorzystały na pandemii COVID. Zamknięcie w domach, praca zdalna, tablety, telefony i cała elektronika, z której ludzie nie mogą zrezygnować, powoduje nasilanie się wad wzroku, a co za tym idzie potrzebę pomocy w ich korekcji.
Inwestycja w salon
Teraz Kodano Optyk zaczyna rozwój poprzez franczyzę.
– Nasza oferta skierowana jest niemal do każdego. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Głównym walorem kandydata któremu przekażemy cenne know-how, dostęp do najlepszych cen zakupowych, wsparcia sprzedażowego, marketingu jest jego chęć do pracy, do prowadzenia własnej działalności oraz żyłka przedsiębiorczości – mówi Karol Kożusznik.
Marka bierze pod uwagę wszystkie miasta, liczące powyżej 20 tys. mieszkańców. Salon na pewno warto otworzyć się w centrum handlowym, w centrum miasta - ale ostateczny wybór lokalizacji powinien być poprzedzony solidną analizą rynku.
– Jest wiele czynników, na które należy zwrócić uwagę. Mamy doświadczenie w doborze dobrych lokalizacji i wiele możemy doradzić. Żaden z salonów pod szyldem Kodano Optyk do tej pory nie został zamknięty i nie zapowiada się, aby do takiego zamknięcia miało dojść w najbliższym czasie – zapewnia Karol Kożusznik.
Inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto. Maksymalna kwota, która może być potrzebna to – według zapewnień franczyzodawcy – ok. 250 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, poziomu zatowarowania.
– Jeśli chodzi o wymaganą powierzchnię, to rozpoczynać możemy od lokalu wielkości ok. 35-40 m2 – dodaje Karol Kożusznik. – To lokal, w którym mieści się ekspozycja oraz gabinet badań. Optymalna wielkość zależy od konkretnej lokalizacji - miasta, liczby ludności, konkurencji. Salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci.
Do sieci Kodano Optyk mogą również dołączyć już działające salony optyczne.
– Koszt rebrandingu zależy od stanu lokalu, ale na pewno jest dużo mniejszy niż nowa inwestycja – wyjaśnia Karol Kożusznik. – Istnieje też możliwość dołączenia pod swoją marką do naszej grupy zakupowej – wówczas partner otrzymuje dostęp do unikalnego cennika, w naszej opinii najlepszego na rynku, co oczywiście łatwo zweryfikować.
Czas na zwrot
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca nie tylko pomaga ocenić lokalizację i oszacować koszt inwestycji. Zapewnia także szkolenia produktowe oraz sprzedażowe oraz wsparciem regionalnych kierowników sprzedaży.
– Franczyzobiorca otrzyma również dostęp do najlepszych cen na rynku oprawek i szkieł najlepszych marek, a my dodatkowo zapewnimy 60-procentowe marże na towarze, uwzględniając efektywne promocje sieciowe – podkreśla Karol Kożusznik.
Jedyna opłata jaką ponosi franczyzobiorca, to opłata operacyjna w wysokości 500 zł, która pokrywa koszty związane z wysyłkami, kontaktem i bieżącym wsparciem. Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja może się zwrócić nawet w pół roku, ale średni czas oczekiwania to od 18 do 24 miesięcy.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 42 salony własne
- inwestycja 80-250 tys. zł
- opłata miesięczna 500 zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Branża optyczna to jedna z niewielu, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Kodano Optyk otworzył pierwsze salony franczyzowe. Jeden z nich prowadzi Grzegorz Gładysz. Jak ocenia współpracę z franczyzodawcą?
Kodano Optyk gwarantuje franczyzobiorcom marżę na poziomie minimum 60 proc. W przypadku gdy takiej marży nie uda się osiągnąć - franczyzodawca refunduje różnicę.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Targi Franczyza, które odbędą się 19-21 października w Warszawie, to targi biznesowe. A biznes lubi ludzi przygotowanych i pracowitych, którzy wykorzystują swoją szansę.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Wszystkie rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami opieramy m.in. na analizie rynkowej i potencjale sprzedażowym danego miejsca – mówi Rafał Piasecki z Da Grasso.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...