Jak zarobić na reklamie
Agencja reklamowa Ad Awards Google Partner z franczyzą wystartowała dokładnie rok temu. Zaproponowała potencjalnym franczyzobiorcom oryginalny model współpracy.
– Standardowo franczyzobiorcy, którzy działają na rynku marketingu, dostają od swoich franczyzodawców narzędzia oraz szkolenia i sami muszą zajmować się obsługą reklamową klientów. My zaproponowaliśmy inne rozwiązanie – mówi Arkadiusz Szustak, menedżer Ad Awards Google Partner.
Sztab specjalistów w centrali
W Ad Awards rolą franczyzobiorców jest zdobywanie klientów dzięki rekomendacji oferty franczyzodawcy i utrzymywaniem z nimi relacji. Franczyzodawca co miesiąc przekazuje im dziesięć leadów z potencjalnymi klientami na wybranym obszarze. Natomiast usługi marketingowe dla pozyskanych przez franczyzobiorców klientów realizują już wewnętrzni specjaliści Ad Awards. Dzięki takiemu podejściu jeden franczyzobiorca może obsługiwać dużych klientów, bez konieczności zatrudniania sztabu specjalistów, którzy ich obsłużą. Może się skupić na sprzedaży oraz utrzymywaniu relacji z klientami, a obsługa marketingowa jest na głowie centrali.
– Natomiast my dzięki franczyzobiorcom mamy możliwość bezpośredniej obsługi klientów. Taki bezpośredni sposób pozyskiwania i obsługi klientów przez lata funkcjonowania na rynku nam się sprawdził i chcemy go kontynuować. Nie jesteśmy jednak w stanie robić tego własnymi siłami. Dlatego potrzebujemy franczyzobiorców w każdym województwie. Nasi klienci natomiast korzystają na tym, że obsługuje ich sztab specjalistów praktycznie z każdej dziedziny marketingu online. Mają więc do wyboru bardzo szeroki wachlarz usług – tłumaczy Arkadiusz Szustak.
Jego zdaniem takie rozwiązanie doskonale się sprawdza. Firma ma już siedmiu aktywnych franczyzobiorców a lada chwila dołączy dwóch kolejnych.
– Ci franczyzobiorcy, którzy już działają, robią to z sukcesem i zarabiają po kilka albo kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie – zapewnia Arkadiusz Szustak.
Wysokie zarobki
Współpracę z nami spokojnie można łączyć z innym zajęciem. W pierwszym roku można zarobić między 5 a 15 tys. zł miesięcznie, a w kolejnym spokojnie przekroczyć 20 tys. zł miesięcznie. Są też tacy franczyzobiorcy, którzy zarabiają kilka tysięcy złotych miesięcznie, ponieważ poświęcają tylko część swojego czasu i łączą ten biznes ze swoimi innymi zajęciami.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Ad Awards Google Partner wynosi 15 tys. zł. Potem franczyzobiorca reguluje miesięcznie 400 zł opłaty franczyzowej.
Aby się sprawdzić w Ad Awards, potrzebne są umiejętności sprzedażowe, ale kluczowa jest umiejętność wsłuchania się w potrzeby klientów.
– Każdemu klientowi musimy uszyć rozwiązania na miarę. Mamy do dyspozycji kilkadziesiąt usług, które trzeba dobrać do specyfiki danego klienta i jego oczekiwań. Tylko wtedy będzie mógł się z nami rozwijać i wrócić z dobrymi rekomendacjami – mówi Arkadiusz Szustak.
Dodaje, że dzisiaj na rynku marketingu online kluczowa jest właśnie kompleksowość. Jest mnóstwo agencji, które skupiają się tylko na jakimś wycinku marketingu – na przykład pozycjonowaniu stron, ale zaniedbują przy tym social media czy zakupy google.
– My wszystkie usługi związane z marketingiem online mamy pod jednym dachem. Dzięki kompleksowemu wachlarzowi usług i naszemu doświadczeniu potrafimy dla każdej firmy uszyć marketing na miarę, dopasowany do jej potrzeb i specyfiki działania. W marketingu jedno narzędzie wspiera drugie, a wiele działań jest połączonych i tylko patrząc holistycznie można maksymalizować efekty – tłumaczy Arkadiusz Szustak.
Jednocześnie klienci są coraz bardziej świadomi i domagają się coraz bardziej kompleksowej obsługi na wyższym poziomie.
– Wiedzą, jak zaawansowany marketing powinien wyglądać i oczekują dużej efektywności. Trudniej więc ich zadowolić, ale nie dla nas. Mamy dużo usług, których efekty są miarodajne i łatwo policzalne. Zarabiamy wspólnie z klientami na marketingu – mówi Arkadiusz Szustak.
WIZYTÓWKA AD AWARDS
- liczba franczyzobiorców – 7
- opłata licencyjna – 15 tys. zł
- opłata miesięczna – 400 zł


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
VisionOptyk otwiera średnio 8-12 placówek rocznie. Wielu franczyzobiorców decyduje się na prowadzenie więcej niż jednego salonu.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...