Nowy biznes receptą na pandemię
– Musiałem pomyśleć o nowym biznesie, na nowe trudne czasy – mówi Fryderyk Lenarski. – Pandemia wymusiła na mnie szybkie działanie, dlatego pomyślałem o franczyzie. Sprawdzone know-how znacznie ułatwia rozpoczęcie działalności.
Wybór Fryderyka Lenarskiego padł na franczyzę konceptu Pączkownia Smak sprzed lat. Jak mówi licencjobiorca, zadecydowały o tym dwie rzeczy: pierwsza, że to biznes całoroczny, druga, że oparty na sprzedaży outdoorowej – czyli ewentualne ograniczenia związane z pandemią, nie mają wpływu na jego funkcjonowanie.
– Od początku wiedziałem czego się spodziewać: znałem dokładnie koszt inwestycji i przewidywany zysk, a przez proces uruchomienia nowego punktu zostałem poprowadzony przez franczyzodawcę właściwie krok po kroku – podkreśla Fryderyk Lenarski. – To znacznie ułatwiło podjęcie decyzji i przyśpieszyło otwarcie nowego punktu.
A poszło to rzeczywiście błyskawicznie. Od podjęcia decyzji do uruchomienia pierwszej pączkowni minęło tylko 14 dni.
– Zgłosiłem się do franczyzodawcy z propozycją otwarcia punktu w moim rodzinnym Wągrowcu – opowiada licencjobiorca. – Franczyzodawca zweryfikował lokalizację pod kątem swoich wymagań i możliwości rynkowych. Po wydaniu pozytywnej opinii pomógł w negocjacji stawki wynajmu i przygotował odpowiednią umowę. Do mnie należy tylko opłacenie czynszu i mediów. Zgodnie z umową z Pączkownią, w przypadku chęci zmiany miejsca, mogę liczyć na ich wsparcie w tym samym zakresie.
Biznes rośnie
Pączkownia Smak sprzed lat to koncept oparty na sieci mobilnych przyczep, sprzedających pączki przygotowywane i smażone w obecności klientów. Franczyzodawca dostarcza taką kompleksowo wyposażoną przyczepę w wybrane miejsce i montuje. Pączkownia w Wągrowcu ruszyła w lutym 2021 r. Otwarcie poprzedziły szkolenia, które przeszedł franczyzobiorca i jego pracownicy.
– Nie miałem doświadczenia w małej gastronomii, ale dzięki cyklom dedykowanych szkoleń poznałem tajniki tej pracy, a mój zespół otrzymał gotową recepturę na pączki i nauczył się ich produkcji – podkreśla Fryderyk Lenarski. – Szkolenia odbywały się w siedzibie firmy oraz w jednym z działających punktów, dzięki czemu mogłem osobiście zobaczyć jak funkcjonuje taka placówka. Poza tym podczas otwarcia i przez kilka pierwszych dni był z nami technolog, który cały czas czuwał nad przebiegiem pracy, więc o żadnych błędach nie mogło być mowy.
Od lutego jego biznes się rozrósł – otworzył drugą pączkownię, w Mielnie, a obecnie jest w trakcie uruchomiania trzeciego punktu w Obornikach.
– Nie jestem szefem w białych rękawiczkach – uśmiecha się Fryderyk Lenarski. – Wielokrotnie sam pracowałem w swoich punktach. Nie wyobrażam sobie szkolenia pracowników, jeśli sam nie umiałbym smażyć pączków.
Inwestycja w mobilną przyczepę to wydatek min. 15,9 tys. zł. Resztę można sfinansować np. leasingiem, w uzyskaniu którego może pomóc franczyzodawca.
Obecnie Pączkownia ma sześć punktów w Polsce i dwa w Niemczech. Franczyzodawca zapowiada, że do końca tego roku powstanie jeszcze 6-8 kolejnych.
WIZYTÓWKA PĄCZKOWNIA SMAK SPRZED LAT
Sieć mobilnych pączkarni.
- 6 punktów, kolejne w przygotowania
- min. kwota inwestycji 15,9 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Pączkownia Smak sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Ma też propozycję dywersyfikacji asortymentu, w zależności od sezonu.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Pączkownia Smak Sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Dla franczyzobiorców ma też dodatkową opcję na sezon letni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

W trakcie wieloletniej stagnacji w obszarze stricte ofert franczyzowych na polskim rynku franczyzowym w segmencie gastronomicznym, postanowiliśmy dokładnie zrewidować naszą ofertę.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali