Małe i średnie miasta / Koncept the White Bear Coffee celuje w miasta od 30 tys. mieszkańców.
Czwartek
16.12.2021
Kawiarnie The White Bear Coffee serwują kawę z własnej, rzemieślniczej palarni. Gdzie warto otworzyć taki lokal?
 

The White Bear Coffee to koncept kawiarni, który wywodzi się z Białegostoku.

– Obecnie prowadzimy cztery punkty własne. Są to dwie kawiarnie oraz dwa sezonowe punkty w Białymstoku, działające przy lodziarniach – informuje Łukasz Kaliciński, współwłaściciel sieci the White Bear Coffee. – Wkrótce dołączy do nich kolejny lokal nastawiony na wynosy. Jeśli chodzi o kawiarnie franczyzowe, to latem powstała pierwsza, zlokalizowana w Giżycku. Mamy też nadzieję, że w pierwszym półroczu przyszłego roku ruszą dwie kolejne. Naszym celem jest podpisanie w nadchodzących miesiącach kilku umów – zarówno na prowadzenie kawiarni, jak i lodziarni.

Miejsce na kawę

Wyróżnikiem the White Bear Coffee jest fakt, że serwowana w kawiarniach kawa pochodzi z własnej, rzemieślniczej palarni.

– Ziarna sprowadzane są z czterech kontynentów i wypalane na miejscu, co pozwala na przygotowywanie doskonałych naparów: włoskiego espresso, kaw mlecznych, jak i jednorodnych kaw przelewowych – podkreśla franczyzodawca.

W każdej kawiarni goście mogą kupić również kawę ziarnistą, mieloną oraz herbaty, akcesoria do parzenia kawy, ekspresy i porcelanę. Są nawet kawowe peelingi, musy do ciała czy sojowe świeczki stworzone specjalnie na potrzeby sieci.

Koncept celuje w miasta od 30 tys. mieszkańców. Wiodący format to stacjonarne kawiarnie, ale istnieje też możliwość otwarcia punktu z lodami i kawą na wynos. Najbardziej atrakcyjne są dla marki centra miast oraz miejsca, w których toczy się życie lokalnej społeczności. Jeśli chodzi o lodziarnie, to świetnie sprawdzają się też okolice parków, plaż czy atrakcji turystycznych, ale również większe osiedla. Franczyzobiorcy samodzielnie wyszukują i proponują lokalizację, która jest następnie sprawdzana przez centralę pod kątem potencjału sprzedażowego. Optymalna wielkość lokalu to 80 m2. Partnerzy otrzymują od franczyzodawcy projekt, który obejmuje część budowlaną, stolarską oraz technologiczną, a także wystrój wnętrza.

Ile na inwestycję?

Na wyposażenie kawiarni trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł, do tego należy doliczyć koszty remontu. W przypadku lodziarni franczyzodawca szacuje kwotę inwestycji na 50 tys. zł. Koszt szkoleń to 10 tys. zł.

– Przez trzy tygodnie szkolimy właścicieli i załogę, a następnie pracujemy z nimi tydzień po otwarciu kawiarni – wyjaśnia Łukasz Kaliciński. – Dodatkowo zapewniamy dostęp do sprzętu, w dobrych cenach. Mamy także własną palarnię kawy the White Bear, z której pochodzą zarówno ziarna do ekspresów, jak i kawy speciality – przeznaczone do parzenia metodami przelewowymi. Współpraca z nami obejmuje również zaplecze marketingowe i promocyjne. Mowa tu o materiałach reklamowych, zdjęciach, udziale w działaniach marketingowych sieci, a także możliwości prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych i tradycyjnych.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 1,5 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA THE WHITE BEAR COFFEE

Sieć kawiarni.

  • 4 lokale własne, 1 franczyzowy
  • koszt wyposażenia ok. 50 tys.
  • opłata wstępna 15 tys.

Łukasz Kaliciński, współwłaściciel the White Bear Coffee: / "Naszym celem jest podpisanie w nadchodzących miesiącach kilku umów – zarówno na prowadzenie kawiarni, jak i lodziarni".