Licencja na wegańskie burgery
Krowarzywa zakończyła 2021 rok liczbą 20 placówek, z czego 19 prowadzą franczyzobiorcy. W minionym roku otwarto sześć z nich. I choć w tym samym czasie trzeba było zamknąć dwa lokale, to bilans i tak wychodzi na plus.
– Sytuacja rynkowa wymusiła na wszystkich zmianę priorytetów. Wykorzystujemy ten trudny czas, skupiając się na podniesieniu kwalifikacji naszej kadry, tak aby goście byli obsługiwani najlepiej jak to możliwe oraz czuli się komfortowo i bezpiecznie podczas wizyt w naszych restauracjach. Z drugiej strony skupiamy się na rozwijaniu naszego kanału zamówień online, aby był atrakcyjny i wygodny w obsłudze dla naszych klientów – mówi Marcin Suski, menadżer ds. rozwoju sieci i projektów strategicznych Krowarzywa.
Biznes ze wsparciem
Dotychczas Krowarzywa otwierała lokale w centrach miast i nadal jest to jedno z najatrakcyjniejszych miejsc, jeśli chodzi o lokalizację.
– Jednak dostrzegamy również potrzebę pojawienia się w mniejszych dzielnicach, bliżej miejsca zamieszkania naszych gości. Poszukujemy aktualnie franczyzobiorców i multifranczyzobiorców w: Warszawie, Katowicach, Lublinie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Białymstoku, Częstochowie i Zakopanem – informuje Marcin Suski.
Opierając się na wytycznych z centrali, franczyzobiorcy zgłaszają propozycje lokalizacji, które analizuje i opiniuje licencjodawca. Zalecana powierzchnia lokali to od 30 do 110 m2.
Minimalna kwota inwestycji wynosi ok. 80 tys. zł. Opłata wstępna zaczyna się od 9,9 tys. zł, natomiast stała opłata miesięczna wynosi 6 proc. netto od obrotu (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie jest to 7 proc.) oraz opłata marketingowa 0,5 proc. netto od obrotu.
– Franczyzobiorca otrzymuje pełną listę wyposażenia oraz może skorzystać z dostępu do certyfikowanych dostawców oraz korzystnych rabatów wynegocjowanych dla naszej sieci. Dzięki wspólnemu działaniu w jednym systemie franczyzowym, możemy wynegocjować lepsze warunki handlowe dla wszystkich franczyzobiorców, np. w portalach zamówień online typu UberEats. Pyszne.pl, Glovo, Bolt Food czy Wolt – wylicza Marcin Suski. – Zapewniamy również dostęp do rozbudowanego środowiska informatycznego (system POS, analityczny, zautomatyzowane przyjmowanie zamówień z portali zewnętrznych, zintegrowany własny sklep online). Oprócz teoretycznej wiedzy, każdy franczyzobiorca otrzymuje szczegółowy system szkoleniowy dla swojej kadry oraz sam odbywa szkolenie praktyczne, przygotowujące do prowadzenia restauracji. Opieka ze strony naszych managerów gwarantuje bieżącą kontrolę biznesu, zwłaszcza w początkowym okresie funkcjonowania w sieci.
Rok pełen wyzwań
Franczyzodawca wskazuje, że poziom rentowności restauracja powinna osiągnąć po ok. 2 miesiącach, a zwrot z inwestycji po ok. półtora roku.
– Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w obecnej rzeczywistości gospodarczej osiągnięcie takich parametrów jest bardzo ciężkie, dlatego zawsze wspólnie z kandydatem analizujemy każdą indywidualną sytuację. Jesteśmy dużo ostrożniejsi w certyfikacji lokalizacji i analizie potencjalnych zysków nowej restauracji – podkreśla Marcin Suski.
Jakie są plany sieci na ten rok?
– Planujemy m.in. rebranding marki zgodnie z nową strategią marketingową – informuje Marcin Suski. – Natomiast w zakresie naszej oferty pracujemy nad wprowadzeniem nowych pozycji do menu. Największym wyzwaniem w nadchodzącym czasie będzie przyciągnięcie klientów atrakcyjną ofertą, przy równoczesnym zachowaniu rentowności biznesu, zwłaszcza w obliczu wszechobecnych podwyżek.
WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA
Sieć wegańskich burgerowni.
- 20 lokali
- min. kwota inwestycji ok. 80 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna od 9,9 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU




























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali