Interes z procentami
Jak sobie dzisiaj radzą sklepy z alkoholem na rynku?
Ostatnie dwa lata naznaczone są pandemią COVID-19. Dla nas ten okres był nadspodziewanie dobry. Obostrzenia związane z przemieszczaniem się i ograniczenia w pracy gastronomii skutkowały większymi zakupami u nas.
Generalnie coraz bardziej świadomy konsument poszukujący różnych trunków, rosnąca zamożność Polaków, nasz standard asortymentowy i wiedza ekspercka sprzedawców – to wszystko pozwala naszym sklepom dobrze się rozwijać i z optymizmem patrzeć w przyszłość. W naszym kraju konsumpcja alkoholu jest stale na wysokim poziomie. To co się zmienia, to gusta Polaków.
Jakie trunki wybierają Polacy?
Pijemy coraz więcej alkoholi droższych, gatunkowych. Dlatego mamy ich tak szeroki wybór w każdej kategorii. Bardzo dobrze widać to na naszym rodzimym rynku piwa. Oprócz piw z dużych koncernów, polskie podniebienia podbiły trunki produkowane w małych browarach rzemieślniczych. Mamy tu dużą różnorodność gatunków i smaków: IPA, APA, Koźlak, Pils, Bock itd. Polacy równie chętnie eksplorują produkty z zagranicy, poszukując ciekawych smaków z różnych części świata. Dlatego na naszych półkach znajdziemy trunki z tak odległych krajów jak Nowa Zelandia, Republika Południowej Afryki, Chiny, Meksyk czy Kanada.
Dlaczego warto zainwestować w Al. Capone?
Sklep z alkoholami to stabilna i rozwijająca się branża. Nasi partnerzy franczyzowi po okresie rozruchu sklepu mogą liczyć na zarobki na poziomie 8-12 tys. zł miesięcznie. Sklepy działające dłużej mają je na znacznie wyższym poziomie.
Jak rozwija się sieć Al. Capone?
Szukamy partnerów praktycznie w całym kraju. Jesteśmy firmą, która buduje zarówno placówki własne, jak i franczyzowe. Każdej placówce gwarantujemy wyłączność terytorialną, tak aby sklepy nie były ulokowane zbyt blisko siebie. W 2021 roku otworzyliśmy 26 sklepów, z czego 8 własnych i 18 franczyzowych. Łącznie mamy 89 sklepów. W tym roku chcemy utrzymać tempo ekspansji z roku poprzedniego i w okolicach połowy roku świętować otwarcie setnego sklepu.
Czym się wyróżnia Al. Capone na rynku?
Na naszych półkach znajdziemy trunki z całego świata i na każdą kieszeń. Praktycznie w każdym segmencie mamy silną reprezentację produktów, poczynając od piw rzemieślniczych, win, których jest ponad dwieście, wódek polskich i zagranicznych, whisky, burbonów, ginów czy koniaków. Odpowiadamy trendom jakie panują na rynku polskim i globalnym. Mamy mocno rozbudowaną półkę rumów, nie tylko z Kuby, lecz także z Barbadosu, Dominikany, Panamy czy Kolumbii. Personel w sklepach przechodzi wiele szkoleń, aby móc jak najlepiej doradzić klientom w doborze trunku do posiłku, na konkretną okazję czy pod gust klienta. Wyróżnia nas też wnętrze sklepu. Jest ono odpowiednio zaprojektowane przez naszych specjalistów. Zwraca też uwagę wykończenie sklepu stylizowane na lata prohibicji. Całość, poczynając od doboru lokalizacji, asortymentu, układu sklepu i jego designu, szkoleń to spójny i dobrze przemyślany koncept poparty badaniami, doświadczeniem i sukcesami rynkowymi.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA Al.Capone
Sieć sklepów z alkoholem.
- kwota inwestycji: 200 tys. zł
- liczba placówek: 89
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
Wrześniowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, o czym w nim przeczytasz.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
Typowi mężczyźni mają smykałkę do sportu, majsterkowania, motoryzacji i alkoholu. Prezentujemy kilka pomysłów na biznes właśnie dla nich.
– Dojrzałe sklepy osiągają zyski od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięczny miesięcznie – mówi Marcin Górski, właściciel sieci Al. Capone.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów