Franczyzodawcy zdradzają swoje plany

Franczyzobiorca musi być zaangażowany / Franczyzodawca marki Folkstar oczekuje od franczyzobiorcy osobistego zaangażowania w pracę i funkcjonowanie sklepu oraz w lokalne działania marketingowe.
Niedziela
16.01.2022
Folkstar startuje z franczyzą, Xtreme Fitness przedstawia plany na najbliższe pięć lat, a Żabka uruchamia nowy projekt. Przegląd tygodnia 10-16 stycznia 2022 roku.
 

Folkstar to sieć sklepów z produktami inspirowanymi folklorem oraz sztuką ludową. Marka wywodzi się z Łowicza, który uznawany jest za rezerwat sztuki ludowej. Folkstar od ponad 10 lat projektuje wzory inspirowane folklorem. Współpracuje także z twórca ludowymi, pozyskując ciekawe i oryginalne rękodzieła do sklepów.

Firma niedawno wystartowała z franczyzą. Na razie ma osiem własnych sklepów i dwa franczyzowe – jeden w Toruniu i drugi w Bydgoszczy. Franczyzodawca pobiera od franczyzobiorców 25 tys. zł opłaty wstępnej. W zamian zapewnia projekt sklepu, szkolenia, komputer, kamery, nagłośnienie oraz liczniki.

Partner sieci musi być też przygotowany na remont i wyposażenie lokalu, które franczyzodawca szacuje na około 2 tys. zł za 1 m2 sklepu. Optymalna wielkość lokalu to 60-110 m2. Najlepiej, żeby mieścił się on na parterze, miał duże witryny, wejście bezpośrednio z ulicy. W sumie na inwestycję potrzeba 100-250 tys. zł. 
Idealny franczyzobiorca Folksar powinien być zaradny, energiczny, przedsiębiorczy, radosny.

Franczyzodawca oczekuje od franczyzobiorcy osobistego zaangażowania w pracę i funkcjonowanie sklepu oraz w lokalne działania marketingowe. Jak podkreśla właściciel marki to biznes dla osoby, która kocha folklor, jest zainteresowana lokalną tradycją, kulturą, zabytkami, zna lokalnych przewodników, właścicieli hoteli, restauracji.

Podsumowania i plany

Xtreme Fitness Gyms otwarło osiem nowych klubów franczyzowych w 2021 roku w: Kielcach, Krasnymstawie, Mławie, Ropczycach, Gorlicach, Piekarach Śląskich, Knurowie i Zamościu.

– To rewelacyjny wynik z perspektywy naszego modelu biznesowego, który sprawdził się także w trudnych warunkach. Mamy już o 53 proc. więcej klubów w okresie od początku trwania pandemii – mówi Łukasz Dojka, założyciel i prezes Xtreme Fitness Gyms. – Ze spokojem patrzę na kolejne otwarcia, bo mamy duże zainteresowanie naszą franczyzach na cyklicznie organizowanych prezentacjach oraz zadawalające wyniki przedsprzedaży, które przekroczyły nasze i tak optymistyczne oczekiwania – dodaje.

Sieć Xtreme Fitness otwarła 49. klub w Zamościu niedługo przed Sylwestrem. Następne, okrągłe otwarcie jest już zaplanowane i odbędzie się w Sanoku. – Zamość to nasze trzecie otwarcie w ciągu ostatnich pięciu lat, które przypadło na 28 grudnia. Ostatni miesiąc roku zawsze jest dla nas intensywny, szczególnie teraz, gdy przygotowujemy się do otwarcia 50. klubu w Sanoku z naszym franczyzobiorcą Tomaszem, właścicielem klubu w Gorlicach – mówi Łukasz Dojka.

Do 227 klubów ma powiększyć się sieć według komunikatów obwieszczających przyjęcie strategii pięcioletniej firmy. Plan został wypracowany w zeszłym roku, wspólnie z specjalistami centrali, franczyzobiorcami i doradcami ds. rozwoju strategii biznesowych.

– Zaplanowana na pięć lat strategia to ambitny plan i bardzo duże wyzwanie. Wiemy, jakie fundamenty zbudowaliśmy dotychczas, co pomaga ze spokojem patrzeć na postawione cele. Jednym zdaniem nasza misja strategiczna to: zdobycie pozycji lidera branży fitness poprzez ekspansję kultury sportowej, stworzenie sieci 227 rentownych klubów do 2027 roku – zapowiada prezes Xtreme Fitness Gyms.

Żabka w szpitalu

Żabka uruchomiła pierwszy automat vendingowy na terenie placówki medycznej. W produkty marek własnych Żabki mogą zaopatrzyć się pacjenci i pracownicy jednego z prywatnych szpitali w Warszawie. Urządzenie pozwala klientom na dokonywanie szybkich zakupów przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Pilotażowy projekt realizowany jest dzięki partnerstwu z Maczfit – spółką wchodzącą w skład Grupy Żabka, która na terenie tego samego szpitala posiada dostępny dla pracowników automat z posiłkami.

– Podczas pobytu w szpitalu pacjenci często mają potrzebę zrobienia szybkich zakupów artykułów żywnościowych czy napojów. Taką możliwość stwarza nasz automat, w którym znaleźć można dobrze wszystkim znane produkty z asortymentu sieci Żabka. Dzięki niemu pacjenci, ich bliscy, a także pracownicy szpitala mogą kupić najwyższej jakości, pożywne dania gotowe, zdrowe kanapki oraz napoje – mówi Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żaka Polska.

Automat vendingowy Żabki znajduje się w jednym z prywatnych szpitali przy al. Rzeczypospolitej 5 w Warszawie. Stoi w ogólnodostępnej części szpitala, tuż obok izby przyjęć. Asortyment, w który została zaopatrzona maszyna, dostosowano do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. Dostępnych jest w nim ok. 30 produktów, głównie marek własnych Żabki, m.in. dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk. Urządzenie jest łatwe w obsłudze i posiada intuicyjny panel sterowania. Pozwala na zakup jednego lub kilku produktów w trakcie jednej transakcji. Płatności za zakupy można dokonać bezgotówkowo – za pomocą karty płatniczej lub telefonu. 

Z kolei Maczfit w swojej lodówce vendingowej oferuje zbilansowane obiady, sałatki i desery, które stanowią zdrową i smaczną alternatywę dla kantyn i restauracji fast food. Jest to rozwiązanie gwarantujące pracownikom szpitala elastyczność i różnorodność – codziennie do wyboru jest kilka wariantów każdego z posiłków, a dania nie powtarzają się aż przez osiem tygodni.

Sieć Żabka nieustannie dąży do tego, by być jak najbliżej klientów. W swoim portfolio posiada różne formaty sklepów, które mogą funkcjonować w różnorodnych lokalizacjach. Obok stacjonarnych placówek, są to m.in. sklepy mobilne, sklepy autonomiczne, w tym otwarta ostatnio Żabka Nano w modelu store-in-the-store, czy placówka pilotażowa na stacji benzynowej Rakieta.

Zwroty w Furgonetce

Furgonetka wprowadziła na rynek system kompleksowej obsługi zwrotów zakupów w e-commerce. Narzędzie można zintegrować z dowolnym e-sklepem. Zapewnia ono przy tym unifikację i pełną automatyzację działań związanych ze zwrotem towaru. Dzięki rozwiązaniu Furgonetki właściciele e-sklepów mają pełen dostęp do informacji o wszystkich zwracanych produktach w jednym panelu, podobnie jak konsumenci mają wiedzę o odsyłanych artykułach ze sklepów zintegrowanych z systemem.

– Jeśli chcemy, aby handel internetowy dalej się rozwijał to musimy mieć świadomość, że zwroty będą jego naturalną konsekwencją. Z przeprowadzonej przez nas ankiety wynika, że ponad 59 proc. konsumentów rezygnuje co najmniej z jednego na pięć zakupionych przedmiotów. Obecnie tylko nieliczne sklepy, a właściwie niemal wyłącznie duże platformy e-commerce’owe, mają usługę zwrotów stworzoną w sposób przyjazny dla klientów. Niestety, większość sprzedawców marginalizuje tę kwestię. Tymczasem, aby budować zaufanie i lojalność kupujących, zwroty powinny być maksymalnie szybkie, intuicyjne i najlepiej darmowe. Na polskim rynku e-commerce istnieje luka i jako Furgonetka postanowiliśmy ją wypełnić. Dlatego też stworzyliśmy w pełni darmową i prostą w integracji oraz obsłudze platformę do obsługi tego procesu – mówi Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.

System do obsługi zwrotów stworzony przez Furgonetkę to narzędzie, które umożliwia integrację za pomocą pluginów z popularnymi platformami sklepowymi w modelu open-source i SaaS. W panelu online sprzedawcy mogą skonfigurować najważniejsze ustawienia m.in. adres do zwrotu, czas na odstąpienie od umowy i na zwrot pieniędzy. Na tej podstawie jest generowany dokument Polityka Zwrotów, zweryfikowany przez prawników Furgonetki. Następnie w witrynie e-sklepu należy udostępnić podstronę /zwrot, przenoszącą klienta do prostego formularza, gdzie w kilku krokach może zlecić zwrot zakupionych produktów. Właściciele e-sklepów mogą na bieżąco monitorować informacje o każdym zwrocie i podejmować odpowiednie działania. Furgonetka zapewnia również bezpłatne wsparcie techniczne na każdym etapie korzystania z systemu.

– Właściciele e-sklepów powinni sobie uświadomić, że zwroty są istotnym czynnikiem wpływającym na sprzedaż i lojalność klienta. Ponad 61 proc. użytkowników Furgonetki zdarzyło się nie dokonać ponownego zakupu ze względu na negatywne doświadczenia związane ze zwrotem w danym sklepie. Natomiast prawie 82 proc. z nich stwierdziło, że chętniej korzysta z platform ze zautomatyzowanym procesem zwrotu. Z drugiej strony kluczowa jest analiza zwrotów – powodów, liczby – wspiera rozwój biznesu. W ten sposób działają najlepsze e-commerce’y na rynku. Teraz, dzięki naszemu narzędziu, każdy sprzedawca może wdrożyć taką procedurę, wprowadzić ulepszenia w oparciu o wyniki analizy, podnieść sprzedaż i zmniejszyć liczbę odsyłanych przedmiotów – tłumaczy Rafał Agnieszczak.

Berlin Döner Kebap rozszerza koncept Drive

W 2021 roku Berlin Döner Kebap otworzył drugi w swojej historii, po Gorzowie
Wielkopolskim, projekt drive thru. Tym razem pojawił się on w Szczecinie, obok Ronda Hakena.
Kolejny, wolnostojący lokal sieci, to odpowiedź na sytuację związaną z rynkiem w czasie
pandemii. Szybka obsługa, bez wychodzenia z samochodu, to obecny „must have” każdej dużej
sieci gastronomicznej – nie tylko w Polsce, ale i Europie. Nawet pomimo tego, że koszty inwestycji
w ten format, są zdecydowanie najwyższe.

– Do tej pory opieraliśmy się głównie na centrach handlowych – 95 proc. naszych restauracji
znajdowało się w galeriach, a zatem byliśmy mocno dotknięci ograniczeniami ustawowymi. Nie
mieliśmy więc wyboru. Musieliśmy szukać innych, zewnętrznych kanałów sprzedaży – mówi Karol
Kostyrka, menedżer ds. rozwoju Berlin Döner Kebap w Polsce. – Restauracja przy rondzie Hakena
w Szczecinie to nasz flagowy punkt w tym momencie. Znajdziemy tam wszystkie nowinki i
rozwiązania jakie wprowadzaliśmy w pozostałych miejscach do tej pory. Stąd prócz obsługi drive
mogę wymienić: dużą salę sprzedażową, wygodne kioski zamówieniowe, animowane menu
boardy w systemie digitalowym i nowoczesny układ otwartej kuchni – dodaje.

Berlin Döner Kebap działa w Polsce od ponad 20 lat. Pierwszy punkt sieci został otwarty w formie
food trucka w Międzyzdrojach w 1998 roku. Obecnie restauracje marki można odnaleźć m.in. w
takich miejscach jak: Galeria Krakowska w Krakowie, Galeria Bałtycka i Forum w Gdańsku, Złote
Tarasy w Warszawie, Galeria Kaskada w Szczecinie czy kompleks wakacyjny Baltic Park Molo w Świnoujściu.


Przybyło klubów fitness / Xtreme Fitness Gyms otwarło osiem nowych klubów franczyzowych w 2021 roku w: Kielcach, Krasnymstawie, Mławie, Ropczycach, Gorlicach, Piekarach Śląskich, Knurowie i Zamościu.

POPULARNE NA FORUM

Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Początki prowadzenia własnej działalności gospodarczej choć są bardzo ekscytujące to jednak czasem bywają trudne. Rewelacyjnym sposobem na stawianie pierwszych kroków...

32 wypowiedzi
ostatnia 11.04.2022
Nowe sądy tylko dla franczyzy?

No no, swoją drogą ciekawe, że POF nie jest zainteresowane symetrią spraw sądowych i swego rodzaju rewizją rynku, czego ulubione USA już dawno dokonało. Wielki wstyd...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2022
Społeczność Franchising.pl

MEET AND FIT franczyza jeśli ktoś chce zacząć współprace z tą firmą to niech mocno się zastanowić ponieważ jeszcze dobry rok przed pandemią zamknęli się aż 15...

2 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Polska Organizacja Franczyzodawców w obronie zasad

a POF ma jakieś zasady?

1 wypowiedzi
ostatnia 04.03.2022
Punkt sprzedaży nawozów i środkow ochrony roślin

Witam.Posiadam kawałek placu i myślałem nad otwarciem punktu sprzedaży nawozów.Czy może by ktoś ma jakieś namiary na firmy które by chciały pomóc,pozdrawiam ...

6 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2021
Mini piekarnia Fornetti

A co sie stalo s Fornetti w Polsce? Jak oni wszyscy znikli?

2 wypowiedzi
ostatnia 08.08.2021
Środki na działalność gospodarczą

Cześć Jestem świeżakiem na rynku wkrótce otworze swoją pierwszą działalność. Niestety nie posiadam środków na szybkie uruchomienie sklepu i cały czas poszukuje...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2021
Zakładamy własną firmę - procedury krok po kroku

Bardzo pomocny artykol

31 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2021