Pieniądze na sklep / Koszt otwarcia sklepu Sensi Hemp to ok. 40 tys. zł, które jest potrzebne na zatowarowanie i 20-40 tys. zł na przygotowanie lokalu.
Środa
19.01.2022
Sensi Hemp planuje ekspansję zagraniczną i zwiększenie produkcji. Jak zostać partnerem marki?
 

Rośnie popularność produktów z konopii w Polsce. Sklepy oferujące produkty, które zawierają CBD, czyli jeden z kannaboidów, który nie jest substancją psychoaktywną, radzą sobie dobrze nawet w czasie pandemii.

– Pomimo obecnych nastrojów w handlu spowodowanych przez pandemię, branża konopna ma się świetnie – mówi Daniel Pięciak, franczyzodawca sieci sklepów z wyrobami konopnymi Sensi Hemp.

Szybki rozwój

Obrót Sensi Hemp co roku rośnie o kilkadziesiąt procent. Właściciel Sensi Hemp jest przekonany, że to efekt większej świadomości odnośnie leczniczych właściwości konopii.

– Ludzie coraz chętniej przechodzą ze szkodliwych środków farmaceutycznych na naturalne alternatywy. Z każdym rokiem liczba naszych sklepów rośnie wraz ze sprzedażą – mówi Daniel Pięciak.

Zwraca też uwagę, że obecnie ceny lokali na wynajem spadły do rekordowo niskich poziomów. Dlatego to może być bardzo dobry moment na decyzję o otwarciu sklepu.

Osoby, które chcą prowadzić sklep pod szyldem Sensi Hemp, nie muszą regulować opłaty wstępnej. Koszt otwarcia sklepu to ok. 40 tys. zł, które są potrzebne na zatowarowanie i 20-40 tys. zł na przygotowanie lokalu. Najlepsze sklepy osiągają zwrot z inwestycji już po kilku miesiącach. Średni czas to poniżej jednego roku. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu netto. Franczyzobiorcy mogą liczyć na zarobki powyżej 10 tys. zł po odliczeniu kosztów bieżących.

– Najlepsze potrafią jednak kilkukrotnie przekroczyć ten pułap – mówi Daniel Pięciak.

Sklepy Sensi Hemp są otwierane w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców i takich, w których nikt nie ma jeszcze wyłączności terytorialnej. Franczyzobiorcy przede wszystkim powinni znaleźć odpowiednią lokalizację na sklep. Sklepy Sensi Hemp zlokalizowane są przy głównych ulicach miast lub w dominujących galeriach handlowych.

– Poza tym bardzo ważne jest zaangażowanie na początkowym etapie rozwoju biznesu. O resztę zadbamy poprzez regularne szkolenia oraz opiekę, jaką oferujemy każdemu z naszych partnerów – mówi Daniel Pięciak.

Własna produkcja

Obecnie w sieci działają trzy placówki własne oraz 13 franczyzowych. W 2021 roku otworzyło się pięć nowych. W tym roku firma ma ambitne plany rozwojowe.

– Planujemy ekspansję na rynki zagraniczne oraz zwiększenie naszych możliwości produkcyjnych – mówi Daniel Pięciak.

Wyróżnikiem firmy na rynku jest duży nacisk na produkty własne. Firma robi je sama, rzemieślniczo. To m.in. herbatki, miody, susze, e-liquidy, czekolady. W sumie w ofercie ma 150 produktów, w tym 30 własnych. Aż 80 proc. sprzedaży opiera się o produkty własne.

– To gwarantuje potencjalnemu franczyzobiorcy ujednoliconą politykę cenową, brak konkurencji oraz możliwość oferowania naszych produktów w najniższych rynkowych cenach – mówi Daniel Pięciak.

Dodaje, że każdy franczyzobiorca poza sprzedażą detaliczną, dostaje od Sensi Hemp także możliwość równoczesnej sprzedaży hurtowej.

– Franczyzobiorca otrzymuje produkty w cenach 20-30 proc. niższych niż nasz cennik hurtowy, co pozwala mu na rozwinięcie dodatkowego źródła zarobku na poziomie danego regionu. W 2021 roku jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy również możliwość prowadzenia dedykowanego sklepu internetowego dla każdego z naszych sklepów, co również daje ogromny potencjał zarobkowy – mówi Daniel Pięciak.

WIZYTÓWKA MARKI SENSI HEMP

Sklepy z produktami konopnymi.

  • 3 placówki własne
  • 13 sklepów franczyzowych
  • miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto

Daniel Pięciak, franczyzodawca sieci sklepów Sensi Hemp / "Franczyzobiorca otrzymuje produkty w cenach 20-30 proc. niższych niż nasz cennik hurtowy, co pozwala mu na rozwinięcie dodatkowego źródła zarobku".
Dominika Pronarska
dziennikarz