Otwieramy sklep konopny
Rośnie popularność produktów z konopii w Polsce. Sklepy oferujące produkty, które zawierają CBD, czyli jeden z kannaboidów, który nie jest substancją psychoaktywną, radzą sobie dobrze nawet w czasie pandemii.
– Pomimo obecnych nastrojów w handlu spowodowanych przez pandemię, branża konopna ma się świetnie – mówi Daniel Pięciak, franczyzodawca sieci sklepów z wyrobami konopnymi Sensi Hemp.
Szybki rozwój
Obrót Sensi Hemp co roku rośnie o kilkadziesiąt procent. Właściciel Sensi Hemp jest przekonany, że to efekt większej świadomości odnośnie leczniczych właściwości konopii.
– Ludzie coraz chętniej przechodzą ze szkodliwych środków farmaceutycznych na naturalne alternatywy. Z każdym rokiem liczba naszych sklepów rośnie wraz ze sprzedażą – mówi Daniel Pięciak.
Zwraca też uwagę, że obecnie ceny lokali na wynajem spadły do rekordowo niskich poziomów. Dlatego to może być bardzo dobry moment na decyzję o otwarciu sklepu.
Osoby, które chcą prowadzić sklep pod szyldem Sensi Hemp, nie muszą regulować opłaty wstępnej. Koszt otwarcia sklepu to ok. 40 tys. zł, które są potrzebne na zatowarowanie i 20-40 tys. zł na przygotowanie lokalu. Najlepsze sklepy osiągają zwrot z inwestycji już po kilku miesiącach. Średni czas to poniżej jednego roku. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu netto. Franczyzobiorcy mogą liczyć na zarobki powyżej 10 tys. zł po odliczeniu kosztów bieżących.
– Najlepsze potrafią jednak kilkukrotnie przekroczyć ten pułap – mówi Daniel Pięciak.
Sklepy Sensi Hemp są otwierane w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców i takich, w których nikt nie ma jeszcze wyłączności terytorialnej. Franczyzobiorcy przede wszystkim powinni znaleźć odpowiednią lokalizację na sklep. Sklepy Sensi Hemp zlokalizowane są przy głównych ulicach miast lub w dominujących galeriach handlowych.
– Poza tym bardzo ważne jest zaangażowanie na początkowym etapie rozwoju biznesu. O resztę zadbamy poprzez regularne szkolenia oraz opiekę, jaką oferujemy każdemu z naszych partnerów – mówi Daniel Pięciak.
Własna produkcja
Obecnie w sieci działają trzy placówki własne oraz 13 franczyzowych. W 2021 roku otworzyło się pięć nowych. W tym roku firma ma ambitne plany rozwojowe.
– Planujemy ekspansję na rynki zagraniczne oraz zwiększenie naszych możliwości produkcyjnych – mówi Daniel Pięciak.
Wyróżnikiem firmy na rynku jest duży nacisk na produkty własne. Firma robi je sama, rzemieślniczo. To m.in. herbatki, miody, susze, e-liquidy, czekolady. W sumie w ofercie ma 150 produktów, w tym 30 własnych. Aż 80 proc. sprzedaży opiera się o produkty własne.
– To gwarantuje potencjalnemu franczyzobiorcy ujednoliconą politykę cenową, brak konkurencji oraz możliwość oferowania naszych produktów w najniższych rynkowych cenach – mówi Daniel Pięciak.
Dodaje, że każdy franczyzobiorca poza sprzedażą detaliczną, dostaje od Sensi Hemp także możliwość równoczesnej sprzedaży hurtowej.
– Franczyzobiorca otrzymuje produkty w cenach 20-30 proc. niższych niż nasz cennik hurtowy, co pozwala mu na rozwinięcie dodatkowego źródła zarobku na poziomie danego regionu. W 2021 roku jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy również możliwość prowadzenia dedykowanego sklepu internetowego dla każdego z naszych sklepów, co również daje ogromny potencjał zarobkowy – mówi Daniel Pięciak.
WIZYTÓWKA MARKI SENSI HEMP
Sklepy z produktami konopnymi.
- 3 placówki własne
- 13 sklepów franczyzowych
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W ostatnich latach rozwój sieci franczyzowej Sensi Hemp zwolnił. Ale firma nie stała w miejscu.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
Kto może zostać franczyzobiorcą McDonald's oraz w jakie koncepty gastronomiczne warto zainwestować – m.in. o tym przeczytasz w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Dwa dni wybieraliśmy pomysły na biznes. W sobotę 17X ze względu na rygor czerwonej strefy targi zostały odwołane. Przeczytaj relację z dwóch dni targowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów