Nowa franczyza w gastronomii
Boston Wings & Pizza specjalizuje się w kuchni amerykańskiej. W menu są m.in. smażone skrzydełka z kurczaka, burgery, nachosy i pizza w amerykańskim wydaniu. Pierwszy lokal marki powstał w 2019 roku, a teraz koncept chce udostępnić swoją licencję na biznes franczyzobiorcom.
– Całe nasze menu powstało przy współpracy z amerykańskimi kucharzami z Bostonu – zapewnia Tomasz Siemieńczuk, właściciel Boston Wings & Pizza. – Wybierając naszą ofertę, franczyzobiorca zyskuje bezpośredni dostęp do know-how firmy, czyli gotowego przepisu, jak krok po kroku prowadzić ten biznes.
Format do wyboru
Koncept proponuje franczyzobiorcom kilka możliwości poprowadzenia biznesu, w zależności m.in. od tego, jakim budżetem dysponują i na jakim rynku chcą działać. Można poprowadzić lokal stacjonarny, albo punkt mobilny, jest też kilka opcji jeśli chodzi o zakres menu, jakie będzie proponowane klientom.
Pierwszy format to Boston Wings & Pizza w restauracji stacjonarnej. To oferta generalnie skierowana do miast liczących powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Trzeba dysponować lokalem z przeznaczeniem pod gastronomię o powierzchni 120 m2. Franczyzodawca dopuszcza też możliwość otwarcia restauracji w mniejszych miastach, wówczas wymagana powierzchnia to 50-70 m2.
– Wybierając lokalizacje trzeba też pamiętać, że potrzebna będzie koncesja na alkohol – podkreśla Tomasz Siemieńczuk.
Wysokość inwestycji w tym formacie franczyzodawca szacuje na 200-250 tys. zł.
Jest też możliwość otwarcia lokalu w food courcie galerii handlowej. Może to być Boston Wings & Pizza z pełnym menu albo któraś z opcji z okrojonym menu, czyli Boston Pizza, Boston Wings lub Boston Hot Dog. Koszt przystosowania lokalu do prowadzenia działalności gastronomicznej to wówczas 150-200 tys. zł.
Tańszy w inwestycji jest format kontenerowy. W pełni przygotowany to pracy kontener to wydatek rzędu 50 tys. zł. Można w nim poprowadzić Boston Wings, Boston Pizza lub Boston Hot Dog.
– Kontener może pracować tylko w sezonie, ale może też być biznesem całorocznym – wyjaśnia Tomasz Siemieńczuk.
Ostatnia propozycja to format typowo sezonowy, czyli riksza Boston Hot Dog, która kosztuje ok. 18,5 tys. zł.
Kto pierwszy, ten skorzysta
Wszyscy franczyzobiorcy, którzy zdecydują się na podpisanie umowy franczyzowej do końca tego roku, są zwolnieni z jednorazowej opłaty za przystąpienie do sieci (standardowo wynosi ona od 2 do 20 tys. zł, w zależności od wybranego formatu). Opłaty miesięczne w 2022 roku są natomiast o 50 procent niższe.
– Naszym franczyzobiorcom zapewniamy nie tylko prawo do działania pod znakiem towarowym Boston Wings & Pizza, ale również pomoc w wyborze lokalu, wsparcie przy zakupie wyposażenia, zaplecza kuchennego. Oferujemy też projekt dostosowany indywidualnie do lokalu oraz wsparcie w wykonaniu aranżacji – mówi Tomasz Siemieńczuk.
Franczyzobiorca otrzymuje również nadzór wykonawczy przy pracach remontowych i wykończeniowych.
– Prowadzenie restauracji, zwłaszcza na początku, nie jest łatwe. Nasza oferta obejmuje wsparcie na każdej płaszczyźnie: od wskazania najlepszych produktów, profesjonalne szkolenie pracowników, po zestaw gotowych przepisów. Jesteśmy do dyspozycji franczyzobiorców 24 godziny na dobę – dodaje właściciel Boston Wings & Pizza.
WIZYTÓWKA BOSTON WINGS&PIZZA
Sieć lokali z kuchnią amerykańską.
- kwota inwestycji od 18,5 tys. zł
- opłata wstępna od 2 do 20 tys. zł – w tym roku mniejsza o 50 proc.

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Nasze puby mogą uzyskać rentowność już w pierwszym miesiącu działalności. Obroty lokali mogą spokojnie sięgać 300-400 tys. zł – mówi Kamil Przybylski, menedżer ds. rozwoju i franczyzy Przybij Piątaka.
Yurii Hulkevych trzy lata temu otworzył pierwszy w Polsce lokal franczyzowy Lviv Croissants.
PapaGyros startuje z franczyzą. Co ma do zaoferowania franczyzobiorcom?
Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali