Wizyta u fryzjera bez umawiania
Sieć Haircut Express, której właścicielką jest Iryna Pohodina, istnieje na rynku od 1999 r. Z ofertą franczyzową wystartowała w 2013 r. Salony fryzjerskie tej marki działają w nietypowy sposób.
- Wizyty u nas odbywają się bez umówionych terminów. Ponadto w salonach nie ma administratorów, ich funkcję pełni samoobsługowy terminal. Znajdują się w nim wszystkie usługi wraz z cenami. Jego obsługa jest prosta. Klient wybiera usługę, terminal przyjmuje opłatę, wydaje resztę i rachunek – mówi Iryna Pohodina.
Podstawowe usługi
Firma wykonuje tylko podstawowe usługi fryzjerskie – strzyżenie, stylizację i farbowanie. To sieć, do której można przychodzić rodzinnie. Jest specjalna strefa dla dzieci.
Trudnym czasem dla sieci była pandemia.
- Wtedy salony były zamknięte i biznes stał się nieopłacalny. Dzisiaj się rozwijamy a nasze zyski rosną – mówi Irina Pohodina.
Rozwoju nie ogranicza także wojna w Ukrainie, choć temat jest bliski całej sieci.
- Aż 80 proc. naszego personelu pochodzi z Ukrainy, to jest także moja ojczyzna – mówi Irina Pohodina.
Dodaje, że z wysoką inflacją firma sobie poradziła
- Nasza działalność mieści się w segmencie ekonom+, dlatego mamy teraz więcej klientów. Ceny wokół rosną, ale my też ponieśliśmy stawki za nasze usługi, dlatego nie odczuwamy dużej różnicy – mówi Irina Pohodina.
Otwarcie salonu pod szyldem Haircut Express wymaga inwestycji rzędu do 200 tys. zł. Opłata wstępna to 23 tys. zł. Reszta jest potrzebna na wynajem lokalu, jego remont, wyposażenie, reklamę oraz materiały eksploatacyjne i kosmetyki. Część wyposażenia można jednak wziąć w leasing.
Kilka godzin dziennie
Lokal powinien mieć od 40 do 60 mkw. Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać ok. 1,5 roku. W ciągu roku można osiągnąć zysk na poziomie 9-12 tys. zł miesięcznie.
- Dużym plusem naszej działalności jest łatwość zarządzania. Zajmuje to nie więcej niż kilka godzin dziennie. Na początku na biznes trzeba poświęcić około 10 dni w miesiącu, a po roku pracy wystarczy pięć albo sześć – mówi Irina Pohodina.
W minionym roku firma otworzyła 10 salonów w Ukrainie, dwa w Warszawie i po jednym w Hiszpanii oraz Czechach. W tym roku planuje otwarcia w Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Szykuje się też do zaistnienia w Niemczech i Holandii.
- Cały czas otwieramy też nowe salony w Ukrainie, pomimo wojny – mówi Irina Pohodina.
W sumie w sieci HairCutExpress działa 150 salonów w pięciu krajach: Polsce, Ukrainie, Czechach, Hiszpanii i Kazachstanie. We franczyzie jest ponad 120 salonów, a każdy z franczyzobiorców ma ponad 2 salony, natomiast troje z nich – ponad 10.
W Polsce jest 20 salonów, w tym siedem franczyzowych.
WIZYTÓWKA HAIRCUT EXPRESS
- Kwota inwestycji: 200 tys. zł
- liczba placówek: 20 salonów w Polsce, w tym 7 franczyzowych
- zysk: po roku 9-12 tys. zł miesięcznie


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes otworzyć w dużym albo średnim mieście? Franczyza daje odpowiedź i na takie pytanie.
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
– Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem – mówi Andrzej Kostiuk z Haircut Express.
Obywatele Ukrainy to chętnie widziani przez franczyzodawców biorcy licencji. Mogą wybierać i wśród polskich, i wśród ukraińskich konceptów franczyzowych.
Pasywny biznes, który przynosi co miesiąc dochody bez żadnego wysiłku, to marzenie każdego z nas. Czy to w ogóle możliwe?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.