Biznes na każde czasy
Mariusz Koper prowadzi placówkę pod szyldem Mail Boxes Etc. od początku 2018 r.
– Kiedy skończyłem studia logistyczne, zacząłem szukać dla siebie jakiegoś biznesu. Chciałem, żeby był on związany z branżą transportową i magazynową – wspomina Mariusz Koper.
Duże wsparcie
Odezwał się do MBE i pojechał na rozmowę. Dowiedział się, jak działa firma, jakie możliwości rozwoju daje i wydało mu się to bardzo interesujące. Zdecydował się otworzyć placówkę. Pierwszy rok nie był dla niego łatwy. Musiał nauczyć się nie tylko rynku, ale i prowadzenia działalności. Dzięki wsparciu sieci przezwyciężył trudności.
– Franczyzodawca pomagał zarówno w spotkaniach handlowych, jak i szkoleniach merytorycznych. Odwiedzałem też inne punkty, żeby zobaczyć jak działają. Odbywałem spotkania sprzedażowe. To wszystko bardzo mi pomogło – mówi Mariusz Koper.
Dzisiaj jego biznes rośnie. Pandemia dotknęła go w niewielkim stopniu. Obecnie problemem są rosnące koszty u dostawców. Zamiar wprowadzania podwyżek zaczęli zgłaszać także kurierzy. Mocno rosną też ceny kartonów.
– Na szczęście można liczyć na duże zrozumienie wśród klientów, ponieważ wszyscy wiedzą, jaka jest sytuacja na rynku. Inflacja i rosnące koszty dotykają nas wszystkich – mówi Mariusz Koper.
Dodaje, że MBE na tym rynku radzi sobie dobrze. Logistyka i e-commerce mocno rosną, na czym zyskuje także MBE.
– Wolumen przesyłek rośnie skokowo w ostatnich latach, więc dodatkowe koszty kompensują się w związku z większym zainteresowaniem naszymi usługami – mówi Mariusz Koper.
Jego zdaniem, aby z powodzeniem prowadzić placówkę MBE trzeba się przygotować na ciężką pracę, szczególnie na samym początku. Co prawda wsparcie ze strony franczyzodawcy jest duże, ale wiele zależy także od franczyzobiorcy.
– Nasz produkt wymaga czasu, poszukiwania klienta niestandardowego, który potrzebuje usług skrojonych na miarę swoich oczekiwań. Jednak biznes z pewnością jest zyskowny i daje duże perspektywy rozwoju – uważa Mariusz Koper.
W stronę cyfryzacji
Mail Boxes Etc. to jedna z największych na świecie sieci centrów franczyzowych specjalizujących się przede wszystkim w wysyłkach kurierskich, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, a także w pakowaniu i zabezpieczaniu przesyłek do transportu, w projektowaniu graficznym, druku cyfrowym i wielkoformatowym oraz wynajmie skrytek adresowych z możliwością rejestracji działalności gospodarczej pod adresem placówki MBE. Sieć skupia się na obsłudze klientów B2B. W związku z tym lokal, w którym będzie się mieścił punkt MBE, powinien znajdować się na parterze, żeby wygodnie można było podjechać pod niego samochodem.
– W ostatnim czasie wprowadziliśmy również szereg rozwiązań informatycznych, umożliwiających obsługę klientów na odległość oraz zmierzających do cyfryzacji pracy punktów. Zdajemy sobie sprawę z tego, że bez położenia nacisku na digitalizację, damy się dogonić rynkowi. Dlatego też w ostatnim czasie nabyliśmy firmy takie jak PrestaShop (wiodąca w Europie platforma do prowadzenia sklepów internetowych) czy GEL Proximity (Włoski startup technologiczny usprawniający dostarczanie przesyłek na ostatniej mili), których to nabycie umożliwia nam mocne wejście w rynek e-commerce – mówi Daniel Sułek, country manager w MBE.
Franczyzobiorca zainteresowany przystąpieniem do sieci Mail Boxes Etc. powinien posiadać na inwestycję co najmniej 90-100 tys. zł. Kwota inwestycji waha się w zależności od lokalizacji placówki oraz wybranej
metody finansowania jej otwarcia. Opłata licencyjna wynosi 40 tys. zł netto, a opłata za platformę technologiczną 4 tys. zł netto. W trakcie trwania współpracy MBE pobiera opłatę franczyzową w wysokości 10% wartości obrotu placówki, którą to kwotę przeznacza między innymi na marketing i rozwój nowych narzędzi.
WIZYTÓWKA MAIL BOXES ETC.
- Kwota inwestycji: 90-100 tys. zł
- Opłata licencyjna: 40 tys. zł netto
- Opłaty: 10 proc. wartości obrotu placówki


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
W branży spożywczej dominują dziś duże sieci. Najbardziej znane marki znajdziecie na Targach Franczyza.
Świat franczyzy w Polsce już wkrótce znów wstrzyma oddech – zbliżają się Targi Franczyza 2025 – to najważniejsze i najbardziej elitarne wydarzenie tego typu w naszym regionie.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...