Marketing pierwszej potrzeby
Michał Budnik prowadzi własną firmę sprzątającą, która zatrudnia ponad 40 osób.
- Nie chciałem jej rozwijać bardziej, żeby nie stała się korporacją. Zastanawiałem się nad innym kierunkiem rozwoju. Chodziło mi o biznes, który stanowiłby dla mnie dodatkowe źródło dochodu i jednocześnie pomógł w prowadzeniu firmy sprzątającej – mówi Michał Budnik.
Intensywne poszukiwania
Ciągnęło go do internetu, ponieważ wszystko dzisiaj idzie w tym kierunku. Był przekonany, że właśnie tam warto znaleźć dla siebie miejsce. Poza tym już od dłuższego czasu poszukiwał agencji marketingowej, która skoncentrowałaby się na jego potrzebach i pomogła mu wypromować firmę w sieci.
- Współpracowałem z dużą liczbą agencji i wielokrotnie się sparzyłem. Kiedy pojechałem na rozmowę do Ad Awards, ich przekaz bardzo do mnie przemówił. Zdecydowałem się na działalność pod ich szyldem – opowiada Michał Budnik.
Własną agencję Ad Awards prowadzi już dwa lata i jest bardzo zadowolony. Przyswojenie wiedzy na temat reklamy i marketingu to żaden problem. W biznesie bardzo pomaga mu natomiast to, że sam jest przedsiębiorcą.
- Dzięki temu znam potrzeby i bolączki innych przedsiębiorców. Umiem się postawić w roli różnych firm, zdiagnozować ich problemy i potrzeby oraz przedstawić konkretne rozwiązania – mówi Michał Budnik.
Dodatkowo dzięki prowadzeniu firmy pod szyldem Ad Awards łatwiej wypromować mu także własną firmę.
- Samo działanie w agencji jest bardzo przyjemne. Mam duże wsparcie z centrali i współpraca układa się bardzo dobrze – mówi Michał Budnik.
Zapewnia, że bycie franczyzobiorcą tej sieci to dobry sposób na pozyskiwanie pasywnego dochodu. Generalnie franczyzobiorcy dostają z centrali kontakty do firm, które są zainteresowane produktami marketingowymi. Rolą franczyzobiorcy jest pojechać do nich, porozmawiać, zaprezentować ofertę firmy i znaleźć płaszczyzny do współpracy.
- Moje zadanie to obsługa klienta, czyli zaprezentowanie mu oferty, a jeśli zdecyduje się na współpracę, to przekazanie go do centrali, żeby podpisał kontrakt – mówi Michał Budnik.
Z duchem czasu
Jego zdaniem w zależności od zaangażowania franczyzobiorcy można na tym biznesie zarabiać od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Rynek sprzyja, bo zainteresowanie firm marketingiem cały czas rośnie, pomimo zawirowań gospodarczych.
- Moim zdaniem marketing to jest dla firm taka sama konieczność, jak księgowość. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi i cały czas działa w zakresie promowania. Trzeba podążać z duchem czasu – mówi Michał Budnik.
Reklama internetowa to w ostatnich latach dynamicznie rozwijający się obszar. Pandemia tylko na chwilę zatrzymała proces ostatecznie go wzmacniając. Wartość wydatków w tym sektorze rośnie w szybkim tempie. W ubiegłym roku był to wzrost o 21 proc. w stosunku do czasu sprzed pandemii. Z najnowszego raportu rynku reklamy publikowanego przez Publicis Groupe Polska wynika, że od początku 2022 wydatki na reklamę internetową wzrosły o kolejne 9 proc. Ta tendencja znajduje również odbicie w AD Awards - sprzedaż marki rośnie o 30 proc. rocznie. Firma działa na rynku od ponad 10 lat. Ma jedną jednostkę własną i 11 franczyzowych. Na start wystarczy 15 tys. zł netto. Tyle wynosi opłata licencyjna. Nie trzeba posiadać biura. Franczyzobiorcy zarabiają na sprzedaży produktów takich jak sklepy, strony internetowe, aplikacje, pozycjonowanie SEO, kampanie Google, e - commerce, Facebook, Linkedin, Tik Tok, YouTube.
WIZYTÓWKA MARKI AD AWARDS
- jedna placówka własna i 11 franczyzowych
- opłata licencyjna – 15 tys. zł


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Czy jedna decyzja może znacząco wpłynąć na ścieżkę zawodową? Historia Anny Lango-Zagórskiej to dowód na to, że czasem warto zaryzykować.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...