Kodano Optyk – dobry biznes na złe czasy
Zdaniem franczyzodawcy Kodano Optyk rynek optyczny w Polsce ma duży potencjał.
– Rynek jest niedoszacowany i wciąż stwarza bardzo dużo możliwości do rozwoju – uważa Konrad Kuska, specjalista ds. rozwoju Kodano Optyk. – Można to w prosty sposób porównać z liczbą salonów optycznych, jaka jest w Polsce, a jaka jest na przykład u naszych zachodnich sąsiadów, oczywiście zachowując proporcję w liczbie mieszkańców. Dominująca sieć w Polsce ma około 230 salonów, a dominująca sieć w Niemczech ma tych salonów już ponad 700.
Przedstawiciel sieci podkreśla, że rosnąca inflacja i sytuacja geopolityczna nie wpłynęła w większym stopniu na rozwój sieci.
– Warto podkreślić, że od powstania marki Kodano Optyk żaden z naszych salonów nie został zamknięty i każdy z 58 jest rentowny – dodaje Konrad Kuska.
Własny salon optyczny
Sieć salonów własnych Kodano Optyk rozwija od ponad pięciu lat, jednak najbardziej dynamiczny okres pod względem wzrostu odnotowała w latach 2020-2022.
– Tylko w 2021 roku otworzyliśmy 28 salonów własnych w największych centrach handlowych w całej Polsce – podkreśla Konrad Kuska. - Otwarcie pierwszych salonów franczyzowych będzie miało miejsce jeszcze w okresie wakacyjnym. Zaawansowane rozmowy prowadzone są z kolejnymi franczyzobiorcami. W tym roku, na pewno podpiszemy kilka nowych umów franczyzowych.
Kodano Optyk nie wyklucza otwierania salonów franczyzowych w małych miastach, jednak sugeruje, aby były to miejscowości nie mniejsze niż 40 tys. mieszkańców.
– Generalną zasadą naszego planu rozwoju jest pozyskanie lokalizacji, które pokryją miasta mniejsze niż wojewódzkie – wyjaśnia Konrad Kuska.
Jeśli chodzi o wymaganą powierzchnię, to zaczynać można od ok. 35-40 m2. To lokal, w którym mieści się ekspozycja oraz gabinet badań. Optymalna wielkość zależy od konkretnej lokalizacji - miasta, liczby ludności, konkurencji. Salon na pewno warto otworzyć się w centrum handlowym lub w samym centrum miasta - ale ostateczny wybór lokalizacji zawsze jest poprzedzony analizą rynku.
Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto. Maksymalna kwota, która może być potrzebna to ok. 200 tys. zł netto – większość można sfinansować leasingiem. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, wartości pierwszego zatowarowania.
– Pomagamy naszym franczyzobiorcom, zaczynając od pomocy w ocenie potencjału wybranej lokalizacji, następnie salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci – mówi Konrad Kuska. – Lokal zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali marki Kodano. Ceny te są nieosiągalne dla mniejszych sieci optycznych. Zapewniamy najnowocześniejszą szlifiernię centralną i najkrótszy czas oczekiwania na wykonanie zlecenia.
Gwarantowana marża
Od kandydatów na franczyzobiorców Kodano Optyk nie wymaga doświadczenia ani wiedzy branżowej.
– Wyszkolimy franczyzobiorcę i jego załogę, zwrócimy uwagę na najważniejsze aspekty prowadzenia salonu optycznego, na sprzedaż i usługę badania wzroku – wylicza Konrad Kuska. – Zapewnimy wsparcie regionalnych kierowników sprzedaży, specjalistów i najlepszych sprzedawców. Także skuteczny globalny marketing prowadzony przez zespół z wieloletnim doświadczeniem, m.in. reklamy w telewizji i najpopularniejszych stronach internetowych.
Franczyzobiorca, który sam będzie pracował w salonie oczywiście jest najbardziej pożądany. Można też jednak zatrudnić kierownika, który będzie odpowiadał za prawidłowe funkcjonowanie salonu. Potrzebny jest również optometrysta, nie musi być jednak zatrudniony w pełnym wymiarze godzin.
– Sam franczyzobiorca może zostać osobą badającą wzrok, po przejściu odpowiedniego kursu – dodaje Konrad Kuska.
Franczyzobiorcy Kodano Optyk mają zagwarantowaną marżę na poziomie minimum 60 proc. W przypadku gdy takiej marży nie uda się osiągnąć franczyzodawca refunduje różnicę.
Według szacunków, inwestycja może się zwrócić nawet w pół roku, ale przeciętny czas oczekiwania to od 18 do 24 miesięcy.
Jedyna opłata jaką ponosi franczyzobiorca względem franczyzodawcy to 500 zł, na pokrycie kosztów związanych z wysyłkami, kontaktem i bieżącym wsparciem.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 58 salonów
- wysokość inwestycji min. 80 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Rynek okularów i soczewek jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów gospodarki.
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
W sobotę, 8 czerwca 2024 roku, w malowniczo położonym hotelu Warszawianka nad Zegrzem, odbyła się uroczysta gala z okazji otwarcia 100. lokalu sieci Kodano Optyk.
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...