Kodano Optyk – dobry biznes na złe czasy

Ile na start / Według szacunków franczyzodawcy Kodano Optyk, inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto.
Czwartek
04.08.2022
Kodano Optyk gwarantuje franczyzobiorcom marżę na poziomie minimum 60 proc. W przypadku gdy takiej marży nie uda się osiągnąć - franczyzodawca refunduje różnicę.
 

Zdaniem franczyzodawcy Kodano Optyk rynek optyczny w Polsce ma duży potencjał.

– Rynek jest niedoszacowany i wciąż stwarza bardzo dużo możliwości do rozwoju – uważa Konrad Kuska, specjalista ds. rozwoju Kodano Optyk. – Można to w prosty sposób porównać z liczbą salonów optycznych, jaka jest w Polsce, a jaka jest na przykład u naszych zachodnich sąsiadów, oczywiście zachowując proporcję w liczbie mieszkańców. Dominująca sieć w Polsce ma około 230 salonów, a dominująca sieć w Niemczech ma tych salonów już ponad 700.

Przedstawiciel sieci podkreśla, że rosnąca inflacja i sytuacja geopolityczna nie wpłynęła w większym stopniu na rozwój sieci.

– Warto podkreślić, że od powstania marki Kodano Optyk żaden z naszych salonów nie został zamknięty i każdy z 58 jest rentowny – dodaje Konrad Kuska.

Własny salon optyczny

Sieć salonów własnych Kodano Optyk rozwija od ponad pięciu lat, jednak najbardziej dynamiczny okres pod względem wzrostu odnotowała w latach 2020-2022.

– Tylko w 2021 roku otworzyliśmy 28 salonów własnych w największych centrach handlowych w całej Polsce – podkreśla Konrad Kuska. - Otwarcie pierwszych salonów franczyzowych będzie miało miejsce jeszcze w okresie wakacyjnym. Zaawansowane rozmowy prowadzone są z kolejnymi franczyzobiorcami. W tym roku, na pewno podpiszemy kilka nowych umów franczyzowych.

Kodano Optyk nie wyklucza otwierania salonów franczyzowych w małych miastach, jednak sugeruje, aby były to miejscowości nie mniejsze niż 40 tys. mieszkańców.

– Generalną zasadą naszego planu rozwoju jest pozyskanie lokalizacji, które pokryją miasta mniejsze niż wojewódzkie – wyjaśnia Konrad Kuska.

Jeśli chodzi o wymaganą powierzchnię, to zaczynać można od ok. 35-40 m2. To lokal, w którym mieści się ekspozycja oraz gabinet badań. Optymalna wielkość zależy od konkretnej lokalizacji - miasta, liczby ludności, konkurencji. Salon na pewno warto otworzyć się w centrum handlowym lub w samym centrum miasta - ale ostateczny wybór lokalizacji zawsze jest poprzedzony analizą rynku.

Według szacunków franczyzodawcy, inwestycja w salon rozpoczyna się od 80 tys. zł netto. Maksymalna kwota, która może być potrzebna to ok. 200 tys. zł netto – większość można sfinansować leasingiem. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, wartości pierwszego zatowarowania.

– Pomagamy naszym franczyzobiorcom, zaczynając od pomocy w ocenie potencjału wybranej lokalizacji, następnie salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci – mówi Konrad Kuska. – Lokal zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali marki Kodano. Ceny te są nieosiągalne dla mniejszych sieci optycznych. Zapewniamy najnowocześniejszą szlifiernię centralną i najkrótszy czas oczekiwania na wykonanie zlecenia.

Gwarantowana marża

Od kandydatów na franczyzobiorców Kodano Optyk nie wymaga doświadczenia ani wiedzy branżowej.

– Wyszkolimy franczyzobiorcę i jego załogę, zwrócimy uwagę na najważniejsze aspekty prowadzenia salonu optycznego, na sprzedaż i usługę badania wzroku – wylicza Konrad Kuska. – Zapewnimy wsparcie regionalnych kierowników sprzedaży, specjalistów i najlepszych sprzedawców. Także skuteczny globalny marketing prowadzony przez zespół z wieloletnim doświadczeniem, m.in. reklamy w telewizji i najpopularniejszych stronach internetowych.

Franczyzobiorca, który sam będzie pracował w salonie oczywiście jest najbardziej pożądany. Można też jednak zatrudnić kierownika, który będzie odpowiadał za prawidłowe funkcjonowanie salonu. Potrzebny jest również optometrysta, nie musi być jednak zatrudniony w pełnym wymiarze godzin.

– Sam franczyzobiorca może zostać osobą badającą wzrok, po przejściu odpowiedniego kursu – dodaje Konrad Kuska.

Franczyzobiorcy Kodano Optyk mają zagwarantowaną marżę na poziomie minimum 60 proc. W przypadku gdy takiej marży nie uda się osiągnąć franczyzodawca refunduje różnicę.

Według szacunków, inwestycja może się zwrócić nawet w pół roku, ale przeciętny czas oczekiwania to od 18 do 24 miesięcy.

Jedyna opłata jaką ponosi franczyzobiorca względem franczyzodawcy to 500 zł, na pokrycie kosztów związanych z wysyłkami, kontaktem i bieżącym wsparciem.

 

WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • 58 salonów
  • wysokość inwestycji min. 80 tys. zł netto

Konrad Kuska, specjalista ds. rozwoju Kodano Optyk: / "Od powstania marki Kodano Optyk żaden z naszych salonów nie został zamknięty i każdy z 58 jest rentowny."

POPULARNE NA FORUM

Apteka we franczyzie?

Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...

7 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2021
Apteka we franczyzie?

This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...

7 wypowiedzi
ostatnia 08.02.2021
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"

Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...

1 wypowiedzi
ostatnia 29.07.2020
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.04.2020
Sklep z ziołami

W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...

13 wypowiedzi
ostatnia 26.07.2019
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)

Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...

5 wypowiedzi
ostatnia 03.12.2018
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie

Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018