Franczyza z niską kwotą wejścia
Jaka jest obecna kondycja branży dowozów?
Rynek cały czas jest bardzo dynamiczny. Coraz więcej restauratorów profesjonalizuje dowozy i przekazuje ich obsługę wyspecjalizowanym partnerom, takim jak my. Obserwujemy też niesłabnące zainteresowanie ze strony konsumentów. Cały czas rozwija się również segment dowozów zakupów.
Jak to się przekłada na rozwój waszej sieci?
Sieć Stava liczy obecnie 59 oddziałów. W tym roku podpisaliśmy już 18 umów franczyzowych. Szukamy franczyzobiorców we wszystkich miastach, liczących powyżej 40 tys. mieszkańców.
Ile pieniędzy trzeba mieć, aby otworzyć z wami biznes?
Na starcie wymagamy od kandydatów jedynie 10 tys. zł. Te pieniądze potrzebne są przede wszystkim na to, aby pokryć koszty związane z przejazdem, noclegiem, a także wyżywieniem w trakcie odbywania szkoleń oraz zakupić środki ochrony indywidualnej dla siebie i pracowników. Co ważniejsze jednak, oferujemy gwarancję zysku na piśmie. Każdy franczyzobiorca przed podpisaniem umowy otrzyma informację, jaki poziom zysku zostanie mu zagwarantowany. Jeżeli będzie prowadził oddział zgodnie z modelem Stava i bieżącymi zaleceniami, a mimo wszystko takiego zysku nie osiągnie, wyrównamy różnicę niezależnie od tego, jak duża ona będzie. Gdybyśmy jednak nie byli pewni swojego modelu biznesowego i know-how – nie oferowalibyśmy takiej gwarancji. Jesteśmy więc spokojni, że nie będą to częste sytuacje.
Na jakie wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy Stava?
Stava posiada środki, aby finansować start oddziału franczyzowego. Dlatego, aby otworzyć oddział, ze strony franczyzobiorcy wystarczy wspomniane 10 tys zł. My natomiast finansujemy wyposażenie oddziału. Ponadto zlikwidowaliśmy opłatę wstępną oraz wspieramy naszych partnerów w pozyskaniu leasingu.
Oprócz tego zapewniamy kompleksowe wsparcie naszej centrali w starcie każdego oddziału, szeroki wachlarz szkoleń oraz narzędzia potrzebne do prowadzenia oddziału z zyskiem – system do automatyzacji zleceń dla kurierów i optymalizacji logistyki oraz specjalne narzędzie do zarządzania finansami. Każdy franczyzobiorca może także korzystać ze stałego wsparcia zespołu centrali sieci – centralnego działu sprzedaży, indywidualnego opiekuna regionu, key account menedżera, kooordynacji i zespołu IT.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI STAVA
Firma z branży gastro-kurierskiej.
- 59 oddziałów
- min. kwota inwestycji 10 tys. zł
Paweł aksamit, prezes zarządu Stava S.A. / "Coraz więcej restauratorów profesjonalizuje dowozy i przekazuje ich obsługę wyspecjalizowanym partnerom, takim jak my". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Nowości na rynku franczyzy
/28.04.2024
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Stava proponuje nowy model współpracy – dla inwestorów, którzy wolą mniej angażować się w prowadzenie biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali