Franczyza z niską kwotą wejścia

Dowozy w sieci / Sieć Stava liczy obecnie 59 oddziałów.
Niedziela
02.10.2022
– Wystarczy 10 tys. zł, aby otworzyć oddział Stava – zapewnia Paweł Aksamit, prezes zarządu spółki akcyjnej Stava.
 

Jaka jest obecna kondycja branży dowozów?

Rynek cały czas jest bardzo dynamiczny. Coraz więcej restauratorów profesjonalizuje dowozy i przekazuje ich obsługę wyspecjalizowanym partnerom, takim jak my. Obserwujemy też niesłabnące zainteresowanie ze strony konsumentów. Cały czas rozwija się również segment dowozów zakupów.

Jak to się przekłada na rozwój waszej sieci?

Sieć Stava liczy obecnie 59 oddziałów. W tym roku podpisaliśmy już 18 umów franczyzowych. Szukamy franczyzobiorców we wszystkich miastach, liczących powyżej 40 tys. mieszkańców.

Ile pieniędzy trzeba mieć, aby otworzyć z wami biznes?

Na starcie wymagamy od kandydatów jedynie 10 tys. zł. Te pieniądze potrzebne są przede wszystkim na to, aby pokryć koszty związane z przejazdem, noclegiem, a także wyżywieniem w trakcie odbywania szkoleń oraz zakupić środki ochrony indywidualnej dla siebie i pracowników. Co ważniejsze jednak, oferujemy gwarancję zysku na piśmie. Każdy franczyzobiorca przed podpisaniem umowy otrzyma informację, jaki poziom zysku zostanie mu zagwarantowany. Jeżeli będzie prowadził oddział zgodnie z modelem Stava i bieżącymi zaleceniami, a mimo wszystko takiego zysku nie osiągnie, wyrównamy różnicę niezależnie od tego, jak duża ona będzie. Gdybyśmy jednak nie byli pewni swojego modelu biznesowego i know-how – nie oferowalibyśmy takiej gwarancji. Jesteśmy więc spokojni, że nie będą to częste sytuacje.

Na jakie wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy Stava?

Stava posiada środki, aby finansować start oddziału franczyzowego. Dlatego, aby otworzyć oddział, ze strony franczyzobiorcy wystarczy wspomniane 10 tys zł. My natomiast finansujemy wyposażenie oddziału. Ponadto zlikwidowaliśmy opłatę wstępną oraz wspieramy naszych partnerów w pozyskaniu leasingu.
Oprócz tego zapewniamy kompleksowe wsparcie naszej centrali w starcie każdego oddziału, szeroki wachlarz szkoleń oraz narzędzia potrzebne do prowadzenia oddziału z zyskiem – system do automatyzacji zleceń dla kurierów i optymalizacji logistyki oraz specjalne narzędzie do zarządzania finansami. Każdy franczyzobiorca może także korzystać ze stałego wsparcia zespołu centrali sieci – centralnego działu sprzedaży, indywidualnego opiekuna regionu, key account menedżera, kooordynacji i zespołu IT.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA MARKI STAVA

Firma z branży gastro-kurierskiej.

  • 59 oddziałów
  • min. kwota inwestycji 10 tys.

Paweł aksamit, prezes zarządu Stava S.A. / "Coraz więcej restauratorów profesjonalizuje dowozy i przekazuje ich obsługę wyspecjalizowanym partnerom, takim jak my".