Ewa Kozłowska, expansion menedżer w Northgate Logistics / "Niekiedy trafiają się rozmówcy, którzy przychodzą do nas z nadzieją, że wraz z naszą franczyzą kupią sobie miejsce pracy – takie jednoosobowe biuro spedycyjne. Tymczasem ideą naszego biznesu jest rozwój oparty na budowaniu zespołu i pozyskiwaniu nowych klientów. Tego nie da się zrobić solo".
Piątek
06.01.2023
– Na pierwszym spotkaniu często obalamy mit, że działalność spedycyjna wymaga zakupu floty samochodów ciężarowych – mówi Ewa Kozłowska, expansion menedżer w Northgate Logistics.
 

Jakie pytanie słyszy pani najczęściej na rozmowach z kandydatami na franczyzobiorców Northgate Logistics?

Są dwa takie pytania. Jako pierwsze najczęściej pada pytanie „ile ciężarówek muszę kupić?” Nasi kandydaci są mile zaskoczeni, kiedy dowiadują się, że ani jednej. Na pierwszym spotkaniu często obalamy mit, że działalność spedycyjna wymaga zakupu floty samochodów ciężarowych. Nie wymaga, albowiem zajmujemy się pośrednictwem w organizacji transportu, nie samym transportem. Zza naszych biurek zlecamy transport na cały świat.

A jakie jest to drugie pytanie?

Kiedy już ustalimy zakres działalności biura partnera, pojawia się pytanie: „skąd wezmę klientów?” Kiedy kandydat słyszy, że nasza baza liczy blisko 20 tys. kontaktów, widzę uczucie ulgi. Zwykle w tym miejscu tłumaczymy kandydatom, że sam kontakt z bazy to nie wszystko, bo w naszym biznesie potrzebne jest budowanie relacji z klientem.

Przyszli franczyzobiorcy często pytają również o zakres obowiązków partnera Northgate Logistics. Chcą wiedzieć, jak powinni zorganizować biuro, ilu pracowników zatrudnić w pierwszym roku działalności, a ilu w kolejnych latach. Warto wówczas uświadomić kandydatom, że nie powinni zaczynać od zbyt małego biura, gdyż stosunkowo szybko będą potrzebować kolejnych pracowników.

Czy jest jakaś odpowiedź, która rozczarowuje kandydatów?

Niekiedy trafiają się rozmówcy, którzy przychodzą do nas z nadzieją, że wraz z naszą franczyzą kupią sobie miejsce pracy – takie jednoosobowe biuro spedycyjne. Tymczasem ideą naszego biznesu jest rozwój oparty na budowaniu zespołu i pozyskiwaniu nowych klientów. Tego nie da się zrobić solo. Większość kandydatów to rozumie i akceptuje.

Czy wasi kandydaci chcą wiedzieć, ile można zarobić?

Oczywiście, że chcą! Większość kandydatów długo powstrzymuje się z zadaniem tego pytania, nie wytrzymują. W tym miejscu pokazujemy cele sprzedażowe i tłumaczymy, na czym zarabiają obie strony tego biznesu oraz jaki budżet trzeba zrealizować, żeby osiągnąć określone zyski. Konkret to podstawa.

Co o swoich przyszłych franczyzobiorcach chce wiedzieć Northgate Logistics?

Przedmiotem naszego zainteresowania w czasie rozmowy z kandydatem jest lokalizacja przyszłego biura, doświadczenie zawodowe i biznesowe kandydata oraz doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Pytamy też o posiadany kapitał i wysokość spodziewanych zarobków. Chcemy również wiedzieć, czy franczyzobiorca chce prowadzić biuro samodzielnie, z rodziną czy wspólnikiem. Na koniec pytamy, dlaczego wybrał markę Northgate Logistics oraz skąd dowiedział się o naszej franczyzie.

Jakie są plany firmy na 2023 rok?

Stawiamy na zrównoważony rozwój. Nastawiamy się na otwieranie kilku nowych biur rocznie. To tempo, które pozwala na efektywne wdrożenie nowych partnerów. Poszukujemy partnerów na terenie całego kraju, ale również wewnątrz firmy. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma kandydatami zarówno z południa jaki i z centrum Polski. Natomiast na północy otwiera nam się obecnie biuro w Wejherowie. Będzie je prowadziła pierwsza franczyzobiorczyni w naszej organizacji. Pani Aneta Schlomm ma już doświadczenie, bo wywodzi się z Northgate Logistics. Start placówki zaplanowany jest na styczeń 2023 roku.

Rozmawiał Marcin Kaleta

 

WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS

Sieć biur spedycyjnych.

  • liczba placówek własnych: 6
  • liczba placówek franczyzowych: 4

Początek współpracy / Na zdjęciu Aneta Schlomm (po środku), właścicielka biura Northgate Logistics z Wejherowa, wraz z przedstawicielami centrali firmy.

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020