Nowy program Żabki dla franczyzobiorców
Każdy nowy przedsiębiorca rozpoczynający współpracę w tym okresie otrzyma 10 tys. zł na start. Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach od rozpoczęcia współpracy. Nowi przedsiębiorcy otrzymują na start lokal, który jest w pełni wyposażony w sprzęt, meble oraz monitoring. Placówki otwierane są nie tylko w największych miastach, ale ostatnio sieć kładzie duży nacisk na rozwój w małych miejscowościach, które liczą poniżej 20-30 tys. mieszkańców.
Samochód do dyspozycji
Dla przedsiębiorców, którzy zdecydowali się prowadzić sklep w mniejszych miastach, sieć franczyzowa przygotowała dodatkowe udogodnienia. Jednym z nich jest tzw. auto na start – gdy przedsiębiorca prowadzi Żabkę w miejscowości do 30 tys. mieszkańców, a sam mieszka w innej lokalizacji i jednocześnie nie ma zapewnionego innego środka transportu, wówczas otrzymuje od sieci na rok samochód oraz kartę paliwową o wartości 500 zł brutto. Dodatkowo, przez 12 miesięcy, franczyzobiorca może skorzystać z pakietu relokacyjnego, czyli comiesięcznego wsparcia finansowego, które otrzyma w momencie zmiany miejsca zamieszkania, aby otworzyć sklep w małej miejscowości do 50 tys. mieszkańców.
Niwelują ograniczenia
W ramach strategii odpowiedzialności, Żabka dąży m.in. do podniesienia satysfakcji franczyzobiorców ze współpracy z siecią. Firma oferuje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb swoich pracowników, wspiera również w tym aspekcie franczyzobiorców z niepełnosprawnością. Przykładem jest Paweł Błachowicz, który porusza się na wózku inwalidzkim i jednocześnie zarządza dwoma placówkami pod szyldem Żabki. Gdy w 2017 roku przystępował do sieci, firma nie była w pełni przygotowana na jego potrzeby. Szybko jednak wyszła im naprzeciw i już drugi sklep zaprojektowała według jego wskazówek.
– Sieć zainwestowała kilkaset tysięcy złotych, by sklep w pełni odpowiadał moim wymogom. Wszystko jest do mnie dopasowane: całkowite wyposażenie sklepu, drożność korytarzy między regałami, toaleta, biurko… mógłbym długo wymieniać. W ciągu trzech lat w okresie pomiędzy otwarciem moich dwóch sklepów, czyli 2017 a 2020 rokiem, Żabka bardzo się zmieniła. Nadal ewoluuje, ale wtedy po raz pierwszy zauważyłem tak wyraźnie ten proces. Żabka dostrzega zmieniającą się rzeczywistość i stawia na ludzi. Obserwuje otoczenie, wyciąga wnioski i wdraża je w swoją politykę rozwoju – mówi Paweł Błachowicz. Wyróżnikiem Żabki na rynku jest nowoczesna technologia, która stanowi podstawę funkcjonowania poszczególnych sklepów i całej sieci. Wsparciem i podstawowym narzędziem wykorzystywanym codziennie przez franczyzobiorców jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania za pomocą smartfonu. Także ten element Paweł Błachowicz wskazuje jako duże udogodnienie. – System jest otwarty, dzięki czemu mogę logować się z każdego miejsca, skontrolować czas dostawy, zbliżający się termin ważności produktów, zamówić nowy towar, sprawdzić stan kasy i wiele innych elementów niezbędnych do sprawnego funkcjonowania sklepu. To duże ułatwienie, szczególnie dla mnie, chociaż staram się być na miejscu w każdym z moich sklepów codziennie – zapewnia Paweł Błachowicz.
Polisa na biznes
W ramach sieci działa Rada Franczyzobiorców. Jest to organ konsultacyjny, z którym omawiane są wszelkie kwestie związane ze współpracą partnerską, rozwojem w Żabce nowych inicjatyw i funkcjonowaniem sklepów. To reprezentacja wszystkich franczyzobiorców zrzeszonych w sieci Żabka.
– Niezwykle dla nas ważny jest nieustanny rozwój naszych przedsiębiorców, odpowiadanie na ich oczekiwania i zapewnianie komfortu oraz bezpieczeństwa w prowadzonych przez nich placówkach. Innowacyjność to kluczowy element rozwoju naszej sieci. Łączymy te obszary, dostarczając franczyzobiorcom nowe rozwiązania pozwalające im na jeszcze sprawniejsze i efektywniejsze zarządzanie sklepami, a także wspomagające pracę ich personelu. Dzięki nim mogą dostosowywać się do zmian czy wyzwań rynkowych oraz natychmiast reagować na potrzeby klientów – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Sieć zapewnia wsparcie marketingowe, zaplecze logistyczne oraz serwisowe. Franczyzobiorcy mają zapewnione regularne dostawy zamówionego towaru „pod drzwi”. Żabka ponosi także koszty remontu, adaptacji lokalu i jego wyposażenia. Umowę franczyzową kandydaci na franczyzobiorców otrzymują na tyle wcześnie, by bez pośpiechu mogli zapoznać się z jej zapisami i w razie potrzeby skonsultowali je z prawnikiem lub kimś zaufanym. Wchodzi ona w życie dopiero po zakończeniu procesu rekrutacji i zaliczeniu egzaminu końcowego.
Podpisywana jest na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia. Ważne jest również to, że firma oferuje unikatowe na rynku ubezpieczenie zbiorowe, tzw. polisę na biznes, która zabezpiecza przedsiębiorcę przed ewentualnym niepowodzeniem. Poza tym, nowi przedsiębiorcy w sieci objęci są też na początku współpracy indywidualnym szkoleniem teoretycznym i praktycznym. Trwa ono od 15 do 17 dni roboczych i realizowane jest na podstawie indywidualnie dopasowanego programu, uwzględniającego doświadczenie kandydata. Odbywa się w sklepie trenerskim, gdzie przyszły franczyzobiorca zapoznaje się ze wszystkimi aspektami prowadzenia sklepu. Po odbyciu szkolenia wdrożeniowego nowy franczyzobiorca objęty jest trzymiesięcznymi, dodatkowymi szkoleniami onbordingowymi oraz procesem szkoleń rozwojowych w ramach całego okresu współpracy z siecią. W ramach wsparcia rozwoju franczyzobiorców, Żabka oferuje również Platformę Rozwojową kumulującą narzędzia szkoleniowe (e-learningi, instruktarze, webinaria) oraz zapewnia dostęp do kompendium informacji dotyczących zasad współpracy z siecią. Choć nie ma firmy, która w dzisiejszych czasach nie odczuwałaby trudności, to branża spożywczo-przemysłowa wychodzi na swoje. Sprzyja jej fakt, że oferuje produkt pierwszej potrzeby. Niezależnie od tego, jaka będzie sytuacja gospodarcza, klienci dalej będą odwiedzać sklepy spożywcze i kupować w nich żywność.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów