Bystrzak ma powodzenie
Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak, firma oferująca zajęcia edukacyjne dla dzieci, w 2023 roku zanotowała wyjątkowo duże zainteresowanie ze strony potencjalnych franczyzobiorców.
– Było ono mniej więcej o 50 proc. większe niż rok temu – mówi Michał Wójcik, współtwórca firmy Akademia Bystrzak.
Dwa powody
Nabór nowych franczyzobiorców rusza w kwietniu. Pierwsze tygodnie pokazały, że chętnych na działalność pod szyldem Akademiii Bystrzak szybko przybywa. Zdaniem Michała Wójcika powody są co najmniej dwa. Po pierwsze potencjalni partnerzy nie boją się już pandemii. Ryzyka, że znowu pojawi się lockdown praktycznie nie ma. Po drugie inflacja sprawia, że coraz więcej osób szuka dodatkowego źródła dochodu.
– A nasz koncept doskonale się do tego nadaje – przyznaje Michał Wójcik.
Zajęcia oferowane przez Akademię Bystrzak są prowadzone popołudniami. Taki biznes z łatwością można zatem łączyć z inną pracą. Przy tym najczęściej na prowadzenie tego konceptu decydują się szkoły językowe, które nie mają 100 proc. obłożenia na swoich salach. Część uczniów może w takim przypadku dodatkowo zostać na zajęciach Bystrzaka.
– Często zdarza się też, że ktoś pracuje na etacie i otwiera Akademię Bystrzak po to, żeby popołudniami dodatkowo prowadzić zajęcia dla dzieci we własnym ośrodku – mówi Michał Wójcik.
Nowe wymagania
Po pandemii warunki dołączenia do Akademii Bystrzak nieco się jednak zmieniły. Przede wszystkim inwestycja we współpracę jest większa, ponieważ franczyzodawca wymaga posiadania własnego lokalu.
– Wcześniej takiego wymogu nie było, ale doszliśmy do wniosku, że nasi partnerzy muszą się uniezależnić od regulaminów i dyrekcji szkół. Dzięki temu w sytuacji ograniczenia możliwości działania w szkołach, nadal będą mogli przyjmować dzieci, we własnych ośrodkach – tłumaczy Michał Wójcik.
W efekcie zainwestować trzeba więcej, bo dochodzi koszt wynajęcia i dostosowania lokalu. Partnerzy muszą wydać na to co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Lokal musi być usługowy i mieć metraż co najmniej 40 mkw.
Ponadto franczyzodawca bardziej rygorystycznie podchodzi do wyboru partnerów.
– Jeszcze kilka lat temu dawaliśmy szansę praktycznie każdemu, ale dzisiaj wolimy mieć mniej partnerów, ale takich, którzy są stabilni. To dlatego, że rodzice, którzy decydują się na zajęcia, oczekują, że one się będą odbywać cały rok – tłumaczy Michał Wójcik.
Oprócz lokalu, koszty nawiązania współpracy wynoszą niespełna 10 tys. zł. To kwota, którą trzeba wydać na pakiet startowy. Miesięczna opłata wynosi natomiast 900 zł netto. W jej ramach można liczyć na pełne wsparcie metodyczne i biznesowe. Franczyzodawca pomoże też w rekrutacji trenerów, ich przygotowaniu do pracy i będzie nadzorował zajęcia pod kątem metodycznym. Franczyzobiorcy mają też dostęp do informacji księgowo-prawnych.
W sieci działa obecnie 16 partnerów. W tym roku jej właściciele chcą dołączyć 10 kolejnych. Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak to miejsce stworzone przez Agnieszkę Gorzyńską i Michała Wójcika. Firma proponuje zajęcia, dzięki którym dzieci rozwijają swoje pasje i talenty.
WIZYTÓWKA AKADEMII TWÓRCZEGO ROZWOJU BYSTRZAK
Firma edukacyjna, oferująca zajęcia dla dzieci.
- liczba placówek – 16
- opłata wstępna – niespełna 10 tys. zł
- opłata miesięczna – 900 zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Nie trzeba mieć wykształcenia pedagogicznego, żeby móc prowadzić biznes edukacyjny. Licencję na biznes w tej branży znajdziemy na Targach Franczyza, które odbędą się już 24-26 października.
Marek Karwański, masterfranczyzobiorca szkoły muzycznej Yamaha, 30 lat temu jako pierwszy otworzył w Polsce placówkę pod tym szyldem.
Zanim Szymon Fenikowski zdecydował się na współpracę z Edukido, dzwonił do innych partnerów z pytaniem, jak im idzie. Co odpowiadali?
Szkole La Mancha przybywa partnerów i klientów. Co przyciąga Polaków do nauki hiszpańskiego?
Edu3Dkacja pokazuje dzieciom, jak korzystać z nowych technologii. Czy na prowadzeniu takich zajęć można zarobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...