Nowy kebab we franczyzie
Kebab już od kilku lat jest jednym z najpopularniejszych dań w Polsce. Polacy pokochali go prawie równie mocno, jak schabowy i rosół. Nic dziwnego, że kebabownie wyrastają jak grzyby po deszczu. Jak się wybić na konkurencyjnym rynku? Receptą może być franczyza. Licencję na taki biznes proponuje m.in. marka Sulaiman Kebab, budująca sieć mobilnych punktów gastronomicznych.
– Mobilna formuła to z jednej strony możliwość łatwiejszego dotarcia do klientów, a z drugiej sposób na obniżenie kosztów działalności – podkreśla Łukasz Przygoda, franczyzodawca Sulaiman Kebab.
Kebab dla każdego
Franczyzodawca Sulaiman Kebab zapewnia, że ten biznes ma szansę sprawdzić się w każdej wielkości mieście.
– Również w małych miastach punkt z kebabem może być udanym biznesem – uważa Łukasz Przygoda. – W takich miejscowościach może być mniejsza konkurencja, a lokalni mieszkańcy mogą być zainteresowani różnorodnością kulinarnej oferty. Ważne jest jednak przeprowadzenie analizy rynku i dostosowanie oferty do potrzeb i preferencji lokalnej społeczności.
Centrala pomaga w sprawdzeniu i przeanalizowaniu konkretnej lokalizacji pod kątem jej opłacalności, może wyszukać też atrakcyjne miejsce. Wkład własny, potrzebny na inwestycję w przyczepę gastronomiczną to 10 tys. zł netto, resztę można sfinansować leasingiem.
– Wiele firm leasingowych oferuje finansowanie dla food trucków – zapewnia Łukasz Przygoda. – Leasing może być korzystnym rozwiązaniem dla osób, które chcą rozpocząć mobilną działalność gastronomiczną, ale nie dysponują pełnym kapitałem na zakup food trucka. Współpracujemy z bankami, więc jesteśmy wstanie pomóc w tej kwestii.
Franczyzodawca dostarcza przyczepę wyposażoną pod klucz i gotową do pracy. Nie pobiera przy tym żadnej opłaty za przystąpienie do sieci.
Wsparcie z centrali
Franczyzodawca nie wymaga od kandydatów na licencjobiorców doświadczenia branżowego ani biznesowego. Gwarantuje im szkolenie, które pozwala poznać zasady prowadzenia działalności.
– Pierwsze szkolenie trwa osiem godzin i odbywa się w siedzibie firmy – wyjaśnia Łukasz Przygoda. – Szkolenia uzupełniające odbywają się już w food trucku. Zapewniamy również szkolenia z obsługi urządzeń, marketingowe, a także kursy przygotowywania dań na podstawie gotowych przepisów.
Centrala zapewnia również kompleksowy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny wszystkich urządzeń. Właściciel marki ma także własną hurtownię, w której franczyzobiorcy mogą kupić wszystkie potrzebne składniki.
– Jesteśmy samodzielnym producentem mięsa, pieczemy też chleb według tradycyjnej, tureckiej receptury – dodaje Łukasz Przygoda. – Dla franczyzobiorców mamy ceny promocyjne.
Miesięczna opłata franczyzowa to 800 zł netto.
WIZYTÓWKA SULAIMAN KEBAB
Sieć punktów z kebabem.
- 3 placówki własne, 4 franczyzowe
- inwestycja od 10 tys. zł
- opłata franczyzowa 800 zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
Nie potrzeba dużych pieniędzy, aby wejść we franczyzę Sulaiman Kebab. A ile można zarobić?
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali