Kierunki rozwoju / Chorten najbardziej rozwija się na terenach centralnej, południowej i zachodniej Polski.
Czwartek
07.12.2023
Zainteresowanie współpracą z Chorten rośnie. W tym roku dołączyło do grupy 150 nowych partnerów.
 

Grupa Chorten w tym roku podpisała ponad 150 umów partnerskich. Obecnie działa w niej blisko 2,5 tys. sklepów.

– Nadal widzimy bardzo duże perspektywy do pozyskiwania kolejnych partnerów, którzy chcą być niezależni, a jednocześnie zyskiwać na wspólnym efekcie skali – mówi Monika Kosz-Koszewska, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Chorten.

Generalnie w dzisiejszych realiach gospodarczych niezależny handel detaliczny jest dużym wyzwaniem. Przy wysokiej inflacji, rosnących kosztach mediów, zmienności prawa i problemach z zatrudnianiem oraz konkurencją zagranicznych sieci trudno o rentowność prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego też łatwiej działać w ramach większej sieci.

– Od kilku lat obserwujemy większe zainteresowanie współpracą z nami. Powodów jest kilka. Przede wszystkim indywidualnym kupcom jest coraz trudniej konkurować na rynku i samodzielnie uzyskiwać dobre ceny u producentów i dystrybutorów. My możemy im to zapewnić, a do tego nasza marka staje się coraz bardziej znana w całym kraju. Mamy już zasięg ogólnopolski, a konsument coraz bardziej myśli „sieciowo”, stawia na to, co jest mu znane. Poza tym w porównaniu z innymi sieciami oferujemy partnerski model współpracy – nasze umowy nie zawierają kar, partnerzy mają miesięczny okres wypowiedzenia, bez żadnych obwarowań prawnych – tłumaczy Monika Kosz-Koszewska.

Dodaje, że spożywka to produkty pierwszej potrzeby, na które nigdy nie zabraknie chętnych. Dlatego też działalność w tej branży nadal jest dobrym pomysłem na biznes, pomimo trudniejszych warunków gospodarczych.

– Prowadzenie sklepu może dawać właścicielowi godny zarobek, o ile umie dostosować się do oczekiwać konsumenta – zapewnia Monika Kosz-Koszewska.

Przy tym do grupy Chorten wchodzą przede wszystkim sklepy już funkcjonujące na rynku, które szukają wzmocnienia biznesowego.

– Jednak wielu naszych partnerów rozwijając się wspólnie z nami otwiera też kolejne, zupełnie nowe placówki, gdy widzą w okolicy taki potencjał i mają zaplecze organizacyjna-finansowe. Przy otwieraniu nowego sklepu kluczowa jest dobra lokalizacja – mówi Monika Kosz-Koszewska.

Duża niezależność

Współpraca z grupą Chorten to tzw. miękka franczyza. Właściciele sklepów działających pod szyldem tej marki funkcjonują samodzielnie, a centrala nie zagląda im do obrotów. Nie ma tu żadnych opłat licencyjnych, tylko administracyjne, które są zróżnicowane regionalnie.

– Właściciel nie musi w żaden sposób inwestować, wręcz przeciwnie, to my inwestujemy w nowe obrandowanie zewnętrzne. Naszą rolą jest wesprzeć sprzedaż, dając m.in. dobre warunki zakupu towaru niedostępnego dla innych sklepów w oparciu o blisko 800 umów handlowych, ogólnopolskich i regionalnych – mówi Monika Kosz-Koszewska.

Centralę i partnerów łączą wspólne akcje promocyjne – gazetowe, plakatowe, billboardowe czy okazjonalne. Franczyzodawca zapewnia też kupcom m.in. dostęp do platformy i aplikacji mobilnej, przez którą można składać zamówienia produktowe, sprawdzać rozliczenia, brać udział w targach online, zamawiać materiały reklamowe, sprawdzać umowy handlowe. Sklepy partnerskie mają dużą autonomię w wyborze dostawców i określaniu polityki cenowej.

– Każda placówka jest pod skrzydłami naszego koordynatora. Zapewniamy wsparcie marketingowe, a także szkoleniowe i związane z remodelingiem – mówi Monika Kosz-Koszewska.

W tym roku firma planuje dalszy rozwój regionalny sklepów i pozyskiwanie nowych dostawców. Natomiast  w przyszłym wdroży aplikację konsumencką, która będzie narzędziem nie tylko dotarcia do klientów i wsparcia sklepów, ale także współpracy przy projektach z producentami.

– Będziemy również kontynuować pracę merytoryczną z naszymi partnerami poprzez pogłębianie szkoleń – mówi Monika Kosz-Koszewska.

Co miesiąc firma obrandowuje kilkanaście nowych punktów. W tej chwili najbardziej rozwija się na terenach centralnej, południowej i zachodniej Polski. Wraz ze wzrostem liczby sklepów rozwija się też jej centrala. Obecnie biuro powiększa się o kolejne piętro.

WIZYTÓWKA CHORTEN

Sieć sklepów ogólnospożywczych, mięsnych i alkoholowych.

  • 2,5 tys. sklepów w Polsce
  • 150 nowych sklepów partnerskich w tym roku
  • brak opłat licencyjnych

Monika Kosz-Koszewska, dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Grupy Chorten / "Widzimy bardzo duże perspektywy do pozyskiwania kolejnych partnerów, którzy chcą być niezależni, a jednocześnie zyskiwać na wspólnym efekcie skali".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022